Mikä sitten ON virallinen henkilöllisyystodistus?
Jos ajatellaan ihan vaan Suomessa tapahtuvaa elämistä varten. Onko kuvallinen Kelakortti sellainen?
Kommentit (14)
kuvallinen kelakortti, ajokortti, henkilökortti, passi.
Kuvallinen kelakortti ja ajokortti eivät ole.
sillä ajokortilla tai kuvallisella kelakortilla matkustaa Euroopassa?
Siinäpä vastaus mikä on virallinen paperi ja mikä ei, eli passi ja henkilöllisyyskortti ainoastaan.
virolaista henkilökorttia, koska en halua kadottaa muita henkkareitani. Olen siis täysin suomalainen, mutta olen myös asunut Virossa. Joskus kyllä aiheuttaa hämminkiä, kun pitää näyttää isomman korttioston yhteydessä, kun siinä ei tietenkään ole suomalaista henkilötunnusta. Kuitenkin se on kelvannut, olen sanonut henkkarin loppuosan sitten. Ei ole ollut ongelmia!
Jos paikka hyväksyy myös ajokortin tai kuvallisen kelakortin, se yleensä mainitaan erikseen. Suomessa ajokorttikin käy tai se kuvallinen kelakortti (jota muuten ei myönnetä enää).
kuvallinen kelakortti on Suomessa pätevä.
Mutta jos matkustat lentäen vaikka vaan Eurooppaan, kannattaa aina kantaa passia mukana. Vaikka henkilökortti kävisikin. Jos virkailija ei tiedä mikä se on ja pyytää vaikka varmistusta, voi olla että jäät rannalle.
Passi ei lentomatkalla paljoa paina.
Käy passi ja henkilökortti. Henkilökortti on oma korttinsa, ei siis ajokortti, kuvallinen kelakortti tms.
mennessämme kyllä ajokortti kelpasi
joten en ottaisi riskiä matkalle lähtiessä että tulee joku kamala soppa siitä että ajokortti ei käykkään. Esim. miehen kaveri läksi Saksasta Britteihin ajokortilla, eivät hyväksyneet sitä sitten Briteissä ja joutui soittelemaan ties minne että sen passista lähettettiin joku kopio, että helpommalla pääsee kun ottaa asianmukaiset läpyskät mukaan.
Kuvallinen kelakortti käy henkilöllisyystodistuksesta vain kelalla ja saattaa vielä postissakin. Muut paikat päättää siitä itse ja esim alko ja pankit eivät sitä hyväksy.
Kuvallinen kelakortti käy henkilöllisyystodistuksesta vain kelalla ja saattaa vielä postissakin. Muut paikat päättää siitä itse ja esim alko ja pankit eivät sitä hyväksy.
asianomainen taho päättää itse kelpuuttaako esim. ajokortin. Esim yleensä kaupoissa käy ajokortti, mutta mikään pakko sitä ei olisi hyväksyä.
ei käy mm. Alkossa. Olen ollut joskus jonossa naisen perässä, jolla oli mukana vain kuvallinen kelakortti. Ei saanut viinipulloaan, vaikka minäkin näin, että ikää oli varmasti riittävästi.
kuvallinen kelakortti, ajokortti, henkilökortti, passi.