Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuvat kättärillä jos kieltäydyn mahdollisesta mieskätilöstä tai kätilöopiskelijasta?

Vierailija
27.02.2010 |

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain toisen kätilön. Ei ongelmia.

Vierailija
2/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla esim. että tarvitset imukuppia tms. toimenpidettä synnytyksessä, ja se lekuri tulee, joka on vuorossa... Ei paljon kannata alkaa siinä vaiheessa nirsoilemaan. Eiköhän mieskätilö osaa hommansa siinä, missä mieslääkärikin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin yleensä kaikkialla...

Vierailija
4/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä kätilöllä?? Voihan olla esim. että tarvitset imukuppia tms. toimenpidettä synnytyksessä, ja se lekuri tulee, joka on vuorossa... Ei paljon kannata alkaa siinä vaiheessa nirsoilemaan. Eiköhän mieskätilö osaa hommansa siinä, missä mieslääkärikin...

Ei mieslääkärillä tai miesgynellä olekaan mitään väliä, koska heidän kanssa ollaan vain lyhyen aikaa tekemisissä. Synnytystä väännetään tuntitolkulla joskus. Mä en halua mieskätilöä.

Vierailija
5/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi mieskätilöä. Kaikki oli ok, ei mitään valittamista. Mitä väliä, onko mies vai nainen, ammattiaan siinä jokainen harjoittaa..l

Vierailija
6/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku ei haluaisi minun hoitavan työtäni siksi, etten ole hänen mielestään oikeaa sukupuolta. Tosi kurjaa.

Vierailija
7/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mihin toi mieskätilön vastaisuus liittyy?

Vierailija
8/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En synnyttänyt kättärillä vaan "hieman" pohjoisempana. Mutta siis oli eka synnytys ja esitietopapereihin olin merkinnyt ettei opiskelija saisi tehdä mitään isompia toimenpiteitä, koska olin kuullut kauhujuttuja. Kuitenkin minulta kysyttiin saisiko näyttötyötä vaille oleva opiskelija hoitaa synnytyksen vanhemman kätilön ollessa tietenkin paikalla, ja kysyjä oli siis tämä opiskelija itse. Siinä tilanteessa sitten suostuin, kun oli niin vaakuuttavan oloinen tyttö kyseessä. Ja sitä paitsi halusin vain sen vauvan ulos ;-) Enkä ole ikinä katunut päätöstä. Hoiti synnytyksen todella hienosti ja kannusti mua ihanasti. Tikkasikin niin tarkasti, että vanhempi kätilökin nauroi mulle, että ei tarvi pelätä värkin takia, niin siistiä jälkeä näyttää tulevan.

Toisessa synnytyksessä oli sitten kokeneempi kätilö ja se meni mielestäni paljon huonommissa tunnelmissa. Ei mitään hienotunteisuutta ja siitä jäikin vähän huono maku.

Eli ei kannata pelätä sitä opiskelijaa. Jos ei ole ollut mukana tarpeeksi monessa synnytyksessä, ei pääse myöskään tekemään näyttösynnytystä ja ottamaan vastuuta noin isosta asiasta.

Vierailija
9/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan halua ketää ylimääräistä värkkiäni katsomaan..miestä en halua,vaikka olisi kuinka hyvä kätilönä.Ei mitään henkilökohtaista.

ap

Vierailija
10/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastavalmistunu naiskätilö kun kokenu mieskätilö, ihan vaan periaatteesta...

Vierailija
11/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aivan ihana mies! tuli keskustelemaan synnytyksen jälkeen ja katsomaan poikaa osastolle.Mulla olin todella helppo synnytys,en hävennyt tai mitenkään sorsinut miestä,hänhän teki työtään,eikä sitä opi muuten kuin tekemällä!

Vierailija
12/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se onkin järkevää ottaa vaikka joku vastavalmistunu naiskätilö kun kokenu mieskätilö, ihan vaan periaatteesta...

Ööö, ja kätilön kokemuksen saat selville mistä? Lukeeko hoidettujen synnytysten määrä nimikyltissä ;)

Kyllä mä ainakin fiilispohjalla toimin kun en mieskätilöä kelpuuttanut.

Vierailija
13/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ei ole perusteltua, että sairaalahoito olisi kuin mikä tahansa palvelutiski, josta voisi vaatia haluamansa palvelut ja palveluntuottajat.

Jos näin haluaa menetellä, niin yksityisellä sektorilla lienee tilaa

Vierailija
14/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siellä koipien välissä on touhunnut silloinkin kun kakaraa on alkuun pantu.

Vierailija
15/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä siinä kohtaa voi alkaa itse harkitsemaan kotisynnytystä mun mielestä ei ole perusteltua, että sairaalahoito olisi kuin mikä tahansa palvelutiski, josta voisi vaatia haluamansa palvelut ja palveluntuottajat.

Höpö höpö! Synnytyksiä ei Suomessa hoideta yksityisellä sektorilla. Jotkut vaatii myös terveyskeskuksissa SUOMALAISTA lääkäriä. Ja ihan syystä. Ketään ei hyödytä se, että mä menen mieskätilön hoitoon synnyttämään ja tunnen oloni epämukavaksi.

Vierailija
16/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ujostella Mies siellä koipien välissä on touhunnut silloinkin kun kakaraa on alkuun pantu.

Sulle on siis ihan sama kuka mies sun jalkojen välissä häärii? :D

Vierailija
17/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä siinä kohtaa voi alkaa itse harkitsemaan kotisynnytystä mun mielestä ei ole perusteltua, että sairaalahoito olisi kuin mikä tahansa palvelutiski, josta voisi vaatia haluamansa palvelut ja palveluntuottajat.

Höpö höpö! Synnytyksiä ei Suomessa hoideta yksityisellä sektorilla. Jotkut vaatii myös terveyskeskuksissa SUOMALAISTA lääkäriä. Ja ihan syystä. Ketään ei hyödytä se, että mä menen mieskätilön hoitoon synnyttämään ja tunnen oloni epämukavaksi.

mihin tietosi oikein perustuu???

Vierailija
18/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomessa voi synnyttää yksityisesti

mihin tietosi oikein perustuu???

Ai jaa. Missä?

Vierailija
19/38 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset