Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipailisin vinkkejä Tukholmaan...

Vierailija
04.03.2010 |

Olen lähdössä Tukholman risteilylle lapseni kanssa. Haluaisin joitakin kivoja vinkkejä, minne mennä siellä. Kohteiden ei tarvitse olla miennkään "lapsellisia", oli puuhamaihin emme halua. Toki jotkut kivat putiikit viehättävät. Nyt on jonkin aikaa, kun on viimeksi tullut käytyä Tukholmassa. ja jotenkin on tunne, että siellä tulee kierrettyä aina ne samat paikat. Tyyliin vanhan kaupungin kierros ja Drottiniggatan (se kävelykatu) tai Djurgårdenissa. Jos sinulla on mielessä joku kiva alue tai paikka, niin vinkkaa ihmeessä. Mondossa näin kerran jutun Tukholman upeista päiväkylpylöistä. Nämäkin ovat nyt poissa laskuista, kun on se lapsi mukana. Muuten hän ei mielestäni rajoita.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka on varattuna ja halu olis "löytää" jotakin tTuksolmasta.

Vierailija
2/11 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon pieniä putiikkeja ja kahviloita. Meillä lapset tykänneet kovasti kuninkaanlinnan aarrekammiosta, on sopivan kokoinen pienenkin lapsen kiertää, kruunuja ja kaikkea hienoa. Vaasamuseo myös pidetty paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sinne mennä siitä Katariinahissiltä? Minkä tyyppisiä putiikkeja siellä on? Onko joku katu erityisen hyvä? Tai peräti putiikki? Vaasamuseota olen itse joskus suositellut jollekulle, hyvä paikka on. Nyt emme tosiaan tarvitse mitään lapsille. Ajattelen tällä reissulla vain itseäni maissa.

Vierailija
4/11 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katarinahissillä olisin mennyt, mutta jostain syystä se ei toiminut :( Olen kyllä käynyt Katarina hississä parikin kertaa aiemmin. Joten se kokemus oli koettu. Upeat on sieltä ylhäältä näkymät, suosittelen...

Hissi olisi maksanut 10kr, eli noin euron, eli ei kovin paljon. Menin sitten metrolla. Kuljin tuolla SoFo:n alueelle. Tulipa nähtyä, mutta ei se minun ääniäni kerännyt. Metrolla palasin kaupungille eteenpäin vielä t-Centralista.

Sitten oli kiva kuljeskella edestakaisin, vaikkakin niitä vanhoja tuttuja paikkoja :)

Ja joku mainitsi tuosta Kalikå-kaupasta. Se ihan must ollut meilläkin Tukholman reissuilla. Kävin sielläkin, ostin synttärilahjan eräälle neitokaiselle. Tällä kertaa olin peräti ainut asiakas siellä, eli talvi näkyi. Kesällähän putiikki on aina täynnä.

Vierailija
5/11 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole tullut käytyä tuolla Södermalmilla, joten kertokaapas, mitä kivaa siellä on lapsiperheille? Kohteita lapsille, lastenvaatteita, lastenkirjoja (etsin siis ruotsinkielisiä) jne.? Matador Kids löytyi, onko siellä PoPin liikettä? Mitä muuta? Edullisia lounaspaikkoja? Kuluuko siellä koko päivä?

Vierailija
6/11 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka laivat jymähtelee jäihin, olisi matkaan silti tarkoitus lähteä muutaman viikon kuluttua...

Edelleen ottaisin kiitollisena vastaan mukavia vinkkejä Tukholmaan.

Vierailija
7/11 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia teemalappusia esim. shoppailusta, huvituksista, lastentarvikkeista ym.

En ite ottanut, kun olin vaan läpikulkumatkalla. Tukholmassa voisi mennä tossa vaiheessa esim. Galleria-kauppakeskukseen pyörimään, vielä taitaa olla aika talvista sittenkin millekään ulkoilmaretkille.

Vierailija
8/11 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaat putiikit löytyy SoFo:sta (www.sofo.se). Alueella on muutenkin tosi kivoja kahviloita ja ravintoloita.

Vierailija
9/11 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sinne tosiaan kävellen pääse Slussenilta Katarinahissi ylös ja sitten vaan eteenpäin?

Tuo voisi olla oikeasti välillä muuta, kuin aina ne samat kadut.

Vierailija
10/11 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä aina käymiskohde.

Vierailija
11/11 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kävellä siitä eteenpäin. Jos olette siellä viikonloppuna, ottakaa Katarinahissi Mossebackenille ja nauttikaa mukava jazzbrunch, ennen kuin jatkatte shoppamaan. Toinen vaihtoehto on kävellä Götgatania pitkin kohti SoFoa, sieltä löytyy vähän halvempia putiikkeja kuin SoFosta. Mutta ehkä Götgatan on juuri "niitä samoja katuja"? Mukavaa matkaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä