Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä apua haastavasti käyttäytyvän nuoren

Vierailija
23.02.2010 |

vanhemmalle, siis vanhemmuuteen. Kaikki ehdotukset otan avosylin vastaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan pikkuvinkkinä sellainen että älä missään nimessä ota sossuun yhteyttä!

Me tehtiin se virhe ja nyt ollaan niin koukussa kun vain voidaan olla. Ne keksii syitä ja tonkii ja tonkii, ihan ihme epäilyjä ja kauheata painostusta.

Mä olen katunut sen kymmenen kertaa kun niin tyhmä olin että uskoin puolueettomuuteen ja rehellisyyteen. Sen jälkeen kun niiden kirjoissa on, ei lapsella ole varaa erehtyä kertaakaan. Painostavaa ja uhkavaa.

Vierailija
2/11 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kuraattorit yms. jotka voivat yrittää auttaa. Voit pyytää lapsesi asioita oppilashuoltoryhmään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. neurologinen diagnoosi, ota yhteys lastenneurologian polille.

Jos ei diagnoosia, en osaa neuvoa. Jos psykiatrista ongelmaa, en osaa neuvoa. Nuorisopsykiatriasta enemmän haitta kuin hyötyä omien kokemusten ja tuttavapiirin kokemusten perusteella.

Vierailija
4/11 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kuraattorit yms. jotka voivat yrittää auttaa. Voit pyytää lapsesi asioita oppilashuoltoryhmään.

Kehoittaisin välttämään. Osta vaikka apua yksityiseltä.

Vierailija
5/11 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan pikkuvinkkinä sellainen että älä missään nimessä ota sossuun yhteyttä!

Me tehtiin se virhe ja nyt ollaan niin koukussa kun vain voidaan olla. Ne keksii syitä ja tonkii ja tonkii, ihan ihme epäilyjä ja kauheata painostusta.

Mä olen katunut sen kymmenen kertaa kun niin tyhmä olin että uskoin puolueettomuuteen ja rehellisyyteen. Sen jälkeen kun niiden kirjoissa on, ei lapsella ole varaa erehtyä kertaakaan. Painostavaa ja uhkavaa.

Pennun sitten saada jtakaa sekoilujaan? Just hyvä jos oppii elämän tavoille jo kersana, kun ei pullamössöäiti saanut mitään aikaiseksi.

Vierailija
6/11 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta ihan pikkuvinkkinä sellainen että älä missään nimessä ota sossuun yhteyttä!

Mä olen katunut sen kymmenen kertaa kun niin tyhmä olin että uskoin puolueettomuuteen ja rehellisyyteen. Sen jälkeen kun niiden kirjoissa on, ei lapsella ole varaa erehtyä kertaakaan. Painostavaa ja uhkavaa."

Se on älytöntä, kun sossu oikein mainostaa, että kannattaa pyytää apua varhaisessa vaiheessa. Ja sitten kuulee juuri tällaisia kokemuksia.

Mitä tarkoitat epäilyllä ja painostuksella, syiden keksimisellä ja tonkimisella? Mitä apua pyysitte? Mitä apua saitte?

Vierailija
7/11 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorten turvatalo! varmaan googlettamalla löydät numeron! suosittelen!

Vierailija
8/11 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan pikkuvinkkinä sellainen että älä missään nimessä ota sossuun yhteyttä! Me tehtiin se virhe ja nyt ollaan niin koukussa kun vain voidaan olla. Ne keksii syitä ja tonkii ja tonkii, ihan ihme epäilyjä ja kauheata painostusta. Mä olen katunut sen kymmenen kertaa kun niin tyhmä olin että uskoin puolueettomuuteen ja rehellisyyteen. Sen jälkeen kun niiden kirjoissa on, ei lapsella ole varaa erehtyä kertaakaan. Painostavaa ja uhkavaa.

Pennun sitten saada jtakaa sekoilujaan? Just hyvä jos oppii elämän tavoille jo kersana, kun ei pullamössöäiti saanut mitään aikaiseksi.

Ensinnäkin mä olen ihminen samoin lapseni, ei olla koiria joten meillä ei asu pentuja. Toisekseen voit pitää turpas kiinni sellasesta josta et tiedä vittuakaan. Jos yritit loukata, et onnistunut, mä olen nykyään jo niin parkkiintunut että siihen ei yksi tavallinen idiootti pysty.

Mutta elä sinä kuule lintukodossassi, toivon että sinä tai lapsesi tai teidä perhe ei tule ikinä kokemaan sitä mitä me ollan koettu ns. lapsen etua tarjoavilta tahoilta.

Vierailija
9/11 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta ihan pikkuvinkkinä sellainen että älä missään nimessä ota sossuun yhteyttä! Me tehtiin se virhe ja nyt ollaan niin koukussa kun vain voidaan olla. Ne keksii syitä ja tonkii ja tonkii, ihan ihme epäilyjä ja kauheata painostusta. Mä olen katunut sen kymmenen kertaa kun niin tyhmä olin että uskoin puolueettomuuteen ja rehellisyyteen. Sen jälkeen kun niiden kirjoissa on, ei lapsella ole varaa erehtyä kertaakaan. Painostavaa ja uhkavaa." Se on älytöntä, kun sossu oikein mainostaa, että kannattaa pyytää apua varhaisessa vaiheessa. Ja sitten kuulee juuri tällaisia kokemuksia. Mitä tarkoitat epäilyllä ja painostuksella, syiden keksimisellä ja tonkimisella? Mitä apua pyysitte? Mitä apua saitte?

Rikko rajoja oikein kunnolla, mikään ei auttanut ja lopulta oli pakko nostaa kädet ylös ja todeta että yksin ei pärjätä ton kanssa pakko saada apua. Ja minä onneton otin sossuun yhteyttä. Aika pitkä tarina, mutta lyhennän sitä näin. Nyt meillä menee hyvin, sossu ei vaan sitä millään usko. Edelleen on kokoajan tunkemassa meidän elämään ja niin että se tosiaan ahdistaa. Pienistä asioita tehdään isoja. Esim. siitä tuli juttua kun lapsi oli linkittänyt irc-galleriaan laulun sanoja, hittibiisin joka soi kokoajan radiokanavilla, jopa niistä siteerauksista etsittiin jotain ihme sanomaa!?

Alussa meillä oli ihan kiva sossu, se vaihtoi paikkaa ja saatiin tilalle ihan hullu tapaus.

Vierailija
10/11 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alussa meillä oli ihan kiva sossu, se vaihtoi paikkaa ja saatiin tilalle ihan hullu tapaus."

Tää on varmaan se suurin ongelma. Ihminen. Yksittäinen ihminen voi saada paljon (pahaa tai hyvää) aikaan. Siksi toiset suosittelevat (sattunut kohdalle asiantunteva työntekijä) ja toiset varoittelevat (kohdalle tullut hysteerikko).

Koskee myös muita palveluita. Turha kinastella siitä, onko terveyspalvelut hyviä vai ei. Riippuu lääkäristä, riippuu sairaanhoitajasta, riippuu kunnasta jne.

Vierailija
11/11 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä varmaan löydät tietoa paljonkin (mieti kuitenkin onko sivu luotettava/kannattaako uskoa). Opettajan kanssa voi varmastikin keskustella. Tai vaikkapa nuoriso-ohjaajan kanssa.

Millä tavalla nuori on haastava?