Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espanjan ja Kanarian turistirysät ovat kamalia :-(

Vierailija
04.03.2010 |

Espanjalainen palvelee asiakkaita hiukan apaattisemmin kuin keskivertozombi, ja Atlantti on kylmä kesälläkin. Olen päättänyt: en mene koskaan enää manner-Espanjaan, Kanarialle enkä Mallorcalle. Kaikki käyty ja huonoiksi havaittu.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei turismiaikaan. Mutta vesi oli sielläkin jäätävää elokuussa...

Vierailija
2/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin turistirysät on ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten tulin elämässäni siihen (toivottavasti tilapäiseen) vaiheeseen ettei sen 2 viikon aikana jotka vuodessa on lomaa ole energiaa muuhun kuin toipumiseen. Tarvitsen sen 2 viikon ajan lähinnä unta, ruokaa ja lämpöä. Viihdyke ja haasteet ovat Maslow:n tarvehierarkiassa paljon kauempana.

Tänä vuonna, kuten myös viime vuonna ja ehkä myös ensi vuonna, tie käy Kanarian miellyttävään apatiaan.

Vierailija
4/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa vaan loikoilla ja nauttia auringossa ja välillä ajeklla autolla saarta ympäri.

Jätä sinä tiukka piposi ensi kerralla kotiin ja NAUTI.

Vierailija
5/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et koskaan enää mene manner-Espanjaan kun luulet koko maata yhdeksi suureksi turistirysäksi?

Ei niin että minua haittaisi jos ap ei halua enää Espanjassa käydä, mutta kylläpä hänellä on vallan harvinaisen kapea käsitys siitä mitä Espanja on maana. Tässä tulee aiheelliseksi katsoa ihan peiliin.

Olen päättänyt: en mene koskaan enää manner-Espanjaan, Kanarialle enkä Mallorcalle. Kaikki käyty ja huonoiksi havaittu.

Vierailija
6/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manner-Espanjassa on niiiin paljon nähtävää, keskiaikaisia kyliä, linnoituksia, luontokohteita, kulttuuria... Eikä turisteja näy missään, ovat siellä Aurinkorannikolla kaikki.

Vierailija
7/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian tai Kreikan turistirysistä pohjimmiltaan? Eri maita, kyllä kyllä, mutta näin pelkästään turistirysinä.

Vierailija
8/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei-turistiaikaan. Kai siellä on vähän miellyttävämpi tunnelma kuin turistirysissä. Enkä tosiaan sanonut, ettenkö nauttisi aivot-narikkaan-lomista. Menen vaan muualle. Itse pidän Kreikasta paljon enemmän kuin Espanjasta, ja Turkkikin on ollut palvelun ja hintojen puolesta paljon miellyttävämpi kohde kuin Kanaria tai Baleaarit, Benidormit yms.

Vierailija
9/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on hyvin keskinkertaista verrattuna esim. Kreikkaan ja Italiaan.

Vierailija
10/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhiä brittituristeja, jotka ryyppäävät ja rellestävät ja huipentavat juhlansa öisiin hyppyihin 6. kerroksen parvekkeelta uima-altaan viereiseen sementtiin. Ei kiitos.

Vierailija
11/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on hyvin keskinkertaista verrattuna esim. Kreikkaan ja Italiaan.

Vierailija
12/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten kävin Aurinkorannikolla, ja se olikin yllättäen kivaa. Lähellä olikin hienoja kulttuuri- ja urheilupaikkoja. Yleinen elämänmeno rauhallista ja iisiä. Mitään ördääjiä en nähnyt missään, tosi siistiäkin oli. Emme tosin olleet sesonkiaikana siellä ja meillä oli paikalliset asukkaat apunamme, joten emme ehkä eksyneet pahimpiin turistirysiin.

Vierailija
13/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sitä että nehän eivät puhu englantia. Kreikassa kaikki puhuvat englantia kun taas Kanarialla ja Espanjassa on ihme jos edes hotellissa henkilökunta pärjää englannilla. Siivoojien kanssa on pakko yrittää espanjalla, vaikka se on minulla aika heikko.

Vierailija
14/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa ajellessa ympäri Kataloniaa. Mallorcan loma oli parikymppisenä hyvinkin hauska ja kanarialla kävin lapsena.

Mistään ei oikeastaan ole mitään pahaa sanottavaa, riippu varmaan omastakin asenteesta.

Ruoka Espanjassa kyllä oli melko kehnoa.

Vierailija
15/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokrata auto ja kierrellä lähikylissä ja kaupungeissa ja olla pari kolme yötä jossin muualla. Näin saa helposti paljon irti matkasta. Esim espanjassa Fuengirola- Ronda- Gobraltar ym. Ronda oli aivan ihana kaupunki eikä muita turisteja juurikaan näkynyt.

tai

Nerja -Granada - Sierra Nevada, Nerjassa on paljon nähtävää tippukiviluolat ym.

Sitä voi itse haleutua pois turistirysästä!

Vierailija
16/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kreikka on vanha britanian alusmaa ja siksi ne sitä englantia puhuvat, kun on ollut pakko opetella.

Mitä espanjalaiseen ruokaan tulee niin kyllä sielä hemmotellaan kulinaristia tietenkin riippuu missä syö:).

Turistikohde on turistikohde, mutta kun torremolinoksen ulkopuolelle uskaltautuu niin on ihan eri maa. Ja pohjois espanjasta ei voi puhua samana maana. Espanja on äärimäisen monipuolinen ja kaunis ja ystävällinen maa.

Kun verrataan kreikkaan mitä tuohon ystävällisyyteen tulee on se pelkkää feikkiä ja maantapa. Turiteista ei oikeasti pidetä yhtään, mutta kun ne tuo sen leivä niin per****ä nuollaan. Ja kyllä se pitää paikkansa näin he ovat itse sanoneet(ystävinä on kreikkalaisia).

Vierailija
17/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun verrataan kreikkaan mitä tuohon ystävällisyyteen tulee on se pelkkää feikkiä ja maantapa. Turiteista ei oikeasti pidetä yhtään, mutta kun ne tuo sen leivä niin per****ä nuollaan. Ja kyllä se pitää paikkansa näin he ovat itse sanoneet(ystävinä on kreikkalaisia).

Minulle on kyllä ihan sama minkä takia asiakaspalvelijat ovat hyviä työssään, en minä niistä sydänystäviä ole koskaan halunnutkaan saada ;-) Espanjalaisista asiakaspalvelijoista taas näkee kilometrin päähän, että he vihaavat turisteja, joten jos näistä vaihtoehdoista on valittava, otan sen Kreikan.

Vierailija
18/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuu kotisohvalle ja vetää villasukat jalakahan.

Vierailija
19/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Costa de la luzissa. se ei todellakaan ole turistirysä. olimme siellä 2 vuotta sitten ja todella ihana paikka se Cadiz ja sen vanhakaupunki. Hieno hiekkaranta myös.

Vierailija
20/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tilaatte turisteille tehtailtuja annoksia.

Espanjalainen tilaa ravintolassa monta eri annosta ("raciones") jotka laitetaan pöydän keskelle ja joista kaikki ottavat. Menkää ensi kerralla vain ja ainoastaan niihin paikkoihin jotka ovat ruoka-aikaan tupaten täynnä espaanjalaisia. Katsokaa sitten mitä muut syövät ja pyytäkää camareroa tuomaan teille samaa.

Espanja on fantastinen maa mutta avautuu vasta sille joka vähän viitsii perhetyä sen kulttuuriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi