Jos olette huomanneet limatulpan irtoamisen
niin kauan teillä on mennyt,että lapsi on syntynyt?
Kommentit (7)
isompi köntti aamulla, vauva syntyi illalla
ekan kanssa meni 16 h, toisen kanssa 6 h, kolmannen kanssa taisi mennä 3 viikkoa...
mutta mun synnytykset on nopeita eli kroppa valmistautuu pitkään. Kuopuksen kohdalla limatulppa irtos joskus viikolla 37, vedet meni nelisen päivää myöhemmin ja siitä kolmen tunnin kuluttua oli laps maailmassa. Tosin sillon tasan 37 viikolla oli neuvolassa suu jo kahdelle sormelle auki ja kaulaa jälellä vajaa kaksi cm.
mutta mun synnytykset on nopeita eli kroppa valmistautuu pitkään. Kuopuksen kohdalla limatulppa irtos joskus viikolla 37, vedet meni nelisen päivää myöhemmin ja siitä kolmen tunnin kuluttua oli laps maailmassa. Tosin sillon tasan 37 viikolla oli neuvolassa suu jo kahdelle sormelle auki ja kaulaa jälellä vajaa kaksi cm.
Viikko meni ekassa, tokassa ½ vkoa. Jostain vkosta 30 olin jo 2 sormelle auki molemmissa, ja kaula lyhentynyt. Samoin avautumisvaihe, siis valmistelevat supistukset kestää TOSI kauan ennen epiduraalin saantia, ekassa 2,5vrk ja tokassa 1 vrk. Epiduraalin/spinaalin saannin jälkeen paikat auki 3 sentistä kymmeneen lapsi maailmassa 2 tunnissa.
eli maksimissaan menisi noin viikko sen irtoamisesta. Itselläni on nyt menossa rv 37 joten odottelen innolla esikoisen syntymää ja ajattelin,että kauankohan menee kun se on irronut :) Vielä ei ole,mutta sitä odottelessa...
suunnilleen 32 - 33 tuntia irtoamisen jälkeen.