Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Espoon Kalajärvi, millaista aluetta?

Vierailija
04.03.2010 |

Kannattaako lapsiperheen muuttaa sinne? Onko siellä paljon mm.kaupungin vuokra-asuntoja(=rauhatonta?)Onko puistoja, kerhoja, päiväkoteja? Pääseekö helposti liikkumaan yleisillä?

Kokemuksia kaivataan!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siitä mistä päin katsoo..

Eipä tuo Kalajärvi ole niin täyteen rakennettu, paljon puistoalueita ja luonnonsuojelualuettakin lähistöllä.

Julkisia kulkee Helsingin keskustaan, Leppävaaraan, Espoon keskukseen ja Martinlaaksoon.

Neuvola, terveyskeskus, päiväkoteja, ala- ja yläaste, Valintatalo jne. peruspalvelut löytyy omasta takaa.

Ja mitä lentomeluun tulee, niin kaikkeen tottuu.. Hetken alueella asuttua siihen ei kiinnitä enää lainkaan huomiota..

Vierailija
2/25 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä! Välillä ihmettelen ketkä näille palstoille kirjoittaa. Ei ainakaan kovin usein ne jotka tietää.

Asun itse Kalajärvellä ja täällä ei just ole maahanmuuttajia yhtään, sillä täällä ei ole edeskerrostaloja. Pari hassua luhtitalo osaketta Valintatalon lähistöllä joissa asuu vuokralaisia,suurinosa Suomalaisia. Olen nähnyt vuoden aikana kaksi tummaihoista. Että siihen malliin! Ei kannata uskoa sellasia jotka ei edes asu alueella ja kertoo satuja.

Kalajärvi on juuri sellanen alue jos haluu rauhaa ja POIS alueelta joissa paljon asutusta ja maahanmuuttajia sekä levotonta. Ihanteellinen lapsiperheille!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski Espoon ja Kirkkojärven kouluissa on enemmän maanahmuuttajia kuin kantaväestöä. Kalajärvellä näin ei ole missään nimessä.

Vierailija
4/25 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Espoossa on paljon kohtuuhintaisempia asuntoja, kuin esim. Etelä-Espoossa, eikä tarvitse asua niin ahtaasti.

Vierailija
5/25 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Onko täällä ketään vasta muuttanutta tai muita Kalajärvi-Niipperi-Lahnus alueelle muuttoa suunnittelevia? Onko alueella, jotain "parempaa" aluetta tai tosi hyvää taloyhtiötä, josta kannattaisi ostaa asuntoa? Siellä on nyt monta mielenkiintoista myynnissä ja vähän mietityttää, että mistäpäin Kalajärveä kannattaisi ostaa..

Vierailija
6/25 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tätä olen katsonut:

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/8747600

21

Vierailija
7/25 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 19:12"]

Esimerkiksi tätä olen katsonut:

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/8747600

21

[/quote]

Onhan toi ihan kiva rivari, mutta itse tykkään enemmän noista omakoti- ja erillistaloista, joita on nyt Kalajärvellä myynnissä.

Vierailija
8/25 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:55"]

Pohjois-Espoossa on paljon kohtuuhintaisempia asuntoja, kuin esim. Etelä-Espoossa, eikä tarvitse asua niin ahtaasti.

[/quote]

Kalajärvelläkin asuntojen hinnat tulevat nousemaan lähitulevaisuudessa, kun Kalajärvi II -kaavoitusalueen rakentaminen pääsee käyntiin. Valitettavasti pururata jää sen alle, mutta toisaalta suunnitelmat pienehköstä kauppakeskuksesta voivat taas lisätä alueen jo kohtuu hyviä palveluita entisestään.

Vierailija
9/25 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kaikki tuntuu ajattelevan, että Kalajärvi ois tosi kaukana, mut eihän se oo sen kauempana kun muutkaan pääkaupunkiseudun laitamat.

Ehkä tuo uusi kaavoitus toisi lisää asukkaita ja palveluita ja Kalajärveä näkyvämmäksi, mutta olen tyytyväinen tämän hetken palveluihin. Valintatalosta saa perus elintarvikkeet helposti, Helsingistä tullessa voi käydä Hämeenkylän K-supermarketissa ja Niipperin suunnasta tullessa voi käydä uudessä S-marketissa. Apteekista saa nopeasti reseptit ja tavalliset särkylääkkeet ja kirjasto on tosi näppärä, kun sinne voi tilata kirjoja. Ja kun ei ole ostaria, jonka sisätiloissa hengailla, niin ei ole juoppoja tai mölyävää nuorisoa siellä aina hengailemassa.

Vierailija
10/25 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalajärvi on ihan rauhallinen ja lapsiystävällinen alue. Sieltä löytyy paljon ainakin pienille lapsille toimintaa, mm. seurakunnan lapsikerhoa, kuvataidekerhoa, muskaria, kirjastossa on pienille satutunteja, kaupungin perhekerhoja viikon jokaiselle päivälle, MLL:n toimintaa, leikkikenttiä ym. Alueella olen nähnyt ainoastaan yhden mustan miehen ja sekin oli bussikuski. Lentomelua en ole kuullut tai sitten en ole kiinnittänyt huomiota. Jos tänne haluat muuttaa, harkitse Perusmäkeä tai Niipperiä, niistä on lyhyt matka Kehä III:selle.

Vierailija
11/25 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelen Kalajärvellä Vihdintien läheisyyttä, koska vihdintiellä kulkee paljon busseja Helsingin suuntaan.

Vierailija
12/25 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseisestä alueesta?

Vierailija
13/25 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Ollaan asuttu Kalajärvellä pari vuotta ja ollaan tykätty kovasti.

Alue:

Kalajärvi on paljon rauhallisempi verrattuna moniin muihin Espoon alueisiin. Jotkut pitävät tiheään asutuista alueista ja siitä että on paljon porukkaa. Jos haluaa asua rauhaisalla alueella Espoossa niin Kalajärvi on juuri sellainen.

Kalajärvi ei ole mielestäni kylläkään täyteen rakennettu. Ei mikään tiheään asuttu todellakaan..

Asunnot kyllä ovat melko kalliita,ainakin jotkut. Luulin ensi että olisi halvempaa aluetta, mutta ei ollutkaan. Asunnoista saa maksaa nykyään aika paljon. Ei kuitenkaan voida puhua ylihinnoittelusta sillä alue on ihanteellinen lapsiperheille sekä Kalajärvi II tulee tuomaan lisää palveluita tulevaisuudessa.

Lentomelu:

Lentomelusta ei edes tiedetty kun muutettiin tänne. Kuultiin asiasta myöhemmin että sellaista ollut ennen paljonkin mutta vähentynyt huomattavasti. Joskus lentelee koneita mutta ne ei kyllä häiritse mitenkään. Ei sitä huomaa enää kun hetken aikaa asunut. Pahempi tilanne huomattavasti muualla.

Liikenneyhteydet:

Käytän itse autoa mutta vieraat tulleet bussilla. Busseja menee keskustaan 339, 324, 345 ainakin ja Espoon keskustaan menee myös bussi.

Palveluita:

Kalajärven "keskustassa" on mm. Valintatalo, Apteekki, Kampaamo, Neuvola, Kirjasto, terveysasema, Kuntosali, Kappeli...

Kalajärvi 2:

Elämme kalajärveläisittäin isohkoja

muutoksen aikoja, kun Kalajärvi-kakkosen

suunnittelu on edennyt loppusuoralle. Eli näillä näkymin siis tulossa uusi alue johon tulee hyviä palveluita.

Koulut ja Kerhot:

Seurakunnan kerhot, Päiväkoti, Ala-Aste ja Ylä-aste. Lukiota ei taida enää olla.

Sijainti:

Jotkut ystävämme ovat sanoneet että Kalajärvi on kaukana sillä asuvat Kilossa tai muualla. Ei ymmärretty sitä sillä esim. Kilosta meille olis pidempi työmatka. Meille alue oli just hyvä työmatkojen kannalta. Eli se mikä on jonkun toisen mielestä kaukana ei pidä paikkaansa. Riippuu mistä katsoo.

Käymme usein Valintatalossa kaupassa mutta myös usein käymme isommissa marketeissa työmatkoilla ostamassa tavaraa halvemmalla.

Virkistymismahdollisuuksia ja rannat:

Lähellä Serena ja laskettelu mahdollisuuksia sekä luontopolkuja yms. Ollaan myös käyty kesäsin lähi järvillä beach elämää viettämässä.

Toivottavasti tästä on joillekkin apua jotka miettii tänne muuttamista:)

Vierailija
14/25 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhutko Espoon Kalajärvestä? Itse en ole törmännyt yhteenkään huumehörhöön ja olen asunut täällä jo muutaman vuoden. Yksi ystävällinen juopunut vanhempi mieshenkilö pysähtyi juttelemaan kerran ja onhan tuolla noi tennarit heitetty sähkölangoille. Tosin ne tossut langoilla taitaa olla jo urbaanilegenda siinä missä Kaliksen huumejengitkin...

Vierailija
15/25 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2011 klo 10:36"]
[/quote]

Minustakin tämä pitää paikkaansa. Itse en kovin hyvin tunne Kalajärveä, mutta käsitykseni mukaan siellä on paljon kaupungin vuokra-asuntoja ja mamuja. Pieni keskittymä keskellä ei mitään. Ohi olen ajanut muutaman kerran.

Vierailija
16/25 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vitusta kalaa siinä järves!

Vierailija
17/25 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kiva alue, sukulaiseni asui siellä ennen joten tiedän vaan sen ajan. Silloin siellä liikkui aika paljon kyllä huumeporukoita mutta onhan niitä Leppävaarassakin ja monissa paikoissa.

Vierailija
18/25 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana: Ei. Vihdintietä pääsee sujuvasti Vantaalle, Helsinkiin yms.

Palvelut: Lukuisia kuten joku edellä kertoikin. Niipperin alueella myös S-market. Työmatkalla Vantaan puolelta (läheltä autoilijalle) myös ruokaostoksia K-kaupasta.

Kouluista: Yhtenäiskoulu on huippuhyvä!

Päihteitä: liikkuu, mutta missäpä alueella ei?

Vuokra-asuntoja / omistusasuntoja: molempia, ehkä enemmän omistusasuntoja

Lapsia: Melko paljon, paljon myös suuria perheitä

Ulkoilumahdollisuuksia: paljon

Auton tarve: kyllä

Lentomelu: alueella työssä käyvänä en ole kiinnittänyt huomiota

Vierailija
19/25 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olemaahanmuuttajia!!! Olen nähnyt vuoden aikana kaksi tummaihoista.

Vierailija
20/25 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva alue! On rauhallista ja turvallista. Julkisilla pääsee joka suuntaan ja asukkaat mukavia ja hyvät palvelut!