Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällaisiako ihmiset ovat. Meillä jaettiin YT:ssä potkuja ja

Vierailija
04.03.2010 |

nyt potkut saaneet ovat sitten saikulla. Ja hommat siis seisoo tai ovat kaatuneet muille.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntuisi hullulta jäädä aina viimeiseksi kuukaudeksi saikulle...

Ymmärrän silti heitä, jotka järkyttyvät, kun vakityö loppuu ja tulevaisuus on epävarma. Itse olen tähän epävarmuuteen tottunut. Työnantaja maksaa palkaa tietystä työpanoksesta ja minä sen sitten teen enkä kanna kaunaa, vaikkei minua tarvittaisi ensi kuussa.

Vierailija
22/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää et voi saada edes potkuja. Koita siis relata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt katsonut että työntekijöitä tarvitaan x-määrä. Joten tolla määrällä te tulette tekemään ne työt. Mitä ihmettelemistä siinä on? Paina hommia vaan.

Vierailija
24/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 50 sai lähteä, mutta työvelvoite kesti monella 6 kk. Arvatkaapa oliko irtisanotuilla motivatiota? No ei todella :)

Lisäksi käyttivät tarkasti kaikki 20 palkallista työnhakuvapaapäivää, vaikka osalla

ei ollut aikomustakaan mennä töihin. Niin silti olisin itsekin tehnyt:)

Vierailija
25/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen jatkuvasti määräaikaisia ja tuntuisi hullulta jäädä aina viimeiseksi kuukaudeksi saikulle..

ja vakityön loppuminen on ihan eri asioita

Vierailija
26/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt katsonut että työntekijöitä tarvitaan x-määrä. Joten tolla määrällä te tulette tekemään ne työt. Mitä ihmettelemistä siinä on? Paina hommia vaan.

Vierailija
27/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
28/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa sä vittumainen. Mä luulen ihan oikeesti että just ap:n kaltaisilla on mahdollista ihan ylläripyllärinä saada työnsä takaisin hyvän asenteensa takia. Sä sen sijaan vittuilet anonyymisti keskustelupalstoilla.

joten olipa ylläripylläri kun kollegat hävisivät kuin pieru Saharaan ja hommia on enemmän kuin ehtii tehdä. Että siltä kantilta täällä katsellaan.

Luuletko, että saat ylläripyllärinä ne työt takasin, kun viimeseen asti niskalimassa puurrat ja pakerrat.

Vierailija
29/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sä olet projektipäällikkö ja haluat hoitaa asiat tyylikkäästi, niin kutsu johtoryhmän kokous ja esitä muutosehdotus projektipäällikön vaihtamisesta, koska sulta loppuu työsopimus joka tapauksessa.

Vierailija
30/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirjoitti ap-viestissä "hommat kaatuu muille". No nehän on nyt niiden muiden hommia jos työntekijöitä tulee olemaan vähemmän. Ei auta ihmetellä.

Vierailija
31/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että ne ikinä saisivat mitään kiitosta tai hyötyä vaikka viimeiseen asti ahkeroisivatkin?!

Vierailija
32/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sä olet projektipäällikkö ja haluat hoitaa asiat tyylikkäästi, niin kutsu johtoryhmän kokous ja esitä muutosehdotus projektipäällikön vaihtamisesta, koska sulta loppuu työsopimus joka tapauksessa.

monta pientä projektia, joissa ei ole ohjausryhmätyöskentelyä lainkaan.

Vierailija
33/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen jatkuvasti määräaikaisia ja tuntuisi hullulta jäädä aina viimeiseksi kuukaudeksi saikulle..

Johan kirjoitin, että ymmärrän, jos tuntuu pahalta ja stressaa.

Silti tuntuu kaukaiselta ajatukselta jättää työ tekemättä, jos omaa määräaikaisuutta ei jatketakaan (usein on monta pätkää sijaisuuksia ja jatkot selviää vasta kun vakitekijät päättää vaikkapa hoitovapaan jatkosta).

Tuttavapiirin vakityöläisiltä muuten harvemmin liikenee myötätuntoa mun työnhakustressille...

Vierailija
34/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta lojaalisuus toimii tai on toimimatta molempiin suuntiin.

