Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan ennen menkkoja sinulla alkaa kuukautiskivut?

Vierailija
04.03.2010 |

Odottelen omiani alkaviksi ja tänään lievää tuntemusta siitä, että saattaisivat ehkä alkaa. Hieman kipua, muttei mitään kovaa. Yleensä menkat alkaa mulla usein öisin. Nukun kaikessa rauhassa ja herään jossain vaiheessa kipuun. Ja näin mun menkat sitten alkaa. Kipuja kestää n. 2 h ennen vuodon alkua.

Syy miksi kuukautisiani odotan on se, että saatan olla raskaanakin ja nämä tuntemukset sitä.. että alkaa, ei alakaan..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kipuja on noin viikko

Vierailija
2/5 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kipuja on noin viikko

se on helpotus kun alkaa, koska olo ennen menkkoja rasittava. väsyttää, särkee,hermot pinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä olen kuin ap.. Kipuja on ollut jo pari viikkoa, mikä ei ole minulle normaalia. Nyt jännäilen, että raskaanako vai muuten vaan menkkaoireita monta viikkoa.

Vierailija
4/5 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorokautta aiemmin suunnilleen alkaa aina vasemmassa pohkeessa suonenveto ja alavatsa menee jotenkin löysän tuntuiseksi ja nipistyksiä saattaa tuntua myös.

Kovimmat kouristukset alkavat samaan aikaan vuodon kanssa.

Vierailija
5/5 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiskipuja ennen menkkojen alkua, joskus on päänsärkyä kyllä. Usein kivut alkaa vasta sen jälkeen, kun menkat on alkaneet. Jos alkaa tiputtelulla, niin usein vasta seuraavana päivänä.

Mulla ei tunnu olevan mitään säännönmukaisuutta menkkaoireissa, joskus on ihan hirveät kivut, lämpöä ja heikotusta, joskus ei mitään. Joskus ihan järkyttävä päänsärky, aina ei ollenkaan. Ehkä hyvä niin! En kestäisi, jos mulla olis aina pahimmat mahdolliset kivut.

Tuli muuten mieleen: arvatkaas, mikä auttaa särkylääkkeen ohella parhaiten mun menkkakipuihin? Moottoripyörällä ajaminen! Luulen, että se on tärinän ja asennon yhteisvaikutus.