Kotikutoisia diagnooseja? Mikä mulla on?
Ensin korva alkaa kutista todella pahasti -> herättää jopa yöllä. Tästä menee maksimissaan 12 h, kun takaraivoon iskee järkyttävä kipu. Kipu, joka estää lähes kokonaan normaalin elämisen. Kipu on toispuoleista ja vain toisen puolen lihakset menevät jumiin.
Pahimmillaan en pysty nielemään edes vettä ilman, että tunnen tukehtuvani. Suu ei välttämättä aukea kunnolla. Kipu hellittää yleensä vuorokaudessa itsekseen. Siityen takaraivolta kaulan sivulle korvan alle.
Tulehduskipulääkkeitä olen ottanut. Niskan hieronta on liian kivuliasta.
Lääkäriin yritän päästä, kun kohtaus iskee seuraavan kerran. Kun vaan pääsisi sitten omalle lääkärille eikä päivystykseen, josta saisin ehkä lääkkeitä, muttei ongelmaa selvitettäisi sen enempää. Näitä ns. kohtauksia on tullut nyt neljä kuukauden aikana. Ensin väli oli pari viikkoa ja sitten tuli kaksi viikon sisään. Nyt odottelen uutta, koska viime yönä korva meni taas oudoksi. Viimeisimmästä kohtauksesta on neljä päivää.
Kommentit (3)
Eikä niinkään oireile kasvojen alueella, vaan takaraivon ja korvan alla (onko se sitten niskaa vai kurkkua??).
Pelkään, ettei mua oteta todesta, jos menen lääkäriin ilman oireita. Sitä kipua on vaikea selittää, mutta tuskan kyllä näkee.
ap
Ja tilaat ajan omalle lääkärille. Sun oma lääkäri näkee päivystävän tekstit ja pystyy niiden perusteella muodostamaan kuvan sun sairaudesta ja määräämään tutkimuksia ja mahdollisen lähetteen eteen päin.
Tutkiahan tuommonen pitää.