Vierailija
35/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos irtisanotut ovat ylimääräisiä. Ilolla vaan työhön kiinni, ne jotka jäävät!

mutta kirjoitti ap-viestissä "hommat kaatuu muille". No nehän on nyt niiden muiden hommia jos työntekijöitä tulee olemaan vähemmän. Ei auta ihmetellä.

Vierailija
36/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa sä vittumainen. Mä luulen ihan oikeesti että just ap:n kaltaisilla on mahdollista ihan ylläripyllärinä saada työnsä takaisin hyvän asenteensa takia. Sä sen sijaan vittuilet anonyymisti keskustelupalstoilla.

mutten myöskään usko siihen, että tässä tapauksessa tunnollisesta uurastamisesta saa mitään palkkiota. Työnantajat ottavat ihmisistä irti kaiken minkä saavat ja pistävät pihalle. Jos on todettu, että työpanosta ei tarvita, niin miksi oikeesti enää tehdä mitään ekstraa? Se on uhrautumista ja turhaa. Kannattaisi käyttää turhiin töihin kuluva aika omaksi hyväkseen. Niin ne muutkin tekee.

Vierailija
37/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olipa ylläripylläri kun kollegat hävisivät kuin pieru Saharaan ja hommia on enemmän kuin ehtii tehdä. Että siltä kantilta täällä katsellaan.

sinua kiitetään siitä että teet töitä hikihatussa?

Itse tein sen virheen että tein hirveästi töitä viimeisen kuukauden aikana vaikka tiesin ettei sopimustani jatketa. Saman palkan olisin saanut vähemmälläkin huhkimisella.

Viisaampaa olisi ollut jättää se hirveä työmäärä niille jotka saivat pitää paikkansa. Jos työnantaja tekee sen päätöksen että vähemmällä väellä on pärjättävä niin ei enää minun ongelmani ole jos eivät saa töitä tehtyä.

Vierailija
38/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä yleensä vastustan näitä tekosaikkuja

kuule moni masentuu pahastikin kun tämmöisenä aikana joutuu irtisanotuksi. Varsinkin jos uuden työpaikan löytäminen on käytännössä mahdotonta ja lainat kaatuu päälle niin kyllä ne ihmiset ihan oikeissa ongelmissa ovat ja ihan oikeasti sairasloman tarpeessa etteivät järkeään menetä.

Ei ne mitään tekosaikkuja ole.

Meidän lähipiirissä kävi viime vuonna semmoinen ikävä tapaus, että mies veti itsensä hirteen vaimon jouduttua työttömäksi. Mies ei nähnyt muuta tietä ulos talousongelmista :(

Ehkä olis kannattanut tarjota tälle miehelle saikkua, terapiaa ja velkaneuvontaa.

Vierailija
39/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräaikaisuus

Yhteistä on se, että kumpikin jää samalla tavalla työttömäksi.

Se kuitenkin joka on ollut vakityössä saa parempaa päivärahaa ja usein myös muuta tukea entiseltä työnantajaltaan. Monilla säilyy työterveyspalvelutkin vielä pitkään töiden päättymisen jälkeen ja monille on maksettu monen kuukauden palkka irtisanomisajan päätyttyä.

Määräaikainen työntekijä ei saa mitään muuta kuin päivärahat sitten kun karenssinsa lusinut.

Vierailija
40/41 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut muita työpaikkoja alla ja tarvitsin todella suosituksia uusia paikkoja haettaessa. Mut tosin pyydettiin takaisin tuonne, ja minä menin. Ei pidä ottaa henkilökohtaisesti. Eivät edes tienneet, mitä kaikkea mä tein ja sitten oltiinkin hätää kärsimässä, kun alkoi pommit tippumaan niskaan, kun ei pakollisia asioita varsinkin viranomaisiin oltu hoidettu :). Ja tämän ylpeyteni kesti, kun pyysin ja sain paremman liksan kuin mitä ennen potkuja oli.

Ei oikeasti kannata polttaa siltoja takanaan. Muutkin siellä vaihtaa paikkoja ja kun hakee muualle, niin jos on samasta firmasta ennenstää joku, niin varmaan hr-puoli kysyy millanen on ollut edellisessä paikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme