Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiraskauden kipeä supistelu

01.03.2010 |

Toinen raskaus viikolla 25 ja nyt on ollut joka päivä supistuksia, jotka tuntuvat.

Supistukset tuntuvat reisien sisäpinnoilla ja kohdunkaulalla (tai jossain siellä) sekä peräaukossa saakka. Tuntuu sellainen kipeä kiristys.

"Vatsan kovetus"-supistukset ovat sitten erikseen ja ne ei ole kipeitä.

En muista esikoisen kanssa olleen tällaista...

Onko muilla tällaista vai pitäisikö huolestua?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin kaksi vinkkiä: ota mahdollisimman rauhallisesti ja käy lääkärissä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanne. Saat tarvittaessa sairaslomaa.

Minulla oli myös päivittäin noita suppareita keskiraskaudessa, mutta onneksi ne eivät saaneet mitään aikaan. Nyt on jo rv 39 eikä merkkiä synnytyksestä.

Vierailija
2/3 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 25+3 ja tänään otin aamulla yhteyttä äippäpolille samanmoisten tuntemusten takia. Lisäksi on ollut viikonlopun aikana painontunnetta tuolla alhaalla ja viiltoja emättimen sisällä jossain. No olihan siellä sitten tapahtunut. Kohdunkaula oli lyhentynyt 2cm:n ja -suu pehmentynyt. Tokikin emätintulehdus lisää suppareita, mutta onneksi sain lääkkeet samalla siihenkin. 2 viikkoa tuli vuodelepoa kotosalla (miel. pakarat + jalat koholla), paljon vettä ja uusi kontrolliaika 2 viikon päähän ...

-Miius-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 25+3 ja tänään otin aamulla yhteyttä äippäpolille samanmoisten tuntemusten takia. Lisäksi on ollut viikonlopun aikana painontunnetta tuolla alhaalla ja viiltoja emättimen sisällä jossain. -Miius-

Minulla samoja tuntemuksia...

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan lääkärille. Olisin saanut sairaslomaakin mutta nyt en voi nyt mitenkään olla töistä pois. Lepoa ja rasituksen vähentämistä sain minäkin ohjeeksi. Täytyy seurata tilannetta. Kertoivatko, mistä tuo varhainen supistelu voi johtua? Täytyy toivoa, että supistuksesi saataisiin kuriin!

Muikea mustikka: Kiva kuulla, että nämä supparit voivat kuulua myös ihan normaaliin raskauteen eikä välttämättä "johda mihinkään" vielä.