UUDET Helmikuun Helmet 2010, onko meita???
En huomannut meille viela omaa pinoa, joten kyselenkin onko taalla puolella viela muita vauvan helmikuussa 2010 saaneita?
Olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia myos talla vauvapuolella!
Meilla sujuu ihan hyvin, paitsi yot kukutaan tehokkaasti :o) Tanaan poika oli saavuttanut syntymapainonsa takaisin ja voi muutenkin hienosti.
Kolmaskerta ja poika 11pv
Kommentit (7)
meidän poitsu täytti tänään tasan 1kk!!!! hurjan nopeaa menee aika ja täällä jo suunnitellaan kovaa vauhtia ristiäisiä... :)
meillä oli oli pikkuisella hiena rankat ensimmäiset kaksi viikkoa... poika kun syntyi suunnitellusti sektiolla rv 38+6 ja sen vuoksi mulla ei sitten meinannut millään nousta maito... :/ poitsun paino laski sairaalassa yli 12,5% ja sen vuoksi painoa on nyt jouduttu seurailemaan!!! tosin heti kun maito vihdoin nousi on imetys sujunut oikein hyvin ja painokin noussut tosi hienosti.. pituutta on vaan tullut suhteessa enemmän ja ollaan sillä pirun käyrällä vielä alle -10... olen kyllä itse jo todennut etten noista käyristä välitä!!! kuitenkin 3 vko neuvolassa painoa oli jo 3740g(syntymäpaino 3180)... ainut asia mikä aiheutti lisämurheita oli se kun itse tietysti sain heti rintatulehduksen ja sen vuoksi ab-kuurin mikä teki tosi pahaa pikkuisen masulle ja poika oksenteli viikon verran... ei siis puklannut vaan ihan oksensi!!!
nyt tuntuu et alkaa pikkuhiljaa rauhottua tämä meidän arki kaikkien alkuvaikeuksien jälkeen, mitä nyt normi masuvaivoja vauvalla onkin!!!
öisin herätään meilläkin parin tunnin välein...
Poika on nyt vaille 3 viikkoa vanha. Yha tuntuu etta han nukkuu lahes koko paivan mutta nyt myos yot sujuvat paljon paremmin. Heraa 2-4 krt yossa.
Tosi tyytyvainen vauva, paitsi inhoaa kylpyhommia, ainakin nain toistaiseksi ;o)
Mie oon päivittäny tota listaa tuolla odotus puolella aina kun oon ehtinyt. Pitäskös sinne infota et vauva puolelle voi ehtiessään käydä kirjoittelemassa helmi vauvojemme kuulumisia.
Meidän tyttö syntyi 12 pv joten kohta on kuukauden vanha 8-/ Kyllä se aika menee sutjakkaan!
Mulla meni myös sektion jälkeen 5-6 pv ennen kuin kunnolla alkoi maito nousemaan. Lisä maidolla mentiin siihen asti. Kotiin tultua jotenkin helpotti ja lisä maidoin sain lopettaa kun tyttö oli 6vrk. 3vk neuvolassa oli tyttö jo 54cm ja painoi 4645g. Hyvin on omalla maidolla noussut paino noin esikoiseen verrattuna mutta silloin ei imetys meinannu millään onnistua!
Tyttö nukkuu aikas lailla mutta on jo kaksi selvää jaksoamilloin tykkee valvoa. Yö menee 1 tai kahdella syötöllä. Meillähän aamu alkaa joka tapauksessa seittemän pintaan kun esikoinen nousee joten silloin syötän vauvan vaihdan päivä vaatteet mutta hän jatkaa uniaan!
Meillä taas neiti tykkää kylpyjutuista ja kerran nukahtikin sen aikana =DDD
Ulkonakin on muutaman kerran päästy lenkkeilemään kun kun on ollut pari lauhaa ja tuulentonta päivää. Auto ajelustakin tykkää.
Ristiäiset on 17.4 ja nimikin jo löytyy!
Tässäpä meidän kuulumisia joten palataan taas!
Nemotus
Täällä loput:
http://groups.yahoo.com/group/helmi2010/
Ilmoitarhan vauvan nikkisi. Ryhmässä odotuspuolellakin kirjoitelleet Helmikuiset :)
T:Lauris
Meidän tyttönen tuli viikon yliajalla, joten helmivauvasta tulikin maalisvauva. Vähän oli odotettavissakin, mutta ei ihan noin monella päivällä. 6.3. kuulostaa jo keväältä :)
Edelliset synnytykset ovat käynnistyneet supisteluilla, nyt meni lapsivedet. Muutenkin oli jotenkin eri sarjaa tämä synnytys, vaikka kaikki kolme ovat olleet helppoja. Kahta en vaihda: epiduraali ja jakkara.
Tulimme kotiin jo seuraavana päivänä synnytyksestä. Kun alle 1,5 vrk:n ikäinen kotiutuu, pitää muutaman päivän ikäisenä ainakin Kättärillä käydä tarkastuksesa. Siellä kävimme ja kaikki hyvin. Aivan ihanaa on kyllä tuota auvaa pidellä, vaikka rinnat on tuskaisen kipeät ja pää uvivelasta sekaisin. (Sitä kertyi synnytysyönä ja seuraavana yönä osastolla, itse vauva antaa kyllä nukkua kun pääsimme kotiin.)
Hania
Tulimme 13 päivä sairaalasta kotia=)
Vauva syntyi 10.3(41+3) klo 5:07. painoa 4005g ja pituutta 51cm. Ihan iso poika tulikin. Synnytys meni hurjan nopeasti esikoiseen verrattuna joka kesti 20 tuntia. Nyt kestoksi tuli vain 3 tuntia 7 minuuttia=) Sairaalaan kun mentiin olin jo kokonaan auki ja se oli mulle suuri yllätys.Supistukset kun alkoi niin niitä rupes tulee heti tosi kipeinä ensin epäsäännöllisinä jonkun aikaa 1-3 min välein ja sit säännöllisinä 2 minuutin välein. Joten eipä siinä oikein ehtiny supistusten välillä levätä. Olin kotona ihmeissäni kun heräsin yöllä kovaan supistukseen ja menin jonkun ajan päästä suihkuun ja sekään ei auttanut ollenkaan. Mutta oikein hyvä mieli jäi synnytyksestä. Sain putendaalipuudutteen mikä hieman helpotti ponnistuksen aiheuttamaa kipua. Olin yllättynyt ettei tullut mitään repeämiä vaikka lapsi olikin iso.Itse olen vielä aika pienikokoinen.Siinä vähän synnytys taustaa..
Kotona on lähtenyt sujuu hyvin ja toivon että näin voisi myös jatkua=)Poika syö parin tunnin välein ja päivällä välillä tiheämminkin.
hande86 ja poika 5pv
Meillä poika on nyt kaksiviikkoinen, äkkiä on aika mennyt. Alussa söi tunnin välein, nyt sentään jo nukkuukin välillä 2-3 tuntia. Päivisin kyllä nukkuu lyhyempiäkin pätkiä. Yöllä syö 4-6 krt, en ole oikein pysynyt laskuissa mukana, kun nukahdan itsekin syöttäessäni. Meillä ollaan jo yli syntymäpainon, maanantaina punnittiin viimeksi, kun neuvolantäti kävi kotikäynnillä. Yli neljä kiloa oli, en vaan yhtään muista kuinka paljon :o) Pää tuntuu olevan tyhjää täynnä.. Pojan neuvolakortinkin saanee vasta ensi viikolla, kun lastenneuvolan täti tulee kotikäynnille.