Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko villasukkaparista voisi pyytää?

Vierailija
24.02.2010 |

Käsin tehty villalangasta. Lankakerän hinta noin 5 e.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten n.5-10e aikuisten 15-20e

Vierailija
2/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten n.5-10e aikuisten 15-20e

Ajatuksena tienata vähän rahaa kun ei millään muilla työllä näytä onnistuvan. Pelkään vaan pahoin, että nykyisin käsityön arvostus on todella alhainen ja ihmiset eivät olisi valmiita maksamaan mitään. Eihän tuossa tuntipalkaksi juuri mitään tule mutta kun en muutakaan myyntiartikkelia keksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa varsinkin jos on ihan perussukat. Eriasia on jos niissä on kirjoneuletta tai muuta jujua, silloin joku vois vaikka pari kymppiä maksaa. Mutta muutoin se hinta kympin huitteissa varmasti pyörii.

Ja totta on käsityötä ei enää arvosteta nykyään. Käsillä tekemällä et kyllä tuntipalkoille pääse.

Vierailija
4/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuon 12 euroa, jos olisivat tosi laadukkaan oloiset tai kivan näköiset. Suomessa niin monet osaa neuloa itse tai sitten äitinsä/mummonsa neulovat, niin ei villasukilla pääse tienaamaan.

Vierailija
5/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuon 12 euroa, jos olisivat tosi laadukkaan oloiset tai kivan näköiset. Suomessa niin monet osaa neuloa itse tai sitten äitinsä/mummonsa neulovat, niin ei villasukilla pääse tienaamaan.

Jos hyvälaatuisesta langasta on ja nätit. Aikoinaan etsin lasten vilalsukkia myyjäisistä, oli tosi vaikeaa löytää ja kun lopulta löysin, ostinkin heti useammat.

Vierailija
6/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpparilla uusia villasukkia hintaan 8-15 euroa.

Vierailija
7/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on jotain "jujua", niin silloin hinta voi olla kalliimpi.

Jujuhan voi olla joku kaunis kuvio varressa tai vaikka erikoislanka. Olisiko mahdollista saada lankaa edullisemmmin jostain? Tunnetko ketään yrittäjää, jolla olisi esim tukkukortti tai saisiko jostain netistä tilattua isompaa satsia halvemmalla...

Sitten tietysti pitäisi miettiä missä myisit niitä. Kirppiksellä?

Vierailija
8/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on jotain "jujua", niin silloin hinta voi olla kalliimpi.

Jujuhan voi olla joku kaunis kuvio varressa tai vaikka erikoislanka. Olisiko mahdollista saada lankaa edullisemmmin jostain? Tunnetko ketään yrittäjää, jolla olisi esim tukkukortti tai saisiko jostain netistä tilattua isompaa satsia halvemmalla...

Sitten tietysti pitäisi miettiä missä myisit niitä. Kirppiksellä?

Ettei ihmisillä olisi jo heti tulleessaan ajatus, että ostetaan mahdollisimman halvalla.

Pitäisi löytää tosiaan paikka mistä lankaa saisi edullisesti. Prisma tai Cittari se ei ole.

Keksiikö joku jotakin muuta mitä voisi tehdä itse ja myydä? Mitä ostaisitte jos joku tekisi?

Vierailija
9/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi löytää tosiaan paikka mistä lankaa saisi edullisesti. Prisma tai Cittari se ei ole. Keksiikö joku jotakin muuta mitä voisi tehdä itse ja myydä? Mitä ostaisitte jos joku tekisi?

Saisiko lankoja suoraan villaa tuottavilta yrittäjiltä? Siis lammasfarmareita tms. hintaa voi olla vähintään sama kuin cittarilla, mutta olisi myyntivaltti.

Kuvioita voi tehdä aika helposti virkkuukoukulla tai ihan parsinneulalla kirjomalla valmiin neuleen päälle.

Jos itseäni mietin, hyvän ja raikkaan väriset poppanat on aina mieluisia. Myös poppanasta tehdyt koristetyynyn päälliset tms..Nitä voisi neuloa vaikka kansalaisopistolla (vaikkakaan ko. paikka ei ole varsinaiselle käsityöalan yrittäjälle työtilaksi tarkoitettu ;)

Vierailija
10/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

marketeista ja halpakaupoista. Itse tykkään niistä enemman kun ne ovat ohuempia. Meillä kyllä mummonkin neuloo paksuja sukkia, joten en tarvise ostaa niitäkään, mutta ohuemmat on kätevämmät.

Vierailija
11/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi myyntiartikkeli.

ainakin meille noita villasukkia kertyy liikaakin mummojen tekeminä.

Kaupasta saa lämpimiä erilaisia hyviä sukkia, jotka ei ole niin paksuja ja kankeita kenkien sisällä.

Lapaset on kivoja - ja lapsille esim. sellaiset joissa on kunnon PITKÄT napakat varret (kts. mallia KIVAT-merkkisistä kevätlapasista, jotka tehty puuvillalangasta, niissä on tosi hyvät varret).

Ja niihin keksit jotain kivaa kuviota tms.

Lasten lapasiin ei niin paljon lankaakaan mene. Mutta arvioisin että 10 eur ois kipuraja niitten hintana.

Vierailija
12/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meillä on siis lapasia tarvittu lapsilla näinä talvina sellaisten topparukkasten alla lämmittämässä. Eli liian paksut ja kankeat ei lapastenkaan tarttis olla.

Vierailija
13/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin itse jotain 30 e tai ylikin löytäisin nätit pitkävartiset villasukat, siis polveen asti. Tai jos olis vielä pidemmät ylipolvenvillasukat niin sitä parempi. Ei tarvitsis olla mitään kirjoneuletta mutta pari nättiä palmikkoa tekisi terää. Pitkävartisia villasukkia ei juuri löydy mistään, tavallisia kylläkin.

Vierailija
14/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitin joskus myydä huuto.netissä tosi halvalla kun mul on niitä kertyny kauhee määrä kun mä teen niitä ihan huvikseni hirveitä määrii niin ei ykskään menny kaupaksi. Oon jossain myyjäisissä myyny kans ja muutamat saanu myytyy aikuisten sukat n. 10e/kpl. Mut sit mulla on paljon vakiostajii, eli tuttuja, jotka sit ostelee noita mun sukkia. Maksaa mitä maksaa, emmä oikeestaan välitä kunhan saan omani takas, eli sen langan verran ainaski... :D

Vierailija
15/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viimeksi Turun Vanhanajan joulumarkkinoilta itselleni lapaset, maksoivat muistaakseni 30 euroa. Ihastuin niihin heti, kun näin, niissä oli valkoisella pohjalla mansikankuvia.

Malli ei ollut vaikea, mutta lystikäs.

Myös siskoni osti samanlaiset lapaset heti, kun näki ostokseni.

Kyseisessä kojussa oli paljon muitakin kivoja lapasia ja sukkia, yksien sukkien varressa oli mm. lokkien kuvia ja myöhemmin sitten näinkin yhdellä kaverilla ne samaiset sukat. :)

Minusta 30 euroa on halpa hinta sukista tai lapasista: onhan niihin mennyt lankaa ja työtä.

Lapaset on helpommat kutoa ja niistä kuviot näkyy enemmän, ne on enemmän asuste, joten panosta lapasiin.

Suunnittele itse omaperäisiä, yksinkertaisia kuvioita, joita voit n. 3 eri värillä tuotteeseen kutoa. Eli ei tarvi olla Kaisla-tyyppisiä neuleita, joissa kymmeniä värisävyjä, ollakeen kivoja kuvia. Vaikka ihania nuo Kaisla-villapaidatkin toki on.

Netissä on paljon neulontaohjeita. Katso niistä vähän osviittaa, minkä tyyppisiä kuviot voisi olla. Mutta keksi itse jotain omaperäistä! Esim. omaan paikkakuntaan liittyvää. Jos asut vaikka Porvoossa, tee Runeberg-lapasia. Onko kuvio sitten sedän pää vai torttu vai mikä.

Tai paikkakunnan tunnuslintu tai -kukka voisi olla aiheena. Tai vaakuna.

Mutta ehdottomasti, juju pitää olla!

Vierailija
16/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksikerros-huovutettuja lapasia syksyllä. Olen kyllä pihi, eli en kyllä 25 eur lapasista suostu maksamaan, mutta uskoisin, että 15-20 eur kyllä jo saisi myytyä tuollaisia.

Tai mitä itse etsin ja käytän päivittäin kylmillä lattioilla ovat kaksinkertaiset tossut. Meillä kuluu villasukat pohjista tosi nopsaan puhki ja olen muutamia kertoja onnistunut Hgin Naisten joulumessuilta löytämään (vanhusten pöydästä) tossut, jotka on kaksinkertaista kudosta ja ne on kestäneet suht hyvin. Parsiminen mulla tuppaa jäämään, varsinkin kun lankaa ei ole koskaan oikeanväristä.

Vierailija
17/17 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ammatiltani käsityöläinen, suunnittelen tuotteita/sarjoja, valmistan ne ja myyn.

Villasukat sinänsä ovat ihan hauska ja hyvä myyntiartikkeli. Etsi kohderyhmä. Normivillasukkia tekee moni, siksi tarvitaan juju. Tärkeää on se, että teet villasukista niin hyvän mallisia,että ne istuvat jalkaan kuin jalkaan. Ja pysyvät jalassa, eivät valu. Tee ehdottoman laadukasta työtä. Eli tee sukista sellaiset, että ostaja palaa ostamaan niitä lisää. Mieti kohderyhmä. Kirjoneule toimii vanhemmalle polvelle, nuorille todennäköisesti uppoaa parhaiten esim. musta&joku muu väri(pinkki, lime jne.)-raidalliset sukat. Miehet saattavat arvostaa rehellisiä saapassukkia. Mieti kohderyhmän ikä, sukupuoli, koulutustaso/ammatti, perhetilanne, harrastukset jne... Kun kohderyhmä on selvillä, myy sukkiasi siellä, missä kohderyhmän ihmiset ovat. Vauvasukkailmoitus neuvolan seinälle tai sellaisen työpaikan kahvihuoneeseen, jossa on paljon vastaleivottuja mummeja. Jos et vie sukkia paikan päälle, tee hyvät esitteet tai nettisivut. Suunnittele sukille myyntiteline tai myyntipakkaus ja tee myös myyntipakkaukseen grafiikat, eli suunnittele etiketit jne. Kaiken pystyy tekemään kotitietokoneella. Käy vakoilemassa käsityöliikkeissä hintoja ja myyntipakkauksia/telineitä. Think big, eli mieti miten saisit sukat myyntiin esim. juuri niihin liikkeisiin. Tee parempilaatuista, kivemman näköistä, paremmin suunniteltua. Se on tapa selvitä markkinoilla. Keksi se oma juttu. Suunnittele sarjoja (eli esim. sama malli, eri värejä), voit antaa erityyppisille sarjoille eri nimiä (vrt. esim. astiasarjojen nimet ym.)JOs keksit sukillesi tarinan, aina parempi. Muotoile se lyhyesti ja ytimekkäästi myyntipakkaukseen tms. Älä myy kamaa huuto.netissä tai kirppiksillä, se on ammattitaidotonta ja antaa tavaralle tietyn leiman. Myyntipaikalla on merkitystä. Designsukkia voi viedä myyntiin vaikka designkahvilaan. Vietä pari suunniittelupäivää, päästä luovuus valloilleen. Tutki mahdollisuuksia ja kilpailijoita. Tuosta on mahdollisuudet saada ihan hyvä bisnes. Sukkien hinnasta en osaa tarkkaan sanoa, en ole tekstiilialan ihminen, mutta se voisi olla esim. 15 e lasten sukista, 20-25 e aikuisten sukista, pitkävartisista saapassukista sen 30e. Hintoja tosin kannattaa käydä tsekkailemassa alan liikkeistä, ei kirppiksiltä.