Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lääkärit & lääkefirmat, korruptiot?

Vierailija
04.03.2010 |

Miten voi olla mahdollista että 59v isäni jolla täysin hyvät kolestroliarvot, niin lääkäri kirjoitti kolestroli reseptin kouraan?? isäni oli kysynyt syytä moiseen ja lääkäri oli suuttunut?

etteikö lääkäreillä ole mitään yhteyksiä siihen miten paljon onnistuvat lääkkeitä määräämään??

missä on hippokrateen valan merkitys? :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isälläsi esim. diabets, aikaisempi sairastettu infarkti tai aivohalvaus, tia kohtauksia?

Vierailija
2/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään mainostusta ei enää ole, kaikiss amuissa firmoissa tarjoillaan aterioita ja kaiken maailman koulutusristeilyjä ja pikkujouluja, mutta lääkärit eivät saa kuin korkeintaan pullakahvit joskus koulutuksen yhteydessä. Laki on tosi tiukka eli sen suhteen on turha kadehtia.

Kolesterolilääkkeen määräämiselle sen sijaan on monia syitä, esim. juuri nuo mainitut sydän- ja sokeriongelmat. Suuttua ei tietenkään kenenkään pidä, mutta sulla on myös vain toisen käden tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isälläni ei ole mitään perussairautta?? ei mitään. ei ylipainoakaan tms. kolestroli oli 4.8 ja se huonokin oli tosi hyvä, eli mitään syytä??

toinen lääkäri oli sitä mieltä ettei tosiaan tarvii kun isäni kävi toisella lääkärillä kysymässä mielipidettä.

en muista ko lääkkeen nimeä mutta kallis se oli, 1,1e /päivä...

t. ap

Vierailija
4/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lääkefirman esittelijä ja voin kyllä sanoa että todellakin lääkäreitä kyllä voidellaan, ja aika rankallakin kädellä.

t. lääke-esittelijä

Vierailija
5/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri ei saa mitään ylimääräistä, vaikka kirjoittaisi 100 reseptiä. Edustajat ei tuo enää edes pullaa joka kerta.

Vierailija
6/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedostathan kuitenkin, että voiteluistasi huolimatta useimmat lääkärit kirjoittavat juuri sitä lääkettä, jonka itse järkeväksi kokevat. Itse en enää erikoisalani takia lääkkeitä määrää mutta aiemmin esim. terkkarissa määräsin juuri niitä lääkkeitä, joissa paras hinta-laatusuhde ja joista riittävä tieteellinen näyttö. Ne muutamat pullakahvit, muistilappupinkat ja kuulakärkikynät tuli käytettyä mutta niillä ei ollut ainakaan omaan lääkemääräämiskäytäntööni yhtään mitään vaikutusta.

Vierailija
7/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kyllä mielenkiintoista tietää että miski sitten ko lääkäri on määrännyt ap:n isälle tuon lääkkeen? jos toisenkaan lääkärin mielestä ei ole tarvetta? aika outoa ellei ole oma etu kyseessä?

Vierailija
8/21 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ihmeessä lääkäriltä perustelua. Soita, kyllä he vastaavat. niinkuin todettiin lääkealaa ohjaavat lukuisat ohjeet ja entisajan voiteluita ei enää vuosiin ole tapahtunut. Valitettavasti 70-80 ja 90 lukujen toiminnasta lääkefirmat joutuvat kärsimään tänäkin päivänä.

Mutta siis edelleenkin kannustan ihmisiä kysymään lääkäreiltä perusteluja hoitoihin. usein asioihin löytyy ihan järkevä perustelu

Vierailija
9/21 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi todella tietää, millaista työ on? Pitääkö oikeasti olla huippumyyjä, jos meinaa pärjätä? Entä todella rohkea ja hyvä esiintymään? Vai mikä on se ensisijainen vaatimus lääke-esittelijältä?

Kiitos!

Vierailija
10/21 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tiedä toista alaa, jota valvottaisiin yhtä tiukasti ja jossa suhtauduttaisiin yhtä tiukasti siihen, että kaikki tehdään viimeisen päälle oikein. Alan huono maine ei ole missään suhteessa nykypäivän todellisuuden kanssa.

Vierailija
11/21 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lääkefirman esittelijä ja voin kyllä sanoa että todellakin lääkäreitä kyllä voidellaan, ja aika rankallakin kädellä.

t. lääke-esittelijä

kun täällä nyt joku lääke-esittelijä on niin paljonko teidän alalla aloitteleva voisi pyytää palkkaa?

Vierailija
12/21 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minulle, että miten sinä lääkäreitä voitelet ja missä? Ei ole tullut vastaan voitelua, olen ehkä väärässä työpaikassa. Kuulakärkikyniä ja muistilappuja en oikein voiteluna pidä, saattaa tietysti olla, että minulla on ihan hirveän korkea vaatimustaso.

Vierailija
13/21 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki se vanha lääkäreille kohdistunut lääketehtaiden korruptio näyttää nyt siirtyneen farmaseutteihin, apteekkareihin kohdistuvaksi.

Mitään mainostusta ei enää ole, kaikiss amuissa firmoissa tarjoillaan aterioita ja kaiken maailman koulutusristeilyjä ja pikkujouluja, mutta lääkärit eivät saa kuin korkeintaan pullakahvit joskus koulutuksen yhteydessä. Laki on tosi tiukka eli sen suhteen on turha kadehtia.

Kolesterolilääkkeen määräämiselle sen sijaan on monia syitä, esim. juuri nuo mainitut sydän- ja sokeriongelmat. Suuttua ei tietenkään kenenkään pidä, mutta sulla on myös vain toisen käden tietoa.

Vierailija
14/21 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes lounaalle viety, vaikka kirjoitan kalliita läkereseptejä. Ihan puppua moiset puheet. En tiedä muitakaan lääkäreitä, joita olisi enää vuosiin voideltu.

t. lääke-esittelijä

Vierailija
15/21 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan apteekkihenkilökuntaa. Nykyäänhän on lääkärin määräämäät lääkkeet voidaan apteekissa vaihtaa toiseen merkkiin. Apteekeissa ei välttämättä edes ole kaikkien lääkefirmojen lääkkeitä saatavillakaan.

Vierailija
16/21 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim. suvussa kakkostyypin diabetesta ja sydänsairauksia, suositellaan että kokonaiskolesteroli olisi alle 4 ja mitä matalampi, sen parempi. Alle 5 on jo vanhanaikainen raja. Tietenkin lääkityksestä pitää päättää potilaan kanssa yhteisymmärryksessä. Soita lääkärille ja kysy.

Mä en ole vuosiin saanut lääke-esittelijöiltä mitään muistiinpanovihkoa, kynää ja pullakahveja kummempaa.

t. lääkäri, joka ei kyllä enää nykyisin hoida kolesterolipotilaita

Vierailija
17/21 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut alalla yli 15 vuotta. Jossain vaiheessa on varmasti ollutkin aika paljon erilaisia "kissanristiäisiä" lääkäreille lääkefirmojen taholta, mutta tällä hetkellä lääkemarkkinoin ohjesäännöt ovat todella tiukat. Lääkeyrityksen kuuluvat yhteiseen lääketeollisuus ry:hyn ja sielolä on hyvin tiukat ohjeet nykyaikaisesta markkinoinnista. En tunne mitään muuta alaa, joissa olisi näin tiukat säännöt. Tässä linkki, josta löytyy tietoa http://www.laaketeollisuus.fi/page.php?page_id=359

Tähän ketjuun vastanneet lääkärit ovat nämä säännöt varmasti huomannetkiin, sen käsityksen ainakin vastauksista sai. Tosin siinä oltiin harhateillä, että ne "voitelut" saisivat nykyään apteekit. Eivät saa, samat säännöt koskevat lääkkeiden markkinointia, teki firma sitä työtään sitten missä tahansa. Itse toimin isossa yrityksessä ja jo firman sisäinen auditointi on niin tarkkaa, että rajan ylityksiin ei ole varaa ja jos se ei toimisikaan jossain yrityksissä näin tehokkaasti, niin koko ala pitää pitkälti huolta tarkkailusta eli kilpailijat seuraavat toistensa tekemisiä.

Eli turha pelätä, ei isäsi tosiaakaan ole saanut kolesterolilääkettä sen takia, että lääkäri siitä jotain saisi. Ei todellakaan. Isäsi sen sijaan saattaa saada muutaman lisävuoden :) Mutta jos oikeasti haluat tietää, niin kannattaisikohan soittaa sille lääkärille ja kysyä häneltä suoraan. Turha sitä muilta lääkäreiltä on lähteä kyselemään.

Olen saanut työurani aikana kuulla aika monta kertaa sydän- ja verisuonisairauksien Suomen huippuasiantuntijoita ja vahvasti on jäänyt mieleen sellainen viesti, että jokaisen yli 40-vuotiaan suomalaisen tulisi syödä kolesterolilääkettä (tämä nyt oli hieman provosoivasti sanottu, mutta perusajatus on tämä). Näillä lääkkeillä on vaan niin vahvaa näyttöä sydän- ja aivoinfarktien estämisessä.

Terveitä vuosia isällesi toivottaen ;)

Vierailija
18/21 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan apteekkihenkilökuntaa. Nykyäänhän on lääkärin määräämäät lääkkeet voidaan apteekissa vaihtaa toiseen merkkiin. Apteekeissa ei välttämättä edes ole kaikkien lääkefirmojen lääkkeitä saatavillakaan.

Ei ole mitään järkeä pitää kuutta tai kymmentä vastaavaa lääkettä hyllyssä, joilla on sentilleen sama hinta. Jos on alkuperäisvalmiste, sekä 1-2 sellaista joiden tehtaat varmistavat tuotteidensa saatavuuden, se riittää. Eikä mekään apteekissa saada muuta kuin kyniä ja muistilappuja, työkäyttöön :) Jee!

Farmaseutit toimittavat aina mahdollisuuksien mukaan samaa kuin mitä aiemmin. Siinä paljon voitelut auta. Enemmän on myyntikampanjaa vapaankaupan puolella, sieltä voi saada sentään joskus vaikka Iittalan laseja..

Vierailija
19/21 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene itse arvauskeskuksiin bimbojen googlehoidettavaksi yök

Vierailija
20/21 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi todella tietää, millaista työ on? Pitääkö oikeasti olla huippumyyjä, jos meinaa pärjätä? Entä todella rohkea ja hyvä esiintymään? Vai mikä on se ensisijainen vaatimus lääke-esittelijältä?

Kiitos!

https://www.capman.com/fi/2019/01/coronarian-hoivapalvelut-osaksi-pohjo…

tarkoitat kai pätevöitymistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän