Muita kotiäitejä, joilla on yhtä paljon rahaa käytössä kuin miehellään?
Kommentit (8)
kans kaikki yhteistä tai oikeammin minä olen rahakirstun vartija. Eli miehellä on visa electron tililleen, jonne minä laitan "viikkorahaa" perheemme kassasta.
alusta asti ollut, vaikka ihan kakaroina yhteen muutettiin. Naimisiin kun mentiin tuli yhteinen tili, mutta viimeistään lasten myötä se olisi tapahtunut joka tapauksessa. En koe mitenkään itseäni vähemmän itsenäiseksi, vaikka minun tuloni on tällä hetkellä vain äippäraha, sen sijaan minusta on ihanaa ostaa kaupasta jotain itselleni tai lapsille tai meille kaikille, ilman että katson hintaa :)
heti siitä lähtien kun mies muutti luokseni asumaan, sitä ei edes mietitty, se oli luonnollista. Silloin minä tienasin enemmän, nyt kun minä olen hoitovapaalla, on asia tottakai toisin päin, joten ei kummankaan tarvitse miettiä, että toinen jotenkin elättäisi tai eläisi siivellä. Yhteiseen kekoon kortemme kerätään!
eli ihan on yhtä paljon/vähän rahaa käytössä molemmilla
naurattaa nuo omat rahat -tyypit. Yhteinen koti, yhteinen elämä, yhteiset rahat. Aina kun tulee tileille rahaa, ne jaetaan kolmeen osaan: tasan miehelle ja minulle ja loput säästöön. Simple.
heti siitä lähtien kun mies muutti luokseni asumaan, sitä ei edes mietitty, se oli luonnollista. Silloin minä tienasin enemmän, nyt kun minä olen hoitovapaalla, on asia tottakai toisin päin, joten ei kummankaan tarvitse miettiä, että toinen jotenkin elättäisi tai eläisi siivellä. Yhteiseen kekoon kortemme kerätään!
Mun pankkikortti kuluttaa miehen tiliä, samoin sen kortti. Mun tilille tulee työmarkkinatuki ja lapsilisät, ja mies maksaa omalta tililtään, eli omasta palkastaan lainat, laskut ja luottokortit. Kaupassa käydään lähinnä prismassa, ja maksetaan s-pankin kortilla, jonka tilille siirretään ruokaraha kuukausittain miehen tililtä. Eli mun tilillä on rahaa aina tuhansia euroja, miehen tilin saldo saattaa käydä välillä satasissa.
Mun tiliin ei vaan ole mitään muuta käyttötapaa kuin internetpankki, mutta periaatteessa minä olen se rikas, mies vaan tollanen duunari...
No, kaikki rahat on yhteisiä, ja pankkitunnuksetkin tallessa samassa paikassa molemmilla ja käyttöoikeus kummallakin kaikkiin tileihin, joten sama kai tuo on, kenen nimissä ne rahat on.
En tiedä olenko av.n mukaan kotiäiti vai vain hoitovapaalla, kun kotona 1 ja 3 v lapset. Olen kyllä koko ajan ollut kotona. Työpaikka silti odottaa, palaan töihin kun kuopus 3v.