Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin yliopisto tarvitsee amk-todistuksia?

Vierailija
04.03.2010 |

Hain yliopistoon ja nyt minun pitää lähettää kopiot amk-päättötodistuksestani. Miksi ihmeessä? Eihän niistä kursseista saa mitään hyväksilukujakaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani ei saa mitään hyväksilukuja edellisistä opinnoistaan, vaikka opiskelee yliopistossa toista tutkintoa.

Valitettavasti en hyödy luultavasti mitään amk-tutkinnostani, koska se ei liippaa mitenkään hakemaani ainetta. Olen luullut, ettei amk:lla tee mitään yliopistossa.

ap

Vierailija
2/7 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielten hyväksilukemisessa.Ruotsi ja enkku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä perusteella että sinulla on AMK-tutkinto, olet siis saanut haussa siitä esim lisäpisteitä.

Vierailija
4/7 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin hakevani yo-todistusten perusteella. Ilmoitin kuitenkin, että minulla on myös amk-tutkinto.

Vierailija
5/7 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuo todistus todiste sinun hakukelpoisuudestasi. Jos taas olet suorittanut myös lukion, niin sitten vähän todellakin ihmettelen, ellei hakemasi aine ole jonkin sortin muuntokoulutus, esim tradenomista maisteriksi. Näitähän taitaa ainakin Vaasan yliopistossa olla.

Mun mies haki myös yliopistoon ja lähetti merkonomipaperistaan kopion yliopistolle, mutta hän ei olekaan lukiota käynyt.

Vierailija
6/7 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki saat myös hyväksilukuja, jos osuu kurssit kohdalleen. Minä sain koko AMK-tutkinnostani itselleni sivuaineen luetuksi. Eli en siis tarvi koko sivuainetta yliopistossa.

Vierailija
7/7 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

amk-tutkintohan tulkitaan alemmaksi korkeakoulututkinnoksi eli kandia vastaavaksi. Siinä tapauksessa voit saada ésim joidenkin korvaavuuksien jälkeen oikeuden opiskella suoraan maisteriksi eli ylempään korkeakoulututkintoon. Eli periaatteessa amk- tutkintosi pitäs rinnastaa kandiin, eli että oisit jo tehny sivuaineet&yleisopinnot yms--sit suoraan tekee pääainetta&maisteriopintoja. Kannattaa kysyä kyseisestä tiedekunnasta, miten siellä hyväksyvät tuon sinun alasi amk-tutkinnon ja mitä saat/joudut korvaamaan.

Haluvaiiheessa ne todistukset liitetään mukaan vain sen takia, että vahvistat niillä hakulomakkeessasi antamasi tiedot.