Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuvat kättärillä jos kieltäydyn mahdollisesta mieskätilöstä tai kätilöopiskelijasta?

Vierailija
27.02.2010 |

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomessa voi synnyttää yksityisesti

mihin tietosi oikein perustuu???

Ai jaa. Missä?

Minäkin olen synnyttänyt keskimmäisen lapsen Mehiläisessä

Vierailija
22/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suosittelen toimimaan itse omana kätilönä jos ammattihenkilökunta julkisella ei miellytä, etkä yksityiselle mene

tuhkehdu omaan ylimielisyyteesi aivan rauhassasi

Tukehdu ihan itse vaan. Oletko itse ollut siinä tilanteessa, että töykeän oloinen mieskätilö on synnärin ovella vastassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suosittelen toimimaan itse omana kätilönä jos ammattihenkilökunta julkisella ei miellytä, etkä yksityiselle mene

Tukehdu ihan itse vaan. Oletko itse ollut siinä tilanteessa, että töykeän oloinen mieskätilö on synnärin ovella vastassa?

Vierailija
24/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran huoneessa oli miesääkärin lisäksi kolme opiskelijaa (2m + 1n) ja minulta kysyttiin heti että saavatko opiskelijat olla paikalla. Tottakai suostuin kun mielestäni lääkärin on hyvä oppia asiat muutenkin kuin kirjasta lukien.

Ultrauksen (alakautta) aikana opiskelijat hieman häveliäästi seisoivat syrjemmällä ja kurkkivat lääkärin osoittamia juttuja ultraäänikoneen näytöltä. Oli itsekin ihan mielenkiintoista kuunnella lääkärin opetuksia ja opiskelijoiden esittämiä kysymyksiä.

Vierailija
25/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko kieltäytyä naiskätilöstä?

Vierailija
26/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi apina, jos siitä olisi jotain apua hommassa.

Vierailija
27/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisivat saaneet tulla katsomaan synnytystä. Tyksissä kun synnytin oli lääkäri- ja kätilöopiskelija katsomassa. Se lääkäriopiskelija itki kun tyttöni syntyi :) Tytöllä oli kaksoisistukka joten siinäkin oli opiskelijoilla ihmeteltävää.

Vierailija
28/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en, mutta selviäisin siitä

Ja mistä tiedät että selviäisit kun et ole tilanteessa ollut? Ensivaikutelma on aika pirun tärkeä. Mä en kaksi yötä supistellen valvottuani todellakaan halunnut lisähaastetta töykeän oloisesta mieskätilöstä. Jos hän olisi ollut ainut vaihtoehto, niin tietenkin sitten hän, mutta kun sieltä mukava naiskätilö löytyi, joka sai minun luottamuksen herätettyä, niin loppu hyvin kaikki hyvin.

Vierailija
29/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hei ei se mieskätilö sun vekotintasi sillä silmällä katso tai naureskele - ainakaan jo ammattitaitoinen on.

Raskauksien aikana muutamia mieskätilöitä/hoitajia/lääkäreitä + opiskelijoita tullut vastaan, eikä ole tullut mieleen kieltäytyä. Viime keväänä kun mulle laitettiin kättärillä kierukka, niin sen asetti paikoilleen opiskelija ja 10 muuta (osa miehiä) katseli ringissä ympärillä.

Tarvii sanoa, että jos on lääketieteellisestä toimenpiteestä kyse, niin mulle on todellakin aivan sama kuka mies (tai nainen) mun jalkojen välissä häärii :)

Turha ujostella Mies siellä koipien välissä on touhunnut silloinkin kun kakaraa on alkuun pantu.

Sulle on siis ihan sama kuka mies sun jalkojen välissä häärii? :D

Vierailija
30/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kaksi yötä supistellen valvottuani todellakaan halunnut lisähaastetta töykeän oloisesta mieskätilöstä.

Entäs jos se olisi ollut töykeän oloinen naiskätilö? Eikö pointti ollut se, ettei halua synnytykseen ketään töykeää - kumpaa sukupuolta tahansa.

Vierailija
31/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kirjoittanut tätä ekaa viestiämutta hei ei se mieskätilö sun vekotintasi sillä silmällä katso tai naureskele - ainakaan jo ammattitaitoinen on.

Raskauksien aikana muutamia mieskätilöitä/hoitajia/lääkäreitä + opiskelijoita tullut vastaan, eikä ole tullut mieleen kieltäytyä. Viime keväänä kun mulle laitettiin kättärillä kierukka, niin sen asetti paikoilleen opiskelija ja 10 muuta (osa miehiä) katseli ringissä ympärillä.

Tarvii sanoa, että jos on lääketieteellisestä toimenpiteestä kyse, niin mulle on todellakin aivan sama kuka mies (tai nainen) mun jalkojen välissä häärii :)

Mulla ei ole yhtään mitään miesgynekologeja vastaan. Ei ole kyse siitä että jotenkin arastelisin alapäätäni. Kätilön kanssa tulee vietettyä pidempi aika, kuin vaikka jossain gynen vuositarkastuksessa. Jotenkin koen että mieskätilö ei voi kunnolla ymmärtää mitä käyn läpi kun synnytän. Synnyttämätön naiskätilökin pystyy paremmin käsittämään millaista on punkea sitruunan mentävästä aukosta meloonia. En halua miestä ohjaamaan synnytystäni kuten en myös antamaan minulle imetysneuvoja. Tällainen olen.

Naispapin kelpuutan mainioisti, toisin kuin monet, mutta esim. palomiehen toivoisin hädän hetkellä olevan mies, siis jos vaikka mut pitää kantaa ulos palavasta talosta. :) Ei kaikki työt sovi yhtä hyvin sekä miehille että naisille. Tylsää mutta totta.

Vierailija
32/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ruvetaan me kaikki vaatimaan kätilön vaihtamista, "koska ensivaikutelma on niin pirun tärkeä".. Näköjään toiset menee synnyttämään turvallisesti lastaan maailmaan, toiset taas solmimaan jotain elinikäisiä ystävyyssuhteita kätilöön..

Vierailija
33/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kaksi yötä supistellen valvottuani todellakaan halunnut lisähaastetta töykeän oloisesta mieskätilöstä.

Kerro nyt miten se sukupuoli siihen liittyy?

Entäs jos se olisi ollut töykeän oloinen naiskätilö? Eikö pointti ollut se, ettei halua synnytykseen ketään töykeää - kumpaa sukupuolta tahansa.

Varmasti se töykeys oli isompi asia kuin se sukupuoli. Mutta tuskin koskaan joudun vastaavaan tilanteeseen uudestaan, niin en pysty sanomaan mikä on lopullinen totuus asiassa. Mun mielipiteisiin mieskätilöistä tämän yhden töykeä vastaanotto vaikutti lähtemättömästi.

Vierailija
34/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Juu, ruvetaan me kaikki vaatimaan kätilön vaihtamista, "koska ensivaikutelma on niin pirun tärkeä".. Näköjään toiset menee synnyttämään turvallisesti lastaan maailmaan, toiset taas solmimaan jotain elinikäisiä ystävyyssuhteita kätilöön..

Mitäs jos vähän avartaisi näkökulmaasi. Jos et ole siinä tilanteessa ollut että töykeä mieskätilö on sua vastassa, niin et voi tietää miten siinä toimisit. Mä olin yli vuorokauden supisteltuani niin äärirajoillani, että en enää halunnut lisää haastetta sen muodossa, että olisin yrittänyt saada vinoon lähtenyttä asiakassuhdetta korjattua. Toimin vaiston varassa ja tarvitsin siinä kohtaa avukseni ihmiseen keneen pystyin luottamaan. Mua oli pompoteltu vuorokausi kodin ja synnärin väliä. Olin tietämättäni tuossa kohtaa jo lähes täysin auki. Supistuksiani ei otettu todesta. En jaksa enempää selittää. Ette ymmärrä, mutta ette myöskään samassa tilanteessa ole olleet.

Vierailija
35/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-yhteensä kai 4-5 kertaa(äippäpoli+jälkitarkastus+2 toisen raskauden lääk.tark.)ja jotenkin se hävettää enemmän kun että siellä olisi ollut nainen..tosin luulen että kaikkia hieman hävettää sen värkin vilauttelu,oli sitten mies tai nainen?Olenko väärässä?

Vierailija
36/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun seuraavaa synnytät niin kätilönä onkin juuri valmistunut opiskelija, jolla ei ole käytännön kokemusta synnytyksistä, kun kukaan ei ole halunnut "värkkiä näyttä";-DDDD

Vierailija
37/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Mehiläisessä voi synnyttää, neuvolassa voi siellä käydä muistaakseni ja muuten lääkärissä, mutta synnytyksiä siellä ei hoideta.

Minulla oli kättärillä, jossa oli silloin muistaakseni 3 mieskätilöä, mieskätilö synnytksessä. Kysyin sitten jälkeenpäin mitä olisi tapahtunut jos olisin kieltäytynyt tästä mieskätilöstä. Kertoivat minulle että olisi olltu siinä vaiheessa aika hankala paikka, sillä synnytyssalit olivat täynnä ja kaikki kätilöt täydessä työn touhussa ja vain tämä mieskätilö enää vapaana kun saavuimme.

Eli ei siinä hirveästi ollut valinnan varaa, jos kätilön halusi mukaan synnytkseen.

Kysyin sitten vielä, entä jos olisinkin ollut esim. Somali ja mieskätilö ei olisi tullut kysymykseenkään, mitä sitten olisi tapahtunut. Minulle kerrottiin että sitten joku muista kätilöistä olisi hoitanut synnytystä toisen synnytksen ohella....

Vierailija
38/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin viime kesänä synnyttämässä kättärillä, jouduin päivystykseen komplikaation vuoksi. Synnytyksessä meni 24 h joten oli sitten aikaa parinkin kätilön kanssa haastella ja kyselinkin niistä mies kätilöistä, ja siitä miten naiset heihin suhtautuvat. Ainakin näiden kahden naiskätilön mielestä miehet saattavat olla jopa parempia kätilöitä kuin naiset. He kehuivat osastolla olevia mieskätilöitä niin paljon kaikin tavoin että oli harmi etten itse päässyt tapaamaan heitä.

Itse en hetkeäkään pelkäisi mieskätilöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän