Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhdeongelma... mitä itse tekisit?

Vierailija
27.02.2010 |

Ollaan oltu yhdessä 15 v. On yhteinen lapsi joka täyttää 9 v. Mieheni on 16 vuotta minua vanhempi. Hän on se joka tuo kotiin rahaa. Asumme omakotitalossa, meillä on mökki, vene, ihan kiva elämä mutta... Meillä on tullut viime aikoina ongelmia. Mieheni on sitä mieltä, että VAAN HÄN tekee töitä jotta meillä menisi niin hyvin kuin menee. Hän on yksityisyrittäjä, on usein työmatkoilla tai pitkään töissä. Mä oon samassa yrityksessä töissä mutta olen osa-aikaisena, tulen töihin silloin kuin lapsemme on lähtenyt kouluun ja tulen 16:30 viimeistään kotiin. Minä olen se, joka käy kaupassa, tekee ruokaa, siivoaa, hoitaa lapsen koulujuttuja, hoitaa puutarhaa ja pesee vessanpönttöjä. Kun joskus menee hermot ja välitän miehelleni, että teen käytännössä kaiken yksin, hän vaan sanoo että se on HÄN joka tekee rahaa että meillä menisi näin ja minun pitää ymmärtää sen. Perkele mulla menee hermot. Nyt lapsella on ollut hiihtolomaviikko. Isä lähti töihin joskus 10 aikaan ja tuli jo 16 aikaan ja yöt se valvoi olympialaisten takia. Minä hoidin ruuat kaupat ym. pyykit kuten yleensä, ja sen lisäksi halusin lapsellemme kivaa koska oli hiihtoloma ja kaikki kaverit olivat jossain reissussa, niin mentiin kirjastoon, uimahallille, leffaan, pulkkamäkeen, siis minä ja tyttö. Isä kun kotona oli niin vaan selasi kanavia ja luki lehdet. Mulla meinaa mennä jo hermot tähän liittoon. En haluaisi luopua tästä ihanasta talosta jota olen saanut tähän kuntoon, enkä pihasta jota olen hoitanut mielelläni kaikki nämä vuoden. Mutta jos me eroaisimme, minulle ei jäisi kuin paljas perse koska meillä on avioehto. Mitä tekisin... hankala tilanne. En ole omaisuuden perään, mutta en halua että talo, jossa meidän tyttö on kasvannut ja jota minä rakastan ja hoidan, joutuisi myyntiin.... Miehen kanssa kun puhun tästä, hän on ylimielinen ja sanoo aina sitä samaa paskaa, että se on hän joka käytännössä kaiken maksaa. Periaatteessa se on totta, mutta pitääkö minun alistua ihan helvetin kaikkeen :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kyllästynyt elättämään sua. Mene töihin ja hommatkaa siivooja.

Vierailija
2/10 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut loppuun asti... Teen osa-aika työtä 7 tuntia päivässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suostu millään :(

Vierailija
4/10 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai teet vain sen, mikä on pakko, jotta pystyt itse ja lapsenne pystyy elämään. Laitat ruuan vain teille, ostat kaupasta ruuat vain teille, vaihdat lakanat ja peset pyykit vain teille, ja mies hoitakoon itse omansa.

Vierailija
5/10 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsette kolmannen puolueettoman henkilön. Kotityö on verrattavissa palkkatyöhön koska sinä olet mahdollistanut miehen keskittymisen uraan. Miehen pitäis m iettiä mitä hän käytännössä haluaa - haluaako että sinä menet kokopvätöihin vai mitä, tekiskö se hänet tyytyväiseksi, ja ymmärtääkö että se vähentää sinun panostasi kotiin.

Vierailija
6/10 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kappaleisiin.

Vierailija
7/10 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsette kolmannen puolueettoman henkilön. Kotityö on verrattavissa palkkatyöhön koska sinä olet mahdollistanut miehen keskittymisen uraan. Miehen pitäis m iettiä mitä hän käytännössä haluaa - haluaako että sinä menet kokopvätöihin vai mitä, tekiskö se hänet tyytyväiseksi, ja ymmärtääkö että se vähentää sinun panostasi kotiin.

Tämä on just sitä mitä ajattelen itsekin... Hän ei ymmärrä että minä tosiaan mahdollistan sen, että hän voi keskittyä vain työhön koska mä teen kaiken muun... Kiitos tästä mielipiteestä, tämä avasi silmäni paljon...

Vierailija
8/10 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että väsymys, stressi, univelka, työpaineet... (orastava maseenus?) saa miehesi näkemään tilanteenne näin. Kannattaa puhua siitä mikä mättää, mikä olisi ratkaisu että tilanne helpottaisi. Onko raha se mitä täytyy tehdä? Mikä merkitys on vapaa-ajalla... olisiko miehesi loman tarpeessa...

Vierailija
9/10 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuohon tarvitaan jotain muuta, kuin käytännön järjestelyjä, nimittäin kunnon keskustelua jonkun ulkopuolisen kanssa ja suhteeseen panostamista sitä kautta. Ties vaikka saisitte miten hyvään kuosiin vielä yhteiselonne ja rakkauskin saisi uutta tulta.

Vierailija
10/10 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsun pariterapiaan näillä syillä, löisin lapun luukulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi