Onko muita vauvoja, joille tarjoillaan vain valmisruokia?
Meillä niin huonosti nukkuva lapsukainen, nyt 8kk, etten jaksa edes alkeellisimpia soseita itse vääntää. On koko kiinteäruokaikänsä syönyt valmiita ruokia purkista, koitan kyllä valita luomua ym. Luotan siihen, että Suomessa myytävät ruuat on kunnolla tehtyjä ja testattuja.
Kommentit (27)
menty yksi vuotiaaksi purkeilla. Paljon on annettu sormiruokaa lisäksi.
Molemmat syövät terveellisesti ja monipuolisesti. Ei jäänyt "valmisruokavaihde" päälle purkeista.
Purkithan ei ole mitenkään epäterveellisiä, kuten muut einekset. Esim. lisäaineiden ja suolan osalta.
kaupan soseita siis. sen jälkeenkin varmaan 1,5 vuotiaaksi asti silloin tällöin jos ne jaksanut laittaa ruokaa mikä kävi lapsellekin ( jos tulista tai tein sellasta missä maitoa, allergian takia)
" Vierailija - 23.2.2010 11:42 (5/24)
No jos vaikka nyt lopettaisit täällä netissä notkumisen ja
menisit soseuttamaan vauvallesi jotain? Ei oikeesti voi olla niiiin vähän aikaa. Perunat ja porkkanat on hetkessä tehty. "
HYI OLKOON MIKÄ IHMISEN IRVIKUVA TÄLLAISEN VASTAUKSEN KIRJOITTIKAAN!
TODELLA SÄÄLI, JOS SILLÄ (ei 'hänellä') ON OMIA LAPSIA - ASENNEVAMMAISIA TYPERYKSIÄ TULEE TUOLLAISTEN 'VANHEMPIEN' LAPSISTA.
SÄÄLIKSI KÄY MUUTENKIN, JOS VAIN "PERUNALLA JA PORKKANALLA" ELELEVÄT HEHE...
TOIVOTTAVASTI "VIERAILIJA 5/24" NÄKEE TÄMÄN - TOSIN EPÄILEN ETTÄ AIVOSOLUNSA RIITTÄVÄT LÖYTÄMÄÄN POLKUA TAKAISIN TÄNNE...
alkuun purkkiruokia, ainakin meillä meni paremmin alas ja väsymystä ja tekemistä oli muutenkin tarpeeksi. Nyt taas yli vuoden vanhan lapsen kanssa purkit on enää harvinaisuus, koska tehdään itsellemmekin tuoretta ruokaa ja lapsi syö samaa. Kohta tulee toinen vauva ja kyllä hänenkin kanssa ajattelin lähinnä purkeilla aloittaa. Esikoisen kanssa siirtyminen tavalliseen ruokaan ei ollut mikään ongelma, syö ihan kaikkea, on aina syönyt.
satunnaisesti samaa kuin vanhemmat. Puuron kyllä teen mikrossa tai joskus kattilassa ihan normaalisti ja syö banaania, viiliä, jugurttia yms. Mutta siis lounas ja päivällinen tulee purkista. Yks ongelma meillä on ruoka-ajat, kun nälkä ei ole oikein koskaan siihen aikaan, kun lapselle pitää antaa ruokaa. Ja lapsi on siis 1 v 8 kk.
Meillä itse asiassa nuorimmainen on syönyt pääosin purkkiruokaa 6-11 kk. Nyt kun täyttää vuoden, niin vähennellään koko ajan. Hän on niin tuulella käyvä syömisen suhteen, että pääsen vähemmällä kun tarjoan purkista. Kun hienomotoriset taidot alkoivat kehittyä, niin itse syöminen alkoi kiinnostamaan ja silloin on mennyt muiden ruokakin, vihanneslohkot jne. Nyt on selkeästi kiinnostunut muiden ruoasta ja syö jo muiden ruokaa. Paitsi hampaiden puhkeamisen pahimmassa vaiheessa ei uppoa kuin sileä ja liukas purkkisose.
nyt tälle toiselle innostuin tekemään soseita itse ja huomasin miten helppoa se on. Ja kun kerralla tekee kunnolla ja pakastaa niin ei niitä tarvitse joka päivä olla tekemässä. Tulee myös paljon edullisemmaksi, lihasoseet on kamalan kalliita ja haisevat pahalle!
Hedelmä ja marjasoseet ostan kaupasta.
mutta asiat tärkeysjärjestykseen. Vauvan hoito ja äidinjaksaminen on tärkeintä, valmisruoat ovat kuitenkin ihan hyvää ravintoa vauvalle!