G: Onko olohuoneessanne sohvapöytä?:)
Itse haluaisin, miehen mielestä vanhanaikainen. Eli miten muilla?:)
Kommentit (34)
Koska en pidä siitä etten mahdu kävelemään olkkarissa..
Meillä nautiskellaan välillä ja silloin pöytä on ehdottomasti tarpeen!
Siinä voi juoda kahvia, pitää läppäriä... sohvapöytä on korvaamaton.
iso ja tukeva ruusupunen, jossa voi vaikka istua.
Olohuone on n. 7x5 m, joten sinne mahtuu.
Ostin vuosi sitten sohvapöydän joka on lasinen. On kyllä hyvä olemassa. Alatasolle saa kaukosäätimet kivalle alustalle etteivät ole ympärihuonetta. Ja kiva on kynttilöitäkin poltella siinä pöydällä iltaisin. Ja tulee sitä kahvia taikka muita juomia juotua telkun ääressä niin helppohan lasit on siihen pöydälle laskea. Ja jos on iltaa istumassa vieraita niin laitan tietysti pikkusuolaiset tai muuta herkut siihen tarjolle.
Ennen oli rahi mutta heitin sen menemään epäkäytännöllisyytensä vuoksi. Lasipöytä on hyvännäköinen. Ainoa on että pitää joka päivä pyyhkiä jäljet pois. Mutta minua ei haitaa sillä poidän siivoamiseta muutenkin. Ja tiedän että puupöytä on todella töhnäinen jos ei sitä siivota joka päivä. Iljettää jos kylässä on moinen puupöytä..
Mihin muuten lasken kaukosäätimet, juomalasit, muut astiat, TV:n ääressä tehtävät käsityöt, pidän kukkia maljakossa?
Olisihan olohuone ilman sitä paljon avarampi ja tilavampi, ei siinä päivisin ole kuin ehkä niitä kukkia, mutta telkkaria katsoessa se on tarpeellinen.
mun mielestäni ei oo välttämätön laisinkaan
tollanen arkkupöytä. Kätevä kyllä kun saa sisään tavaroita piiloon :)
Mukavaa, kun on joku laskutaso käsitöille, lukemisille ja pienille syömisille. Sisällä on säilytystilaa. Pehmeä, ei haittaa vaikka pienet ipanat törmäilevät.
Siksi.
Vähän sivummalla meillä on pikkupöytä, jossa yleensä poltan kynttilöitä. Tarvittaessa roudaan sen sohvan eteen.
Minustakin on kiva pitää pöydillä sisustuslehtiä,kynttilöitä,kahvikuppia,valasimia ym.
Kolme pikkupöytää (oikeastaan sarjapöytä 50-luvulta) sohvien vierustoilla läppäreitä ja kahvimukeja varten ja lisäksi pyöreä perintöpöytä maton päällä.
semmoinen iso arkkupöytä, jossa on paljon säilytystilaa :)
Vaikka olisi miten vanhanaikaista niin tykkään siitä ja tarvitsen pöydän olohuoneeseen.
Mahtuu tuossa silti kävelemäänkin .. ja lapsille jää tilaa leikkiä, juosta ja kiipeillä.
Itse asiassa ollaan niin vanhanaikaisia että meillä on kirjahyllykin (iik) ..ja se on vielä täynnä kirjoja (tupla-iik) =)
lapsi ei mahtuisi leikkimään kunnolla jos olisi.
Olkkari on ihan tilava. Mutta silti tai ehkä juuri sen takia meillä ei ole sohvapöytää.
Tilaa on kulmasohvan ja tv:n välillä aika paljon, ehkä 4m ja tuntuisi hassulta tukkia sohvan edusta pöydällä.
Nyt tila on avara ja auki, minusta näyttäisi hassulle, jos sohvan edessä olisi pöytä.
Tuolla se on ullakolla ja jossain vaiheessa ehkä tulen se paikalleen laittamaan?
Meillä on takkahuone ja siellä on kyllä sohvapöytä.
Toisinaan haluaisin kovasti pöytää olkkariin. Mutta nautin myös tyhjästä tilasta, jolloin myös lapsilla enemmän leikkitilaa.
Tämä aihe nousee aika-ajoin mieleen. Välillä olen jo ovella menossa ostamaan pöytää, mutta sitten en menekään.
Pieni lasten pöytä nostetaan välillä olkkariin, kun koetaan se tarpeelliseksi.
Mikähän siinä olisi vanhanaikaista? Meillä on sellainen aika matala, osin lasinen. Ja aika nätti mielestäni.
Meillä on sohvan vieressä neljä taitettavaa tarjoilupöytää, jotka avaan ja joille tarjoilen kahvit/teet ja syömiset kun vieraita tulee. Sohvapöytä on mielestäni turha ja tilaa vievä.
me ei tultais toimeen ilman, oli miten vanhanaikaista hyvänsä, koska meillä olkkarissa juodaan kahvia, syödään hedelmiä, tehdään läksyjä jms.