Valitettavasti vauhkoan taas anopista :/
Peruskaavaa mennään niinkuin muutkin tällä palstalla: odotan esikoistani blaablaa synnytän pian. Minun asiani on hieman erilainen silti.
Mieheni veli on täällä kylässä ja sain kuulla häneltä mitä anoppi minusta puhuu. Hän soittelee mieheni veljille hysteerisesti joka päivä ja kyselee mitä minä syön,syönkö minä tarpeeksi,olenko masentunut jne. On kuulemma huolissaan kun olen melko hoikka (raskauden aikana kiloja tullut 20kg lisää ). Eniten minua loukkasi se, että anoppi on levittänyt ihme soopaa kilpitauhasen vajaatoiminnastani. Minun ja mieheni lapsesta tulee kuulemma vajaaälyinen,pieni ja masentunut/itkuinen koska minulla on kilpparin vajaatoiminta. En vain itse ole kuullut tällaisista vaikutuksista?:D Onko teidän muidenkin hypotyreoosi-mammojen lapset vajaita?
Mieheni olisi kuulemma pitänyt tarkoin miettiä kenen syöpäläisen kanssa tekee lapsia...Minua ei se kiinnosta niinkään että anoppi haukkuu minua,mutta kun hän alkaa tuomitsemaan lastani vajaaksi niin siinä menee kyllä raja!Mitäs nyt,pistänkö välit poikki vai keskustelenko hänen kanssaan?Varmaan puhelimitse kylläkin,ettei tämä 'syöpä' vaikka tartu.
Kommentit (4)
kun ei saa tavata vajaita lapsenlapsiaan.
Yrittäisin keskustella. Jos keskustelu ei tuota tulosta, sen jälkeen voi vielä laittaa välit poikki, mutta toisessa järjestyksessä niitä ei voi tehdä ;)
Älä ole huolissasi, kun vajaatoiminta on todettu ja lääkitty ja olet hyvässä hoidossa, ei lapsellakaan ole hätää. Käsittääkseni siinä tapauksessa, että tila on hoitamaton, sikiö saattaa vaarantua. Nyt vain kerrot sen anopillesi.
Onnellista loppuraskautta!
kannattaa ensin keskustella anopin kanssa, jos tuon tyyppisen ihmisen kanssa nyt keskustelu mitään rakentavaa hedelmää tuottaa..
Mitä mieltä miehesi on äitinsä kommenteista? Onko sanonut mitään - etenkin siinä kohden, kun harmittelee että poika on ottanut vaimokseen tuollaisen syöpäläisen jonka kanssa sitten syntyy vajaaälyisiä lapsia..?? Mies voisi myös laittaa äitinsä kuriin.
Jos juoruilut jatkuu, ja suhtautuminen sinuun ei muutu, kannattaa pitää erittäin etäiset välit niin anoppiin kuin miehen veljeenkin.
Mitään muuta en osaa sanoa kun että kilpirauhasen vajaatoiminta on ollut jo 30v ja neljä lasta olen synnyttänyt, eikä noista kukaan mitenkään vajaalta vaikuta... päinvastoin;)