Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis yööök, onko oikeesti ihmisiä, jotka ei pese alusvaatteita 60 asteessa? :O

Vierailija
04.03.2010 |

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alusvaatteet pestään yleensä neljässäkympissä (välillä puuvillaiset kuudessakympissä). Sen sijaan hygieniafriikki-siskoni perheessä ollaan jatkuvasti sairaita. Eipä näytä se pyykinpesu kuumalla pelastavan vatsataudeilta. Joo, on yksittäistapaus, mutta jos tällä asialla olisi yleisesti merkitystä, siitä annettaisiin kyllä kansalaisille tarkat ohjeet. Eipä ole näkynyt.. (ja noita vauva-ajan ohjeita en laske, sillä vauvoillehan on kaikessa tarkemmat ohjeet)

Vierailija
82/85 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese juuri mitään kuudessakympissä, ihan säästösyistä. Ainoastaan pyyhkeitä ja lakanoita pyöritän siinä lämpötilassa välillä, mutta en niitäkään yleensä. Nythän myydään jo pesuaineita, joilla tulee puhdasta 15 asteessa! Eli matalampaan pesulämpötilaan ollaan koko ajan menossa...

Mitään alapäätulehduksia meillä ei ole ja pyykit on varsin puhtaita. Eikä sitä paitsi suurinta osaa mun alkkareista saa pestä kuudessakympissä, osassa lukee jopa käsinpesu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään kaikki 40 asteessa (paitsi tietenkin villavaatteet matalammissa lämpötiloissa). 40 Asteessa pestiin myös vauva-ajan pyykit. Jos on jotain todella likaista lakanaa tms, kone käy 60 asteesssa. Ei kuitenkaan kuukausittain. Meillä on käytössä kestovaipat, jotka siis pyörivät muun pyykin joukossa (tosin kakat ja pissat toki etukäteen pois huuhdeltuna). Yhtä ainutta vatsatautia ei perheessäni ole ainakaan kymmeneen vuoteen kärsitty. Lapsikin on perusterve.

Teiltä 60 pyykinpesijät kyselisinkin että missä hammasharjanne sijaitsevat http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=2020782 ? Tuskin yli kahden metrin päässä pöntöstä? Ja jos samaa logiikkaa noudattaa, entä jos pieraisette tai lapsenne pieraisee, bakteerit voivat kuitenkin levitä jopa kahden metrin päähän. Että samalla logiikalla kaikki vaatteet liinavaatteet ja kaikki mikä on ollut kahden metrin päässä vessanpöntöstä, pierusta tai ulosteesta pitäisi pestä vähintään 60 asteessa. Miettikää että kuivaatte itsenne päivitäin pyyhkeeseen joka todennäköisesti on kuitenkin alle kahden metrin päässä pöntöstä.

Ollaankohan nykyään vaan vähän turhan hysteerisiä? Pitäisikö uusiin asuntoihin rakentaa omat vessakopit ilmatiiviine ovineen, joilla sitten olisi eteinen, jossa kädet pestäisiin. Jatkan edelleen vaippojen pesua 40 asteessa pesuohjeen mukaan.

Vierailija
84/85 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota "puuvillaiset kuudessakympissä"-juttua. Puuvillahan nimenomaan kutistuu kuumassa. Mä olen tärvellyt esim. Lindexin ja Kappahlin puuvillapikkareita pesemällä niitä kuudessakympissä. Tarkoitatteko te Sloggeja puuvillasta puhuessanne?

Vierailija
85/85 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kalliit hepeneeni eivät kestä kuuttakymppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän