Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä menee velvollisuuden ja ihmisyyden rajat

Vierailija
22.02.2010 |

Mitä jos lapsesi koulukaverin äiti pyytäisi apua erittäin vaikeassa elämäntilanteessaan. Avulla tarkoitan tässä tapauksessa sitä, että hän kaipaa selvästi ystävää ja kuuntelijaa. Lisäksi hän toivoo selvästi toivoo, että minun lapseni olisi hänen lapselleen ystävänä.

Hän on aikaisemminkin jotenkin hakenut ystävyyttä. Mutta minulla on jo aika laaja ystäväpiiri ja usein arjessa koen haastavana tavata vanhoja ystäviänikään niin usein kuin haluaisin. Hyvin usein kaipaan myös enemmän rauhallista aikaa ihan oman perheen kesken. Lisäksi minulla on vaativa työ, nyt vielä opiskelurupeama työn ohella ja sitten omat ja miehen ikääntyvät vanhemmat.

Periaatteessa tietenkin haluaisin auttaa ja kuunnella, sehän on ihmisyyttä. Ja haluan lapselleni opettaa toisesta välittämisestä.

Toisaalta lapseni ei mielestäni tarvitse alkaa toisen lapsen terapeutiksi, riittää että ovat normaalisti samoissa kaveriporukoissa koulussa. Ja apua, minäkin keikun hyvin usein jaksamiseni rajoillaa, mistä löytyy aikaa ja jaksamista auttaa tätä ahdingossa olevaa äitiä?! Tiedän, että hän on yksinäinen, pahassa tilanteessa...

Oletteko koskaan olleet vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä voit määritellä itse kuinka paljon haluat auttaa ja tukea. Voit sen jopa sanoa suoraan.

Vierailija
2/4 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja venyn kyllä tosi pitkälle jos toinen kerran tarvitsee. Myös lapseni on tarpeeksi vahva auttamaan, vaikka hänelläkin on myös omia avuntarpeita.

What goes around, comes around.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus itsekin apua joskus.Älä sitten ruikuta, kun kukaan ei jaksa kuunnella, kun on tarpeeksi ystäviä ilman sinuakin.

Harmi kun ei pyytänyt apua minulta, olisin mielelläni auttanut .

Vierailija
4/4 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos itseltäsi löytyy aikaa ja voimia ja halua, voit ehkä auttaa. Mutta jos teet sen vastentahtoisesti, ehkä toinenkin sen vaistoaa ja pahennat tilannetta.