"Lievä" lapsettomuushistoria takana ja kolmas lapsi vielä haaveissa.
Meillä on kahta ensimmäistä tehty kohtuullisen kauan eli ensimmäistä reilu vuosi ja toista lähes kaksi. Mitään vikaa ei ole tutkimuksissa löydetty. Kaikki perustutkimukset on tehty. Menkkakierto kylläkin välillä (kuten nyt) hyvin epäsäännöllinen, mutta oli esim. tuota toista yrittäessä lähes vuoden ihan säännöllinen.
Eka tuli luomuna, toinen sitten clomeilla. Olen nyt 35-vuotias ja kysymys kuuluu, että jos nyt haluaisin vielä raskautua, niin ilmeisesti julkiselle ei enää kannata yrittää?? Entä YTHS - tiedä, ettei sieltä saa varsinaisia lapsettomuushoitoja (enkä sellaisia haluakaan), mutta voiko sieltä saada clomit? Olen aika skeptinen, että raskautuisin tällä iällä kovin nopeasti, enkä haluaisi monen vuoden yritystäkään tämän ikäisenä.
Eli onko yksityinen ainoa vaihtoehto, mihin kääntyä. Haluaisin vain kokeilla clomi-hoitoa. Rankempiin hoitoihin ei lähdetä - joten jos ei clomeilla, niin sitten ei ollenkaan. Kolmas nyt ei ole mikään pakkomielle kuitenkaan.
Onko kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta?
Kommentit (9)
maksaa saman verran kun jos haet ne yks. lääkäriaseman normi-gyneltä ja lapsettomuusklinikalla osataan asiantuntevasti järjestää seurannat jne.
yksityisellä sitten tehdä taas kaikki tutkimukset maan ja taivaan välillä, jotka julkisellakin tehtiin, ennen kuin saa clomi-reseptin. se sitten taas maksanee maltaita vai riittääköhän, että ne silloin jokunen vuosi sitten tehty?
Siellä ei ainakaan tarvitsisi maksaa noista tutkimuksista ihan kauheita, tarkoitan jotain verikokeita tms. ja joillakin YTHS-paikkakunnilla voi saada lähetteen yksityiselle lääkäriasemalle joihinkin tiettyihin tutkimuksiin.
Itse ainakin ensin yrittäisin YTHS:n kautta, jos olisi mahdollisuus.
asiakkaiden suhteen, eli ei ne mua ainakaan tutkinu kun siirryin normi gyneltä sinne, oli edellisten tutkimusten tulokset mukana. Voi olla että ne haluaa jotain tutkia, mutta ne kyllä tietää kannattaako se ja muutenkin luottaisin niiden toimiin enemmän kuin normi-gynen. Kokemusta on clomi-hoidosta juurikin normi-gynellä ja lapsettomuusklinikalla.
juuri tuosta YTHS:stä. Onkohan siellä vielä gynenä Zilliacus, joka ei kyllä ollut kovin ystävällinen.
Minäkin aloin haaveilla kolmosesta 35-vuotiaana ja yritin "vain vähän" clomeilla. Eivätpä auttaneet pätkääkään, eivät ole mikään ihmelääke! Nyt 38-vuotiaana olen kyllä raskaana, harmittaa vain, että haaskasin vuosia puuhasteluun. Vauvakuume on niin kummallinen asia.
on, mutta jotenkin kuitenkin vielä kolmas tuntuis sakkiin sopivan...
Ap
ajattelin eka kysellä täältä kokemuksia - asialla kun ei ole kauhea kiire.