Synnytys supistuksia?
Nyt menossa rv 37+3.
Olen ensisynnyttäjä ja haluaisin tietää,mitä nämä kivut minulla on.
Tiedän,että supistukset kovettavat vatsan pinkeäksi/kovaksi.
Tällä kertaa nämä ovat kipeitä,tuntuvat lähinnä sivuilla ja hieman alavatsalla,onko kellään tuntunut synnytys supistukset sivuilla? Vai ainoastaa alavatsalla? Luulen,että nämä ovat supistuksia,mutta mistä ihmeestä tiedän,onko nämä niitä synnytys supistuksia?
Odottelenko vain niiden kovenemista tai häviämistä?
Onko kikkoja mistä tietää onko ne juuri niitä? Sairaalassa (kun kävin tutustumassa) sanottiin,että jos kuuma suihku ei auta niin sitten pitää tarkkailla.
Tiedän,että tätä on kysytty monta kertaa,mutta kysympä vielä.
Kommentit (7)
ennakoivia supistuksia voi tulla vaikka viikkoja ennen synnytystä. Niin mulla on ollut. Ja jos tuo kielii nyt alkavasta synnytyksestä, huomaat sen kyllä hetken päästä. Mutta jos olet huolissasi, soita ihmeessä synnärin päivystykseen.
saat kun soitat omaan sairaalaasi synnytysvastaanottoon, siellä tietävät kyllä sanoa onko vai ei :) Onnea koitokseen!
Tuntuu ihmeelliseltä kivulta.
"Harmi" etten ole eläissäni kärsinyt menkkakivuista joten niihin vertaaminen ei onnistu.
Viimeksi kun supisteli,niin epäsäännöllisen säännöllisesti supisteli melkein 2vrk. Tämä olin noin 4päivää sitten. Nyt kivut ovat selkeästi kovemmat,mutta erilaiset.
Sairaalaan soitin,käskivät seurata kotona ainaki pari tuntia ja sitten soitella uudestaan jos ei ole helpottanut ja ovat kipeitä. En kyllä ole huomannut limatulpan irtoamista eikä vedetkään kyllä valu,mutta eihän limatulppaa edes aina huomaa kun se irtoaa (?) Sanoivat vielä,että niin kauan kun pystyy kotona olemaan,niin suositellaan.
syntyi esikoinen puoli vuotta sitten. olin kanssa ihmeissäni supistusten kanssa, oli tosi kivuliaita ja ihan järjestelmällisiä tyyliin kymmenen minuutin välein, mutta ne eivät ikinä kestäneet yli kahta tuntia perättäin, vaan loppuivat aina juuri kahden tunnin tultua täyteen. paitsi sitten vihdoin, kun olikin tosi kyseessä ja ne jatkuivat yli sen kahden tunnin... lähdettiin sairaalalle, ja pian se poika sieltä sitten syntyikin!!! Tsemppiä!!!!
Jos ne on oikeita, niin sulla tuntuu että sulla pettää jalat alta ja samaan aikaa on kovaa paineen tunnetta ihan alhaalla. Kun minulla tuntui sivulla kovenemista, ne olivat vain niitä ennakoivia supistuksia. Ja niitä tuli minulla kuukauden!
Se on tosi että ekakerralla on hirveen hankalaa tietää onko ne oikeita vai ei kun sitä samaa saa miettiä vielä kuudennenki aikana :D
Minä voin vain sanoa että sitten kun tuntuu että jalat pettää ja supistukset tuntuu myös selkäpuolella alaselän jomotuksena, niin sitten ne on oikeita. Mutta kun supistukset tuntuu jokaisella ihmisellä eriltä, niin minun "merkit" ei välttämättä päde sulle.
Joten ainoo mistä sen voi tietää on se ettet enää kertakaikkiaan KESTÄ sitä kipua. Silloin ne on oikeita. Ja siinä vaiheessa on varmasti se 10min supistuksen väli, ja ne supistukset kestää aina vähän kauemmin ja sun tulee halu nojailla tai heilua tai roikkua tai kontata... :D
Tsemppiä viimeisiin raskauspäiviin! Ei sulla enää kauan mene! Vain maksimissaan 3,5viikkoo! :) Mutta kyllä nuo supistukset jo lupailee että ei se yli mene :D
t:Kuuden mamma
Itselläni oli paljon harjoitussupistuksia, ja oikeat erotti vasta säännöllisyys. Mutta nyrkkisääntöjä lienee että jos et kestä kotona, supistus salpaa hengityksen ja tuo hien pintaan, niin mars sairaalaan.