Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko 6-vuotiaan tarvitsisi tietää maailman tilanteesta ja uutisista?

Vierailija
01.03.2010 |

Meillä kun ei katsota uutisia, eikä tule lehtiäkään. Ollaan vain netin varassa. Eikä lapset käytä tietokonetta kuin valvotusti ja tarkoin rajatusti.

Pidetäänkö me lapsia nyt niinkuin pullossa?

Ite kyllä aikanaan katselin niin pienestä pitäen kuin muistan, tv-uutisia siinä sivussa leikkien, ne meidän perheessä piti katsoa joka kellonlyömä tv:stä ja radiostakin kuunnella, samaten jumalanpalvelukset sunnuntaisin jne. Meidän lapset on välttyneet niiltäkin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sanoa et jossain tapahtu maanjäristys ja sit voidaan yhdessä tutkia mitä tarkoittaa maanjäristys. En lähtisi puhumaan uhreista jne.

Kuolemasta yritämme muuten puhua luonnollisesti, et kaikki kuolee joskus ja vanhemmat yleensä ekana paitsi jos tulee onnettomuus. Mut en taaskaan kertois et vantaalla taas kuoli 2 lasta tms.

Vierailija
2/5 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on kiinnostunut maailman asioista. Kyselee myös paljon ja keskustellaan koko ajan luonnonilmiöistä yms. Lukee myös lehtiä aina, jos saa niitä käsiinsä. Vaikeahan tuo on estääkään. Eipä tuo vaikuta ihmeen traumatisoituneelta. Päinvastoin hyvinkin valveutuneelta ja asioista perillä olevalta. Matkustetaan myös paljon, ei turistikohteissa vaan esim. köyhemmissä ns. kehitysmaissa, ja sielläkin lapsi on nähnyt monenlaista ja oppinut siitäkin, että kaikki ei ole kovin ruusuista. Mun mielestä hyvä näin, mutta kukin tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä antaisi missään tapauksessa katsoa uutisia. Ovat pahempia kuin pelottavat leffat. Mielestäni alle kouluikäinen ja vielä pieni koululainenkin voi aivan hyvin olla turvallisessa pullossa.

Kun tsunamionnettomuus tapahtui joitakin vuosia sitten, olin esikoiseni kanssa tutstumassa päiväkotiin. Siellä 0-5 -vuotiaiden ryhmä istutettiin ulkona terassille viettämään hiljaista hetkeä uhrienmuistoksi. TOtinen täti kertoi, että on tapahtunut aivan kamala onnettomuus, jossa on kuollut paljon laspsia ja aikuisia. Käsittämätöntä touhua ja harkinnan puutetta...

Vierailija
4/5 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin on saanut joskus katsoa uutisia, mutta olen sensuroinut, jos tiedän jotain oikein järkkyä tapahtuneen. Nyt on myös alkanut joskus lukea lehteä. Minusta melkein 10v ihan ok, olen iloinen, että lehdet alkaa kiinnostaa. Itse olen lehtiaddikti, aamulla on lehti saatva eteen. seuraan kyllä uutisia muutenkin.

Vierailija
5/5 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotias osaa suhteuttaa asioita ja automaattisesti esim. ymmärrä, ettei meillä Suomessa juuri maa järise. Aikuinen ei edes käsitä, mitä lapsi voi säikähtää. Mutta paljon on lapsesta kiinni: meillä eskarilainen katsoo uutisia, mutta pelottavat fiktiiviset tarinat aiheuttavat ahdistusta. Tässä asiassa pitää mielestäni mennä lapsen ehdoilla eli tuollaiset tsunamipuheet ja toisaalta juuri ja juuri sen ikäisille sallittujen elokuvien katsominen pitäisi kieltää esim. päiväkodissa.