Kuuluuko vuokralla asuessa isännöitsijälle wc:n loisteputken vaihto?
Asun siis vuokralla ja vessasta meni loisteputki, mutta pohdin, että kuuluuko isännöitisijän (huoltoyhtiön) vaihtaa se vai pitääkö se itse ostaa?
Kommentit (24)
Kaikki "kuluvat" jutut, kuten lamput, pitää itse ostaa ja vaihtaa. Eri asia on, jos vaikka jääkaappi pamahtaa.
vuokraisännälle (elleivät sitten ole sama taho). Ja toi lamppu tosiaan menee vuokralaisen piikkiin, kuten myös saunan kiuskivien vaihtokin (olen sellaiseenkin kyselijään törmännyt) sekä liesituulettimen suodatin. Taloyhtiölle kuuluu kaikki seinän sisäpintoihin asti talon ulkopuolelta, esim. sellaiset putket ja johdot, jotka menee seinän sisään ja kylppäreissä vesieristys seinän sisällä, mutta ei laatat pinnassa. Vuokraisännälle kuuluu sitten se muu kiinteä, joka oli siellä asunnossa muutettaessa esim. keittiökalusteet ja se jääkaappi. Ei tuollaiset kuluvat tuotteet.
Kaikki "kuluvat" jutut, kuten lamput, pitää itse ostaa ja vaihtaa. Eri asia on, jos vaikka jääkaappi pamahtaa.
Itse olen asunut sellaisessa vuokra-asunnossa, jossa loisteputket piti itse hankkia, mutta äitini vuokra-asunnossa huoltoyhtiö vaihtaa lamput vuokranantajan piikkiin.
Ysi asuu vanhusten palvelutalossa?
minä ostin. Jumalauta että ärsytti ostaa ja vaihtaa se putki. Kun muutan tästä asunnosta niin vaihdan vanhan putken tilalle ja vien toimivan putken mukanani. Minähän sen putken ostin!
Ei helkutti! Kuinka vaikea ja haastava tehtävä voi olla kiertää lamppu irti, siinä molemmissa päissä pienet hakaset...ottaa vaikka lamppu kauppaan ja ostaa samanlainen ja rullata takaisin?!? Vai iskikö piheys kun noin 7 euron lampun hinnan takia hälyttäisit paikalle huoltomiehen jonka tuntipalkka on ainakin triplasti tuon :D
Osaatko itse vaihtaa sulakettakaan vai tarvitsetko siihenkin huoltomiestä?
minä ostin. Jumalauta että ärsytti ostaa ja vaihtaa se putki. Kun muutan tästä asunnosta niin vaihdan vanhan putken tilalle ja vien toimivan putken mukanani. Minähän sen putken ostin!
Hei oikeesti, se putki maksaa alle kymmenen euroa ja kestää monta vuotta...voi elämä. Taidat olla sellainen joka lähtiessään ottaa lampuista sokeripalat ja kaiken muun irtilähtevän roskan mukaan...
Ja voi hirvityksen kauhistus mikä homma on vaihtaa lamppu!
niin siellä pitää olla toimiva myös, kun muutat pois. Vie se risa loisteputki rauhassa ser-keräykseen, koska jos uusi pamahtaa vaikka viikko ennen pois muuttoasi, joudut kuiteskin hankkimaan taas uuden.
Mä muutin pois kotoota 18-vuotiaana. Loisteputki meni paskaks ja ostin uuden tilalle, silti se ei toiminut. Minä nuorena hömppänä soitin huoltomiehen paikalle, joka heti ensimmäisenä kertoi mulle että se ei hänen hommiinsa kuulu mutta tulee nyt katsomaan sitä lamppua. Loisteputki oli kunnossa mutta en mä tiennyt että niihin kuuluu joku sulake ja se oli mennyt siitä. No, nyt tiedän ja nykypäivänä osaan vaihtaa jopa sen jos on tarvis :)
niin siellä pitää olla toimiva myös, kun muutat pois. Vie se risa loisteputki rauhassa ser-keräykseen, koska jos uusi pamahtaa vaikka viikko ennen pois muuttoasi, joudut kuiteskin hankkimaan taas uuden.
Ihan hyvin voi viedä ostamansa putken mukanaan. Vanha putki kuuluu asuntoon.
loisteputkia ei tartte ite vaihtaa, tavislamput kyllä.
Ihan hyvin voi viedä ostamansa putken mukanaan. Vanha putki kuuluu asuntoon.
Espponkruunun säännöissä lamppujen pitää olla muuttaessa toimivia, samoin asuntoon mahdollisesti itse hankitut oviturvaketjut ja ikkunoihin asennetut sälekaihtimet pitää muuttaessa jättää paikoilleen.
Misä näitä sikiää?
Hei oikeesti, se putki maksaa alle kymmenen euroa ja kestää monta vuotta...voi elämä. Taidat olla sellainen joka lähtiessään ottaa lampuista sokeripalat ja kaiken muun irtilähtevän roskan mukaan...Ja voi hirvityksen kauhistus mikä homma on vaihtaa lamppu!
Kirjoitit ilmeisesti melkoisen tunnemyrskyn vallassa. Etenkin kävi silmään tuo sana "sikiää", ilmeisesti toivot eräänlaisten ihmisten tuhoa tai ainakin radikaalia vähenemistä.
Köyhät tai lyhyet ihmiset eivät syystä kykene vaihtamaan lamppua.
Haluaisitko lyödä tekstin kirjoittajaa, vai miksi kirjoitit noin raivon vallassa? Olisiko syytä miettiä hetki. Sitten pyytää anteeksi meiltä muilta lukijoilta ja tältä sankarittarelta, joka ei haluaisi ostaa uutta putkea.
Näin ulkopuolisen silmin sinä tässä olet kusipää. Häpeäisit. Olet kaikinpuolin nolo.
Ällöttävän ahne. Viet tuhkatkin pesästä.
Misä näitä sikiää? Hei oikeesti, se putki maksaa alle kymmenen euroa ja kestää monta vuotta...voi elämä. Taidat olla sellainen joka lähtiessään ottaa lampuista sokeripalat ja kaiken muun irtilähtevän roskan mukaan... Ja voi hirvityksen kauhistus mikä homma on vaihtaa lamppu!
Kirjoitit ilmeisesti melkoisen tunnemyrskyn vallassa. Etenkin kävi silmään tuo sana "sikiää", ilmeisesti toivot eräänlaisten ihmisten tuhoa tai ainakin radikaalia vähenemistä. Köyhät tai lyhyet ihmiset eivät syystä kykene vaihtamaan lamppua. Haluaisitko lyödä tekstin kirjoittajaa, vai miksi kirjoitit noin raivon vallassa? Olisiko syytä miettiä hetki. Sitten pyytää anteeksi meiltä muilta lukijoilta ja tältä sankarittarelta, joka ei haluaisi ostaa uutta putkea. Näin ulkopuolisen silmin sinä tässä olet kusipää. Häpeäisit. Olet kaikinpuolin nolo.
Misä näitä sikiää? Hei oikeesti, se putki maksaa alle kymmenen euroa ja kestää monta vuotta...voi elämä. Taidat olla sellainen joka lähtiessään ottaa lampuista sokeripalat ja kaiken muun irtilähtevän roskan mukaan... Ja voi hirvityksen kauhistus mikä homma on vaihtaa lamppu!
Kirjoitit ilmeisesti melkoisen tunnemyrskyn vallassa. Etenkin kävi silmään tuo sana "sikiää", ilmeisesti toivot eräänlaisten ihmisten tuhoa tai ainakin radikaalia vähenemistä. Köyhät tai lyhyet ihmiset eivät syystä kykene vaihtamaan lamppua. Haluaisitko lyödä tekstin kirjoittajaa, vai miksi kirjoitit noin raivon vallassa? Olisiko syytä miettiä hetki. Sitten pyytää anteeksi meiltä muilta lukijoilta ja tältä sankarittarelta, joka ei haluaisi ostaa uutta putkea. Näin ulkopuolisen silmin sinä tässä olet kusipää. Häpeäisit. Olet kaikinpuolin nolo.
Pahoittelen toki sinulle jos loukkaannuit koska olet niin köyhä ettei sinulla ole varaa käyttää kerran viiteen vuoteen alle kymmentä euroa lamppuun. Tai jos olet niin lyhyt ettet pysty jakkaran avulla vaihtamaan loisteputkilamppua, minun seitsemän vuotias tyttärenikin osaa kyllä tämän tehdä. Säälitään nyt kaikki sinua puutteidesi vuoksi yhdessä :D
Ei ole niin halpaa loisteputken osto, jos asuu vuokra-asunnossa, joka rakennettu -80 vuonna ja pihi vuokraisäntä ei oo rempannu asunto p*skaakaan. Meidän pitää ostaa lamppu erikoisliikkeestä (kohta ei varmaa ko. merkkiä edes enää valmisteta) ja hinta 13 e/kpl ja loisteputki kestää vessassa alle vuoden.
Kyllä sun pitää itse se ostaa ja itse vaihtaa.