Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita vauvoja, joille tarjoillaan vain valmisruokia?

Vierailija
23.02.2010 |

Meillä niin huonosti nukkuva lapsukainen, nyt 8kk, etten jaksa edes alkeellisimpia soseita itse vääntää. On koko kiinteäruokaikänsä syönyt valmiita ruokia purkista, koitan kyllä valita luomua ym. Luotan siihen, että Suomessa myytävät ruuat on kunnolla tehtyjä ja testattuja.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen osan soseista ja vaihteluksi ostetaan joitakin, mitä ei itse viitsi tehdä. Mutta; uskon että voit luottaa ruokien turvallisuuteen ihan yhtä paljon kuin itse tehtyjen soseiden aineiksi ostettuihin kasviksiin ja lihoihin. Suomessa valmistettujakin ruokia löytyy runsaasti, jos epäilyttää tsekkiläiset ja puolalaiset halpasoseet.

Vierailija
2/27 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt aikuisenakin ja hyvin on ainakin vatsa kasvanut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai no joskus siis ihan sormi ruokaa annan,osa menee suuhun,osa lattiall.vauva 9kk

Vierailija
4/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan ruuan tekeminen ei vie paljoa aikaa. Huomaat sen silloin viimeistään kun sinulla on useampia lapsia!!

purkkiruuat ovat varmasti hyvin tehtyjä ja testattuja ruokia. Syötä vain huoletta niitä lapsellesi tuntematta ollenkaan syyllisyyttä siitä. Itse en tarjoa purkkiruokaa, koska teen muillekkin lapsille ruokaa ja samalla valmistuu myös vauvalle.

Vierailija
5/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ok, joskus oon jatkanut sosetta esim. repunalla ja kerran taisin bataattikeittoa tehdessäni jättää vauvalle osan. Mutta valmisruokaa meilläkin vedellään ja hyvin kasvetaan :)

Vierailija
6/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisit soseuttamaan vauvallesi jotain? Ei oikeesti voi olla niiiin vähän aikaa. Perunat ja porkkanat on hetkessä tehty.

Vierailija
7/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syöttänyt purkkiruokia 2v pojalleni tietysti joskus kotiruokaa mutta purkit menee parhaiten ja ihan normaalisti on kasvanu ym joten ei syytä huoleen!

Vierailija
8/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö muutaman lusikallisen aterialla ja annan ne kaupan purkista. Kasvissoseita olen tehnyt itse, ne uppoaa vain kaupan soseen seassa (esikoinen huoli vain kaupan soseita vaikka sillon olisin tehnytkin itse).

Muutama kk ikää lisää ja ehkä hammaskin suuhun niin alan antamaan samaa ruokaa muun perheen kanssa.

Tissiä saa monta krt päivässä ja yössä :)

Vierailija
9/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut kaupan ruuilla sinne 1-vuotiaaksi asti. Mitä tuota turhia stressaamaan :) Ainoastaan banaanin olen mössännyt itse ja tehnyt puurot.

Vierailija
10/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki 4 lasta on kasvaneet purkkiruualla :)

Ihan terveitä teinejä on jo kahdesta isommasta tullut!

Vuoden ikäisenä on sitten annettu samaa kun muukin perhe syö. Toki ruoka on maustettu vasta sen jälkeen, kun lapselle on oma annos otettu.

Vierailija
11/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vain jaksanut laittaa kolmea erilaista ruokaa kahdesti päivässä. Kahdenlaiset ruoat riittivät.

Vierailija
12/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut kaupan ruuilla sinne 1-vuotiaaksi asti. Mitä tuota turhia stressaamaan :) Ainoastaan banaanin olen mössännyt itse ja tehnyt puurot.

Hyvän äitiyden mitta ei ole se, tekeekö itse ne ruuat vai ei! Tärkeintä on se, että lapsi saa ravintonsa, oli se sitten kaupan purkista tai itse tehtyä!!!!!

Vierailija
13/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

söi vaan purkkiruokaa vuoden ikäseks, kun kuvittelin että soseuttaminen on niin hankalaa ja aikaa vievää ongelmana oli se, että kun oli aika siirtyä perheen yhteisiin ruokiin ei meinannut haluta syödä muuta kun sitä purkkia nyt 3v ja syö jo ihan normaaleja ruokia, mutta melkein 2 vuotiaaks olisi halunnut purkkia syödä! Nyt nuorimmaiselle olen tehnyt soseet itse ja antanut kyllä myös purkkiakin välillä, mutta siirtyminen perheen yhteisiin ruokiin on ollut 100 kertaa helpompaa kun esikoisen kohdalla!!

Vierailija
14/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

söi vaan purkkiruokaa vuoden ikäseks, kun kuvittelin että soseuttaminen on niin hankalaa ja aikaa vievää ongelmana oli se, että kun oli aika siirtyä perheen yhteisiin ruokiin ei meinannut haluta syödä muuta kun sitä purkkia nyt 3v ja syö jo ihan normaaleja ruokia, mutta melkein 2 vuotiaaks olisi halunnut purkkia syödä! Nyt nuorimmaiselle olen tehnyt soseet itse ja antanut kyllä myös purkkiakin välillä, mutta siirtyminen perheen yhteisiin ruokiin on ollut 100 kertaa helpompaa kun esikoisen kohdalla!!

soseiden tekeminen oli paljon helpompaa, kun luulin.. eikä vienyt paljon aikaa!!

Vierailija
15/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä hyvän äidin mittana on kestovaipat, täysimetys ja itse tehdyt soseet.

Itse käytän kerttiksiä, en imetä ja syödään kaupan valmisruokia.

Taidan olla kakkosluokan mamma. Vauva kasvaa ja voi hyvin, ja taitaa olla lähipiirin ainoa vauva joka ei juuri itkeskele vaan on erittäin iloinen ja seurallinen tapaus...

Vierailija
16/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan ymmärrä niitä ihme pätijöitä, jotka täällä arvostelee niitä, jotka purkkiruokaa antavat. Ihan oikeasti ykskään lapsi ei niiden takia saa huonompia lähtökohtia elämälleen.

Minä teen soseet itse, mutta perimmäisenä syynä siihen on kyllä laiskuus. On paljon helpompi n. kerran/kk keittää iso satsi eri lihoja, pottuja, pastaa, kasviksia jne., nakella minigrippeihin eri sekoituksia ja pakastaa, kuin raahata niitä purkkeja ees taas. Meillä kauppaan vain 200metriä, mutta silti se on jotenkin vaivalloista..Luumua esim. ostan kuitenkin valmiina. Ja kuiteski niitä purkkeja tuntuu kertyvän ihan mahoton!

Hyvän äitiyden mitta ei ole se, tekeekö itse ne ruuat vai ei! Tärkeintä on se, että lapsi saa ravintonsa, oli se sitten kaupan purkista tai itse tehtyä!!!!!

Vierailija
17/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä purkkiruokia syönyt poika (ei siis kelvannut äidin tekemät soseet) alkoi 11kk syömään hyvällä ruokahalulla samaa ruokaa muun perheen kanssa. Sen jälkeen ei purkit kelvanneet!

Vierailija
18/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin eka lapsi söi VAIN purkkiruokaa ainakin kaksivuotiaaksi. Nuorempein kohdalla olen kuitenkin huomannut miten paljon halvempaa ja maistuvampaa ruokaa saa itse tekemällä. Jos olet nyt kovin väsynyt niin anna vaan purkkiruokia.

Mutta voisithan kokeilla... Joku ilta keität perunaa, porkkanaa ym ison satsin, soseutat ja pakastat Pakkasesta on yhtä helppo ottaa annospussi kuin kaapista purkki. (Ja tähän varmaan joku sanoo, ettei pidä pakastaa vaan syöttää vaan tuoretta tai jotain. Otan kuitenkin riskin ja kerron omasta kokemuksestani, vaikka luultavasti saan paskaa niskaan pari kuormaa - olenhan nyt pilkkaamassa ja haukkumassa kaikkia jotka ei tee niinkuin minä - niinkö?)

Vierailija
19/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syötiin pääasiassa omatekemää ruokaa, mutta purkkiruoka on silloin harvoin kun sitä on annettu, aina uponnut paremmin... Silti sinnittelin ja tein itse, koska mä tykkäsin itse tosi paljon siitä "väkertämisestä".

Tuosta purkkiruuan fanituksesta on meillä se ilo, että silloin kun pitää johonkin lähteä tai muuten saada syöminen nopeasti hoidettua, niin on helppo ottaa purkki, koska niistä tietää että ne häviää lautaselta ihan hetkessä ;) Muuten ruokailu "tavallisella" ruualla on enemmän tai vähemmän taistelua...

Vierailija
20/27 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi söi vain purkkiruokaa sinne reilun vuoden ikäiseksi. Jopa puurot ostettiin valmiina (jota siskoni tosin arvosteli), samoin vellit. Nykyään (3 v) syö paremmin kuin juuri kukaan tuntemani lapsi eikä nirsoile minkään ruuan suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän