Miten suhtautuvat kättärillä jos kieltäydyn mahdollisesta mieskätilöstä tai kätilöopiskelijasta?
Kommentit (38)
Voihan olla esim. että tarvitset imukuppia tms. toimenpidettä synnytyksessä, ja se lekuri tulee, joka on vuorossa... Ei paljon kannata alkaa siinä vaiheessa nirsoilemaan. Eiköhän mieskätilö osaa hommansa siinä, missä mieslääkärikin...
Mitä väliä sillä kätilöllä?? Voihan olla esim. että tarvitset imukuppia tms. toimenpidettä synnytyksessä, ja se lekuri tulee, joka on vuorossa... Ei paljon kannata alkaa siinä vaiheessa nirsoilemaan. Eiköhän mieskätilö osaa hommansa siinä, missä mieslääkärikin...
Ei mieslääkärillä tai miesgynellä olekaan mitään väliä, koska heidän kanssa ollaan vain lyhyen aikaa tekemisissä. Synnytystä väännetään tuntitolkulla joskus. Mä en halua mieskätilöä.
kaksi mieskätilöä. Kaikki oli ok, ei mitään valittamista. Mitä väliä, onko mies vai nainen, ammattiaan siinä jokainen harjoittaa..l
jos joku ei haluaisi minun hoitavan työtäni siksi, etten ole hänen mielestään oikeaa sukupuolta. Tosi kurjaa.
vai mihin toi mieskätilön vastaisuus liittyy?
En synnyttänyt kättärillä vaan "hieman" pohjoisempana. Mutta siis oli eka synnytys ja esitietopapereihin olin merkinnyt ettei opiskelija saisi tehdä mitään isompia toimenpiteitä, koska olin kuullut kauhujuttuja. Kuitenkin minulta kysyttiin saisiko näyttötyötä vaille oleva opiskelija hoitaa synnytyksen vanhemman kätilön ollessa tietenkin paikalla, ja kysyjä oli siis tämä opiskelija itse. Siinä tilanteessa sitten suostuin, kun oli niin vaakuuttavan oloinen tyttö kyseessä. Ja sitä paitsi halusin vain sen vauvan ulos ;-) Enkä ole ikinä katunut päätöstä. Hoiti synnytyksen todella hienosti ja kannusti mua ihanasti. Tikkasikin niin tarkasti, että vanhempi kätilökin nauroi mulle, että ei tarvi pelätä värkin takia, niin siistiä jälkeä näyttää tulevan.
Toisessa synnytyksessä oli sitten kokeneempi kätilö ja se meni mielestäni paljon huonommissa tunnelmissa. Ei mitään hienotunteisuutta ja siitä jäikin vähän huono maku.
Eli ei kannata pelätä sitä opiskelijaa. Jos ei ole ollut mukana tarpeeksi monessa synnytyksessä, ei pääse myöskään tekemään näyttösynnytystä ja ottamaan vastuuta noin isosta asiasta.
en vaan halua ketää ylimääräistä värkkiäni katsomaan..miestä en halua,vaikka olisi kuinka hyvä kätilönä.Ei mitään henkilökohtaista.
ap
vastavalmistunu naiskätilö kun kokenu mieskätilö, ihan vaan periaatteesta...
ja aivan ihana mies! tuli keskustelemaan synnytyksen jälkeen ja katsomaan poikaa osastolle.Mulla olin todella helppo synnytys,en hävennyt tai mitenkään sorsinut miestä,hänhän teki työtään,eikä sitä opi muuten kuin tekemällä!
Joo se onkin järkevää ottaa vaikka joku vastavalmistunu naiskätilö kun kokenu mieskätilö, ihan vaan periaatteesta...
Ööö, ja kätilön kokemuksen saat selville mistä? Lukeeko hoidettujen synnytysten määrä nimikyltissä ;)
Kyllä mä ainakin fiilispohjalla toimin kun en mieskätilöä kelpuuttanut.
mun mielestä ei ole perusteltua, että sairaalahoito olisi kuin mikä tahansa palvelutiski, josta voisi vaatia haluamansa palvelut ja palveluntuottajat.
Jos näin haluaa menetellä, niin yksityisellä sektorilla lienee tilaa
Mies siellä koipien välissä on touhunnut silloinkin kun kakaraa on alkuun pantu.
mun mielestä siinä kohtaa voi alkaa itse harkitsemaan kotisynnytystä mun mielestä ei ole perusteltua, että sairaalahoito olisi kuin mikä tahansa palvelutiski, josta voisi vaatia haluamansa palvelut ja palveluntuottajat.
Höpö höpö! Synnytyksiä ei Suomessa hoideta yksityisellä sektorilla. Jotkut vaatii myös terveyskeskuksissa SUOMALAISTA lääkäriä. Ja ihan syystä. Ketään ei hyödytä se, että mä menen mieskätilön hoitoon synnyttämään ja tunnen oloni epämukavaksi.
Turha ujostella Mies siellä koipien välissä on touhunnut silloinkin kun kakaraa on alkuun pantu.
Sulle on siis ihan sama kuka mies sun jalkojen välissä häärii? :D
mun mielestä siinä kohtaa voi alkaa itse harkitsemaan kotisynnytystä mun mielestä ei ole perusteltua, että sairaalahoito olisi kuin mikä tahansa palvelutiski, josta voisi vaatia haluamansa palvelut ja palveluntuottajat.
Höpö höpö! Synnytyksiä ei Suomessa hoideta yksityisellä sektorilla. Jotkut vaatii myös terveyskeskuksissa SUOMALAISTA lääkäriä. Ja ihan syystä. Ketään ei hyödytä se, että mä menen mieskätilön hoitoon synnyttämään ja tunnen oloni epämukavaksi.
mihin tietosi oikein perustuu???
Kyllä suomessa voi synnyttää yksityisesti
mihin tietosi oikein perustuu???
Ai jaa. Missä?
jos ammattihenkilökunta julkisella ei miellytä, etkä yksityiselle mene
tuhkehdu omaan ylimielisyyteesi aivan rauhassasi
varmaan on muitakin paikkoja, kun helsingissäkin on useampia
sain toisen kätilön. Ei ongelmia.