Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka korvaa?

Vierailija
27.02.2010 |

Eli kysyn nyt teidän mielipidettänne asiasta, enkä esitä mitään omaa kantaani.

Eli mieheni kummipoika (7v) oli meillä kylässä ja riehui melko paljon. Häntä komennettiin rauhoittumaan ja ehdotettiin esim pelaamista tai muuta puuhaa, mutta jatkoi riehumistaan ja rikkoi välioven ikkunan keikkuessaan ovessa.

Onko teidän mielestä tuon ikäisen lapsen vanhemmat velvollisia korvaamaan vai meneekö omaan piikkiin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan sano että teillä ei ole sellaista?

Vierailija
2/9 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka ihme olisi ilman kotivakuutusta??

ap

tosin en tiedä minkä hintainen tuo lasin vaihto on, koska meillä on kotivakuutuksessa sellainen alennuspykälä, minkä menettää jos hakee korvauksia... vähän kun autovakuutuksen bonukset. Eli kannattaako tuon hintaisen takia sitä tuhlata. Ja kotivakuutuksessa on omavastuu, entäpä kenelle se teidän mielestä kuullu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuonikäinen on jo niin iso, että hänen pitäisi ymmärtää vastuu tuollaisissa asioissa. Jos lapsi on säästäväinen, niin minun mielestäni hänen säästöistään pitäisi ottaa esimerkiksi 20e (vanhemmilta loput) tai joku pieni summa, että hän tajuaa asian vakavuuden ja että kaikkea ei isä/äiti maksa. Tosin on niitäkin raukkoja, joille ei vielä tuon ikäisenä ole opetettu säästämistä, vaan he kantavat esim syntymäpäivärahansa suoraan lähikauppaan.

Vierailija
4/9 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tilanne riippuu siitä, kuka komensi lasta rauhoittumaan. Jos ne olivat vanhemmat, kuuluu korvaus mielestäni heille. Itse ainakin maksaisin lapseni aiheuttamat vahingot. Jos vanhempia ei ollut paikalla vaan rajat asetitte te, en välttämättä lähtisi itse kyselemään rahojen perään. Jokaisen tulee luoda omat säännöt omassa kodissa ja jos löysän kurin vuoksi jotain hajoaa niin se on mielestäni silloin vastuussa olevan aikuisen vika. Näin toimisin, jos minun kodissa olisi mennyt jotain rikki... Omien lasteni kohdalla olen tehnyt isovanhemmille selväksi, että heidän tulee olla tiukkana siitä miten heidän kodissaan ollaan eli lapset eivät saa riehua ja rellestää yhtään sen enempää kuin kotonakaan.

Tuosta vanhempien osallistumisesta kustannuksiin ajattelen näin, että mikäli te laitatte vahingon vakuutuksen kautta, maksattaisin tuon omavastuuosuuden vanhemmilla. Jos ei, neuvottelisin heidän kanssaan mitä tehdään.

Kurjaa kaiken kaikkiaan, kun jotain menee rikki. Materiaahan se vaan on, mutta näissä tilanteissa joutuu monesti ikävään välikäteen. Ja jos sitten ollaan miehen kanssa eri linjoilla. Tsemppiä asioiden selvittelyyn kävi miten kävi.

Vierailija
5/9 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vanhempien kanssa? Minusta se on tässä ratkaiseva asia.

Vierailija
6/9 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nurinkurisinta oli että äiti oli mukana, eikä komentanut tippaakaan. Me sanoimme että meidän kodissa ei saa riehua tuolla tavalla ja sanottiin että pelataanko vaikka muistipeliä... jos olisi ollut yksin, niin varmasti olisi otettu kädestä kiinni ja käsketty istua sohvalle tms, kun ei puhe tehoa, enkä nyt tarkoita että mitenkään retuuttamalla tai pahoinpitelemällä, mutta päättäväisesti. Mutta tällaista ei äidin läsnäollessa ainakaan meillä kehdata tehdä.. Vahingon sattuessa äiti sanoi vaan oho, ei edes suuttunut lapselle ja minä sain siivota sirpaleet...

Vierailija
7/9 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisivat ainakin (ehkä) että joka paikassa ei voi antaa lapsen riehua ja että rajat on asetettava. Tottakai lapsi riehuu, jos tietää, että äiti ei komenna. Ja jos lapsen vanhempi ei ole pahoillaan tapahtuneesta, ei sitä ole myöskään lapsi.

Vierailija
8/9 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsen vanhemmat korvaa...

Vierailija
9/9 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös 7-vuotias poika, mutta koskaan ei ole rikkonut mitään. On rauhallinen lapsi, eikä ole koskaan tarvinnut komentaa suuremmin. Mitä nyt hoputtaa pukemisessa ja syömisessä :)

Tuo ei todellakaan ole normaalia käytöstä 7-vuotiaalta lapselta!

Eli lapsen vanhempien kotivakuutukseen se pitää mennä! Ei sinun kotivakuutukseen ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän