Maissinaksut
Meillä vaavi (7kk) on ihastunut näihin!
Kädet ojossa inisee kun näkee pussin :)
Tietty paloittelen ne, syö ne itse "sormiruokana".
Onko muita jotka antaa naksuja noin pienelle?
Kommentit (12)
meillä saman ikäinen tyttö on myös naksuihin ihastunut. annan "alkupaloiksi" tms. esim kun pitää odotella että puuro jäähtyy.
kaikkihan niit antaa! annoin myös vanilian makuisia.
En mäkään ymmärrä, että miksi ihmeessä paloittelet?!
Mutta ne on kyllä tosi hyviä, vauvan kädentaidot kehittyy, kun saa itse syödä.
voinko antaa vauvelilleni näitä naksuja, vaikka ei ole vielä hampaita? poika on kohta 7kk, ja popsii reippaasti puurot ja soseet. saako se järsittyä ikenillä naksuja, vai kannattaako odottaa hampaita? miten muut on tehneet?
voinko antaa vauvelilleni näitä naksuja, vaikka ei ole vielä hampaita? poika on kohta 7kk, ja popsii reippaasti puurot ja soseet. saako se järsittyä ikenillä naksuja, vai kannattaako odottaa hampaita? miten muut on tehneet?
kummoisiakaan vaatimuksia hampaiden suhteen...
Meillä 7 kk ikäinen hampaaton tyttövauva ja sinne menee naksuja! Eikä mitään paloittelua, hyvänen aika, lapsi harjoittelee hienomotoriikkaa ja saa hyvin kiinni siitä ja sitäpaitsi naksu sulaa suuhuun... Niin että onko kyseessä taas "Curling"-vanhempi, joka tasoittaa lapsen tien aina 18-vuotiaaseen asti!
vastanneita, sekä ap:tä siitä että innoitit mut kokeilemaan näitä naksuja, ostan niitä heti seuraavalla kauppareisulla!
mein poika kans tykkäsi kovasti ja automatkoilla varsinkin mukava lisä:) nyt kun poika on 1v 2kk niin en enää anna niitä, jostain syystä massu menee sekasin. riisikakut on maistuva vaihtoehto..
Niin että onko kyseessä taas "Curling"-vanhempi, joka tasoittaa lapsen tien aina 18-vuotiaaseen asti!
Annoin ensin koko naksun käteen, ja sai puraistua siitä ison palan suuhun joka jäi sinne poikittain ja niin ettei saanut suuta kiinni. Säikähti ja alkoi hirveä huuto.
Siksi aattelin että ne on parempi antaa paloina, mutta annan mennä kokonaisina tästä eteenpäin. Olenhan mä kuitenkin itse koko ajan vieressä jos jotain tuollaista sattuu.
Tattista vaan kommentoijille :) AP
5,5 kk:n iässä. Enkä kyllä missään vaiheessa niitä paloitellut. Tykkäsi naksuista jonkun kuukauden ajan tosi paljon, mutta nykyisin - ikää nyt 1 v 2 kk - ei enää syö niitä ollenkaan. Liekö äidin pöperöihin verrattun liian mauttomia...
jotka tiedän ovat anataneet. Tosin en ymmärrä miksi paloittelet ne: Helpomminhan lapsi saa kiinni kokonaisesta naksusta ja helpompi siten syödä. Ei se siihen kokonaiseen yhtään sen herkemmin tukehdu kuin palaseenkaan. Ehkei niinkään herkästi, kokonaisesta joutuu kuitenkin "puremaan" ensiksi ja se ehtii siinä jäystäessä olemaan jo sen aikaa suussa, että menee mössöksi.