Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko / mitä vaaraa viedä kuumeinen lapsi ulos nukkumaan?

Vierailija
24.02.2010 |

Juuri 1-vuotta täyttäneelle lapselle nousi viime yönä korkeahko kuume, jota olen tämän päivän lääkinnyt ja hänen olonsa on ollut vaihteleva. Huomenna minun olisi pakko hakea isommat sisarukset eskarista kävellen ja matka edestakaisin veisi reilun tunnin.

Saman matkan olen tehnyt lähes päivittäin koko tämän pakkasjakson ajan ja olen vuorannut vaunut niin lämpimiksi, että aina on 'vauvan' ollut lämmin.

Kysymykseni tulikin jo otsikossa, eli aiheuttaako tuo ulkoilma jotain erityistä vaaraa kuumeiselle lapselle? Hän siis nukkuisi vaunuissa, jolloin myös kuomun suuaukko olisi esim. fleecekankaan peittämä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen viileä ilma todellakaan haittaa kuumeista lasta. Eri asia olisi riehuminen ja juokseminen kovassa pakkasessa (ja toki sisällä myös).

Vierailija
2/4 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka lääkäriltä joskus saimme. Eli että ulkoilma, oli se sitten pakkasta tai hieman lämpimämpää, ei sinällään ole kuumeiselle potilaalle haitaksi. Ulkonaolo lapsilta kielletän kuumeessa siksi, että siellä hieman isompien tulee liikuttu=rasitettua itseään liikaa.

Hankalaa sen toki on noin pienellä, jos kuumetta tosi paljon eli miten varmistat, että lapsella sopivasti päällä? Mutta jos kuumetta 38,5 ja alle, niin itse matkan kulkisin, laittaisin vain päälle mieluummin hieman liian vähän, kuin liian paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että puet lapsen lämpimästä ja laitat vielä jonnekin pussiin nukkumaan kuumeessa. Tämä voi aiheuttaa kuumeen nousun korkeammalle, mikä voi johtaa kramppiin..eli enemmänkin olisin huolissani liiasta lämmöstä kuin viileydestä!

Vierailija
4/4 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tosiaan miettiä tuota pukemista, helposti sitä voi tosiaan tulla puettua liikaa.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi