Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi kysymystä synnyttäneille! Pyydän vastatkaa :/

Vierailija
22.02.2010 |

Jotenkin outoa.. synnytyksestäni on aikaa se 3vko:a ja ei kihlasormus mene edelleenkään sormeen!

Ennen synnytystä jouduin ottamaan ajoissa sormukset pois kun paisuin kuin pullataikina ja toki noita kiloja tuli myös se parisenkymmentä. Voiko siis johtua siitä kun kiloja vielä on että jotain nestettä löytyy vielä sormistakin?

Toinen kysymys:

Miten nopeasti mahduitte omiin farkkuihinne vai mahduitteko enää ollenkaan esikoisen syntymän jälkeen?

Itselläni kokoa 36 farkut ja muuten menisi jalkaan kaikki mutta ei kiinni!

Lantio kai leveni sen verran synnytyksessä mutta palautuuko se enää entiselleen vai sanonko hyvästit entisille housuilleni?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku hiljaa. Älä heitä housuja pois. Jos et muuten ala lihoamaan.

Vierailija
2/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa vielä. Seuraavan puolen vuoden tai vuoden aikana vartalosi ehtii muuttumaan paljon. Itse olin tuossa vaiheessa ihan varma, etteivät vanhat housut mene ikinä jalkaan, mutta pari kuukautta synnytyksen jälkeen osa meni jo hyvin ja noin 9 kk synnytyksen jälkeen vanhat farkut olivat jo liian löysiä lantiolta. En edes yrittänyt laihduttaa, mutta valitettavasti taisi lähteä rasvan lisäksi pakaralihaksiakin, eli lantio on aiempaa kapeampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sormet on todennäköisesti turvoksissa edelleen, varsinkin jos kiloja kertyi paljon.

Itse en mahdu oikein vahoihin farkkuihin kahdenvuodenkaan jälkeen. Jos sulla kiristää lantio eikä jenkkakahvat niin tuskin mahdut sinäkään.

Vierailija
4/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mahdu omiin farkkuihin vaikka olen painoa pudottanut aika paljon mutta pylly kyllä jä leveämmäksi =) olin 34 nyt 36 kokoinen, vauva on nyt päälle 7 kk ja en enää elä toivossa että mahtuisin niihin farkkuihin =( mutta mutta.... jos vaikka =)

Vierailija
5/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonputoaminen tapahtuu pikku hiljaa eikä itsestään; eli jos kuvittelet imettäessäsi voivasi mässätä mielin määrin, niin se ei pidä paikkaansa.

Minusta on niin surullista, jos nuori äiti joutuu murehtimaan luonnon vararavintoa lantiollaan sen sijaan, että voisi täysillä nauttia äitiyden onnesta.

Vierailija
6/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen omat farkut meni jalkaan vasta kuukausien päästä synnytyksestä ja sormuksetkin vasta kolmen kuukauden kuluttua. Toisen jälkeen omat farkut meni heti ja sormukset noin kuukauden kuluttua. Joten älä murehdi, saat varmasti vielä sormuksen ja farkutkin käyttöön :)

Vierailija
7/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen synnytyksen jälkeen mulla kesti pari kk, että kihlasormus meni sormeen. Kun kilot alkoi pudota ja muistin juoda kylliksi vettä, turvotuksetkin katosi. Toisen raskauden aikaan ei tullut turvotuksia ollenkaan, vaan sormukset sain pitää kädessä koko ajan.

Sä olet hyvässä vaiheessa, jos nyt jo menee omat farkut jalkaan :) Esikoisen ristiäiset oli 6 vkoa syntymästä, eikä mulla silloin vielä mennyt omat vaatteet lähimainkaan päälle. Kun esikoinen oli 3kk, meni jo, ja kun hän oli 6kk, omat vaatteet oli jo isot - mulla alkuperäinen koko oli 38, ja se tipahti sitten pahimmillaan 32:een, kun paino meni alamäkeä tosi rajusti. Kuopuksen kohdalla mulle on käynyt niin, että vaikka olenkin palautunut painon suhteen täysin suht nopeasti, niin imetyksen vuoksi rinnat eivät ole palautuneet, joten paitaosasto on mennyt sitä myöten uusiksi. Vyötärö mulla on kaventunut reilut 8cm siitä, mitä se oli ennen raskautta, mutta lantio on puolestaan leventynyt 10cm aiemmasta - eli vanhat housutkaan ei mene enää. Ilmeisesti tämä uusi vartalo on sitten suht pysyvä, ellen ala lihoa tms., kuopuksen syntymästä on kuitenkin piakkoin vuosi.

Vierailija
8/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloina palasin normaaliin jo kun poika oli noin 9kk (painoa tuli 27kg raskauden aikana). Vanhoihin farkkuihin mahduin kuitenkin vyötäröstä vasta kun poika oli reilun vuoden ikäinen. "Kengurureppu" litistyi viimeiseksi :)

Vierailija
9/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut turvotuksia. Farkkuihin mahduin muutaman päivän päästä synnytyksistä.

Vierailija
10/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sormukset mahtu sormeen, kun vauva vähän vajaa 2kk ja vanhat farkut, kun vauva noin 5kk. Näin siis ensimmäisen lapsen jälkeen (nyt 2v) ja sama toisen vauvan jälkeen (nyt 7kk).

Vierailija
11/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisin sanoen kun lepäät toimii munuaisesi paremmin.

Kun synnytin, oli painoa lähtiessä kotiin enemmän kuin sinne mennessä. synnytys oli raju kokemus elimistölleni.

Minulla oli jo raskauden aikana turvotusta ja lääkäri sanoi ettei siitä pääse muuten kuin lepäämällä synnytyksen jälkeen.

Lääkäri kirjoitti todistuksen 6 viikoksi jotta sain kunnallisen kodinhoitajan kotiin, toinen lapsi oli 1v 1kk ikäinen eikä lepäämisestä olisi tullut mitään ilman kotiapua. Lepäsin päivällä ja sen 6 viikon aikana alkoikin turvotus laskea.

Koita olla makuulla ina kun vain voit, mielellään kyljellään, sanoi lääkäri minulle.

Aika voi käydä maatessa pitkäksi, mutta se kannattaa. Suola minimiin, samoin kaikki porelliset virvoitusjuomat ja leivinjauheella kohotetut leivonnaiset, munuaisten takia. Ne rasittavat munuaisia.

Vierailija
12/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvotukset ja painon nousu, mulla sormukset mahtuneet koko ajan, koska mitään turvotusta ei ollut kummassakaan raskaudessa. Farkut meni kiinni n.3-4 kuukauden päästä, vaikkei mitään ylimääräistä painoa raskaudesta tullutkaan, mutta kyllä siinä jonkun aikaa menee ennen kuin vatsanahka vetäytyy. Eikös sitä jumppaakin saa aloittaa vasta n.2kk synnytyksestä vai muistankos nyt väärin? Mutta kyllä se siitä kun syö terveellisesti, liikkuu paljon ja imettääkin jos pystyy.

Eikä se nyt niin outoa ole, että tällaisia pohtii vaikka äitiyden onnea onkin. Äitiyteen liittyy monenlaisia tunteita myös kielteisiä, mutta niitä ei pidä päästää voitolle! Kesäksi sutjakoidut!

Vierailija
13/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että ekan jälkeen (raskaudesta tuli +23kg, synnytyksen jälkeen +10kg) tungin väkisin sen kihlasormuksen sormeeni ennen ristiäisiä, eli 6 viikkoa synnytyksestä. Eipä se koskaan niin löysäksi tullut kuin oli ollut ostohetkellä, mutta kireyteen tottui muutamassa viikossa.

Ja vuoden päästä olin päässyt painoon, joka oli +2kg alkupainoon verrattuna. Vain yhdet vanhat farkut juuri ja juuri menivät hyvänä päivänä.

Vierailija
14/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pyori sormukset sormissa ja farkut sujahti jalkaan 3 viikon jälkeen. Ei se vauva varsinaisesti lihota.

Vierailija
15/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettämisen lopettamisen jälkeen vielä tapahtuu hormoonimuutoksia ja mulla on silloin ongelmia sormusten kanssa. Ei koskaan raskaana..

Samoin toi vatsan seutu/lantio palautuu kauan. Helposti menee puolikin vuottaa ja voi olla, että lantion seutu on jotenkin muuttunut eikä kaikki vaatteet istu samalla tavalla. Mulla on ollut tota ongelmaa joissain hameissa. Ja vaikka painoni oli jo varmaan 2kk synnytyksen jälkeen ennallaan, niin vatsa pullotti pitkään.

Vierailija
16/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi ekan raskauden/synnytyksen jälkeen niin, että lantio tosiaan levisi. Imettäessä paino tippui jo alle lähtöpainonkin, mutta vaatteet eivät vaan istuneet kunnolla. Mulla lantio tosiaan leveni hiukan.

Turvotuksen lasku voi viedä kohtuullisen kauan. Kannattaa juoda paljon.

Vierailija
17/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä liittynyt kiloihin, sillä niitä ei tullut kuin vauvan verran. Silti synnytyksen jälkeen kotiin päästyäni painoin saman verran kuin synnyttämään lähtiessäni, paino laski muutaman viikon/kuukauden sisään takaisin entiseen. Älä siis huoli.

Itse sain farkut kiinni ehkä kuukauden päästä synnytyksestä, mutta ei ne silloin vielä hyvältä näyttäneet. Oli semmoinen löysä rengas mahanahkaa vielä. Nyt jo paljon parempi, mutta yhä on alavatsa vähän pömppö. Synnytyksestä noin 5kk.

Odota rauhassa. äitini (kahdeksan kertaa synnyttänyt) sanoo, että menee noin vuosi niin on kutakuin ennallaan. Ehkä niin.

Vierailija
18/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta älä tosiaan stressaa. Joku totesi, että imettäessä kilot karisevat, kunhan ei mässää. No minä olen syönyt ihan hillittömästi ja silti kilot karisivat. Eli katsele nyt puoli vuotta rauhassa ja nauti äitiydestä. Jos sen jälkeen näyttää, etteivät kilot lähde, voit alkaa miettimään mitä pitäisi tehdä.

t. 3

Vierailija
19/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi ekan raskauden/synnytyksen jälkeen niin, että lantio tosiaan levisi. Imettäessä paino tippui jo alle lähtöpainonkin, mutta vaatteet eivät vaan istuneet kunnolla. Mulla lantio tosiaan leveni hiukan. Turvotuksen lasku voi viedä kohtuullisen kauan. Kannattaa juoda paljon.

Sama homma, lantio leveni pysyvästi vaikka painoin imetyksen aikana alimmillaan 47 kg. Eli housut meni vaihtoon, kyllä harmitti.

Vierailija
20/33 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettämisen lopettamisen jälkeen vielä tapahtuu hormoonimuutoksia ja mulla on silloin ongelmia sormusten kanssa. Ei koskaan raskaana.. Samoin toi vatsan seutu/lantio palautuu kauan. Helposti menee puolikin vuottaa ja voi olla, että lantion seutu on jotenkin muuttunut eikä kaikki vaatteet istu samalla tavalla. Mulla on ollut tota ongelmaa joissain hameissa. Ja vaikka painoni oli jo varmaan 2kk synnytyksen jälkeen ennallaan, niin vatsa pullotti pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme