Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi kysymystä synnyttäneille! Pyydän vastatkaa :/

Vierailija
22.02.2010 |

Jotenkin outoa.. synnytyksestäni on aikaa se 3vko:a ja ei kihlasormus mene edelleenkään sormeen!

Ennen synnytystä jouduin ottamaan ajoissa sormukset pois kun paisuin kuin pullataikina ja toki noita kiloja tuli myös se parisenkymmentä. Voiko siis johtua siitä kun kiloja vielä on että jotain nestettä löytyy vielä sormistakin?

Toinen kysymys:

Miten nopeasti mahduitte omiin farkkuihinne vai mahduitteko enää ollenkaan esikoisen syntymän jälkeen?

Itselläni kokoa 36 farkut ja muuten menisi jalkaan kaikki mutta ei kiinni!

Lantio kai leveni sen verran synnytyksessä mutta palautuuko se enää entiselleen vai sanonko hyvästit entisille housuilleni?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahduin yksiin farkkuihini jo viikko synnytyksen jälkeen. En tiedä, vaikka olisin heti mahtunut, en vain kokeillut. Olin sairaalassa esikoisen jälkeen 5 vuorokautta. Muutaman viikon päästä meni jo kaikki farkut. Palauduin aika nopeasti, mutta silloin ei ollut kyllä turvotustakaan yhtään. Kokoni pysyi 32/34 koossa.

Kuopuksen raskausaikana oli hieman turvotusta, mutta kyllä ne samat farkut menivät sittenkin muutama viikko synnytyksen jälkeen. Minunkin lantioni leveni hieman, mutta ehkä se oli vain hyvä juttu. Paransi farkkujen istuvuutta.

Vierailija
22/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysfarkuissa :D Pikkasen jäi tota mahaturvotusta....

Esikoisen jälkeen järkytys oli suuren suuri, kun sitten pahimpien turvotusten lähdettyä ajattelin, että pujahdan omiin housuihini... Just joo. Ne farkut meni ehkä puoleen reiteen asti! Jäin sit odottelemaan vielä muutaman viikon... :P

Mulla laajeni sekä rintakehä, että lantio ja siis ihan luut oli etäämmällä toisistaan pitkän aikaa. Kyllä ne on aina palautuneet. Kolme lasta, mut ei mun luut oo yhtään sen loitommalla toisistaan enää ku ennenkään. Kuopus on nyt 10kk. Kahden nuoremman tenavan jälkeen en vaan enää edes yrittänyt kammeta omia housuja ekaan pariin kuukauteen jalkaani :D (enkä rintsikoita kokoa 70 jotain...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ahminut oikeastaan yhtään.. vauvan syntymisen myötä periaatteessa unohtelen itse syödä kun hoidan kotia ja vauvaa minkä ehdin. Kahvin voimalla menen ja illasta huomaan täytyisikö syödäkin jotain.

Kilot silti pysyneet samassa jo päälle viikon.. kai ne siitä tippuu jos on tippuakseen.

Itse en imetä mutta pumppaan rinnoista maitoa pulloon ja sitä kautta syötän vauvaa, mutta kai kun näin vähän aikaa synnytyksestä niin vielä ehtii tapahtua :)

Kiitoksia kaikille jotka jaksoi vaivautua vastaamaan!

ap

Vierailija
24/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahduin jo kahdessa viikossa vaikka tiukkaa teki mutta ihme kuitenkin :)

Vierailija
25/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka 4pv synnytyksen jälkeen paino oli sama kuin ennen raskautta. Sen verran levisin.

Vierailija
26/33 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sormusten kanssa taisi kestää pari-kolme kuukautta, ennen kuin mahtuivat taas.

Vierailija
27/33 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palautumisessa meni varmaan vuosi ja farkkuihin mahduin ehkä 5 kk jälkeen.

no hätä

Vierailija
28/33 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin kavereilla käynyt noin. Esikoisen jälkeen mahduin omiin farkkuihin n. 4-6 viikkoa synnytyksestä ja farkkukoko pieneni 28/29 tuumasta muutamassa kuukaudessa 26/27 tuumaan ja housukoko n. 36/38sta 32/34n kun imetys laihdutti.

Vierailija
29/33 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tullut 20 kg ylimääräistä painoa, niin kyllä siinä sormetkin levenee eikä entiset sormukset sovi.

Laihduttelet rauhassa niitä kiloja. Ja hei, ei elämä ole kiloista ja vyötärön ympäryksestä kiinni. Housuja saa uusia, sormuksen voi suurentaa kultasepällä. Tärkeintä on se, että on mukava ja rakastava ihminen, ei se, mitä kokoa farkut sattuvat olemaan!

Vierailija
30/33 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko synnytyksen jälkeen takaisin omissa mitoissaan ovat olleet samassa tilanteessa kun ap jolla painoa kertyi yli 20 kg raskauden aikana! Mulla on samat lukemat tullu lisää ja takaisin omissa vaatteissa n. vuoden kuluttua.

Vierailija
31/33 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pyori sormukset sormissa ja farkut sujahti jalkaan 3 viikon jälkeen. Ei se vauva varsinaisesti lihota.

Tiedatko, etta ihmiset ovat hyvin yksilollisia. Toisilla paino putoaa heti, "jaa laitokselle", toisilla kestaa pitkaan.

Sen takia on mun mielesta kamalaa, etta vastasynnytaneen aidin pitaa alkaa miettia heti painonlaskua ja laihduttamista. Ja, vertaa itseaan muihin.

Itse kuuluin naihin hitaasti pieneneviin, kiloja ei tullut kahdessa raskaudessa kuin +13kg/kerta, mutta kuule kesti kauan, etta lahtivat pois ja lantio oli taas painunut kasaan.

Enka massaillyt, olin vaan niin jarkyttavan turvoksissa, varsinkin ekan jalkeen.

Ja, aloittajalle, kuten moni on jo sanonut. EI STRESSIA!!!!!!!!! kylla se putoo, kun annat aikaa ja syot jarkevasti (napostelut ja makea pois, vasyneena naa on niin houkuttelevia). Ja anna itsellesi ainakin vuosi aikaa :-)

Mun toka on nyt 1,5v ja noin ton puolivuotta on mahtunut raskautta edeltavat vaatteet paalle. Masun kohdalla on viela "laskia", mutta se on enaa omaa saamattomuutta..... on liikkuminen vahentynyt huimasti siita, kun vauva syntyi ja tein pitkia kavelylenkkeja joka paiva.

Vierailija
32/33 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ahminut oikeastaan yhtään.. vauvan syntymisen myötä periaatteessa unohtelen itse syödä kun hoidan kotia ja vauvaa minkä ehdin. Kahvin voimalla menen ja illasta huomaan täytyisikö syödäkin jotain. Kilot silti pysyneet samassa jo päälle viikon.. kai ne siitä tippuu jos on tippuakseen. Itse en imetä mutta pumppaan rinnoista maitoa pulloon ja sitä kautta syötän vauvaa, mutta kai kun näin vähän aikaa synnytyksestä niin vielä ehtii tapahtua :) Kiitoksia kaikille jotka jaksoi vaivautua vastaamaan! ap

Mulla alkoi tippua aika monta kuukauttaa synnytyksen jalkeen, mutta sitten vauhti oli ihan kiva. Sun kropan vaan pitaa sopeutua :-)

Ja, itse imetin, vuoden molempia, mutta mun piti kans syoda, jos jai syominen vahankaan vahealle, alkoi illasta kylla paasta vipata ihan kunnolla.

Ja, muista juoda, ei kahvia, vaan vetta, vetta, vetta, se poistaa turvotusta.

Vierailija
33/33 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys laihdutti mua todella paljon. Siis useita vaatekokoja. Ihmiset on yksilöitä.

viikko synnytyksen jälkeen takaisin omissa mitoissaan ovat olleet samassa tilanteessa kun ap jolla painoa kertyi yli 20 kg raskauden aikana! Mulla on samat lukemat tullu lisää ja takaisin omissa vaatteissa n. vuoden kuluttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä