Kela ottaa...
20% veroa etuuksista.. mulla oma verokortti jossa on 14%..voinko viedä sen kelalle ja ottaako ne sit sen 14%???
Kommentit (10)
voipi olla vaan että mätkyjä tulee, noissa etuuksissa verotus on jotenki erilainen.
näin ainakin itse ymmärsin, kun aloin saada vanhempienetuuksia. Opintotuesta vähensivät 10%. Itselläni olisi myös verokortissa pienempi veroprosentti.
verokortti sosiaalietuuksia varten, jolloin prosentit lasketaan oikein.
Kela ei ota automaattisesti 20% etuuksista!! Näin käy VAIN siinä tapauksessa, että et vaivaudu toimittamaan (siis pyydä verotoimistoa toimittamaan) omaa henkilökohtaisesti etuutta varten laskettua verokorttiasi Kelalle.
Itselläni on vanhempain- ja hoitovapaiden aikana veroprosentti ollut aina 0%, ja silti on aina tullut jonkin verran palautuksia.
Itselläni on vanhempain- ja hoitovapaiden aikana veroprosentti ollut aina 0%, ja silti on aina tullut jonkin verran palautuksia.
Vai oletko kenties tehnyt ohessa jotain muuta työtä, josta maksanut reilusti veroja?
ettekö te hyvät naiset edes sen vertaa tiedä, että voitte pyytää verotoimistosta verokortin etuuksia varten? Ja sen voi ihan netin kautta laskettaa ja pyytää toimittamaan Kelalle.
Mullakin oli viime vuoden puolella hoitovapaan aikana 0% ja takaisin on tulossa jonkun verran palautuksia.
Miten voi tulla palautuksia, jos ei ole maksanut lainkaan veroja?
Ainakaan mulla vanhempainvapaa ei alkanut vuoden vaihteessa, joten alkuvuoden palkkatuloista maksetusta verosta voi saada palautusta, vaikkei äitiysrahasta maksaisi yhtään veroa.
varmaan jokainen mamma saa kelalta tukea niin kukaan ei tiedä???
ap