Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitko toiseen synnytykseen epiduraalin vaikka se ei auttanut ensimmäisessä?

Vierailija
24.02.2010 |

Olen ihan paniikissa! Ekassa synnytyksessä epiduraali ei auttanut minua ollenkaan, ei vaikka lisäannoksia laitettiin 2, missään vaiheessa ei helpottanut.

Nyt mietityttää, että oliko se vain siksi, että se meni vahingossa väärään paikkaan, vai että se ei vain auta minulle?!! Mietin toisena vaihtoehtona spinaalia, mutta pelkään, että synnytys pitkittyy, niinkuin edellinen (muista syistä kuin puudutteesta) ja spinaali ei vaikuta kun sen 1,5-2h.

Toki voihan se olla ettei edes kerkeä saada mitään, mutta yleensähän sen kerkeää antamaan...

Mitä tekisit? nyt on synnytys jo ihan liian pelottavan lähellä!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saisit nyt spinaalin, auttaa kuulemma todellahyvin. kestät niin pitkään ilman ja sitten pahimpiin tuskiin spinaali. toine synnytys on yleensä helpompi ja nopeampi. ilokaasua ja spinaali? t luomuna joutunut synnyttämään

Vierailija
2/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko spinaalissa joku milloin sen viimestään voi antaa?

On jäänyt kauhukuvia ekasta synnytyksestä, tai ne on nyt pulpahtanut pintaan kun synnytys on jo niin lähellä! Mutta ilokaasu oli loistavaa ainetta!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se toimii, kun sitä saa tarpeeksi. olen 3 ekaa lasta synnyttänyt suomessa, 2 seuraavaa ulkomailla. ulkomailla epiduraali toimi, koska sitä laitettiin tarpeeksi.

Vierailija
4/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä ei auttanut lisäannoksista huolimatta. Toisessa en edes halunnut, spinaaliakaan ei ehditty antaa. Toinen meni sitten ilokaasun voimalla ja toki ponnistukset+jälkeiset ilman mitään.. Järkyttävää oli, enkä sellaista haluaisi enää kokea.

Näistä syistä en usko kivunlievityksen toimivuuteen synnytyksessä.

Vierailija
5/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta miksi eivät antaneet spinaalia jo 1 syynytyksessä jos epiduraali ei auttanut, luultavasti laittoivat jotenkin väärään paikaan? liian vähän? joskus kuulee et vaan puolet puutuu mut ettei auta ollenkaan olisko virhe pistäjässä?

Vierailija
6/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ekassa mepiduraali auttoi tosi hyvin. Tokassa synnytyksessä taas meni väärään kohtaan ja ei auttanut ollenkaa. Eli kyllä epiduraalin toimimattomuus kohdallasi voi johtua vain siitä, että meni pieleen. Oikein laitettuna voi olla hyväkin kivunlievitys.

Vierailija
7/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen olen suunnilleen vannonut käsi sydämellä, että mokomaa puudutusta ei minuun pistetä vaikka mikä olisi.

Toinen synnytys oli luomu, ja pian edessä oleva kolmas on tilanteesta riippuen joko luomu tai sitten pyydän spinaalin.

Vierailija
8/8 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epiduraali osittain. Suoneen tiputettu oksitosiini sai aikaan kramppaavat supistukset. Epiduraali vei kivut pois ja sain levättyä. lisää epiduraalia ei annettu enää myöhemmin ja kun ponnistusvaihe tuli, kramppisupistukset palasivat todella kivuliaina. Ponnistamisen tarvetta ei tullut ja lapsi runnottiin ulos maailmaan. Minulle toisen asteen repeämät.

Toiseen synnytykseen valmistautuessa ajattelin, että en haluaisi epiduraalia. Kuopus syntyikin rauhallisesti ja hallitusti kylvyssä olemisen ja kohdunkaulupuudutteen jälkeen. Tajusin, miten valtavasti ponnistuksen tarve helpottaa lapsen maailmaan saattamista. Synnytysasento oli myös toinen (nelinkontin, ekassa selällään, grr..). Kätilö tuki vauvan syntyvää päätä, repeymiä ei tullut. Toinen synnytys hoiti ensimmäisen, pitkän ja raskaan synnytyksen muistoja. Sairaala oli loistava Tammisaari!