Tupakoinnin lopettaneet kertokaa
kaikki myönteiset vaikutukset mitä huomasitte itsessänne tupakoinnin lopettamisen jälkeen, esim. mielialassa, fyysisessä terveydessä, ihon kunnossa jne.
Olen päättänyt lopettaa mutta kaikki positiiviset asiat ois nyt tarpeen motivaation lisäämiseksi!
Kommentit (21)
Jo silloin kun tupakoin, jotenki häpesin sitä ihan hirveästi.
tupakointihan on helvetin typerää, näyttää hölmölta, maksaa kamalasti ja tuhoaa terveyden.
Olen nyt ollut 5 vuiotta polttamatta, ehdin polttaa peräti 10 vuotta.
Iho on kuulemma paremman värinen, jotenkin kuulakkaampi. Mustapäät hävisivät, niitä vastaan taistelin kaikenlaisella aineilla, mutta tupakointihan lisää ihon epäpuhtauksia, joten lopettaminen auttoi siihen.
Henki kulkee paremin, kunto on noussut.
Enää en haise pahalta. Ian oikeasti, tupakan haju on kuvottavaa, kun se tunkee ihon läpi ja hengityksessä!
Rahaa on säästynyt monia tuhansia sen jälkeen kun lopetin.
Lopeta tupakointi sisulla ap!
Itseäni auttoi alkuvaikeuksissa aina ajatukset siitä miten idioottitouhua tupakointi on.
Kysy ap itseltäsi tahdotko olla idiootti?
ei kulu aikaa tupakilla ravatessa. Kukaan ei paheksu, kun ei polta. Yskä lähtee, ei heti, mutta vähän ajan päästä. Hermot paranee, kun ei tarvitse hermosavuja. Nämä huomasin viimeksi noin kolmen viikon aikana. Nyt uudelleen lakossa :)
Ja tottahan se on, että fyysiseen terveyteen se lopettaminen vaikuttaa, vaikkei heti näykäään.
sekin, että ei tarvitse miettiä kokoaikaa milloin ja missä voin polttaa seuraavan tupakan. Olen paljon rauhallisempi! (poltin 15 vuotta, nyt ollut ilman 3vuotta)
Tarkoittaa sitä, että ei tarvitse miettiä, missä saa/voi/kehtaa polttaa.
Ei tarvitse huolehtia siitä, että kotona tai reissuun lähtiessä on tupakkaa mukana.
Ja voi sitä tuskaa, kun ei ollut tulta!
Koko kämppa piti välilla kääntää ylösalaisin että löytyisi tulitikkuja tai sytkäri kun olivat hukassa. Säälittävää, eikö vain?
Tai joo hajuaisti parantunut. Muuten on ne mainostetut hyvät puolet antaneet odottaa itseään. Toisaalta lopettamisesta on vasta 6kk että ehkä ne joku päivä tulee. Niin ja niitä tupakointi vuosia oli takana 20.
Tai joo hajuaisti parantunut. Muuten on ne mainostetut hyvät puolet antaneet odottaa itseään. Toisaalta lopettamisesta on vasta 6kk että ehkä ne joku päivä tulee. Niin ja niitä tupakointi vuosia oli takana 20.
hajuaisti paranee ja haistaa ihan oikeasti, että tupakoivat haisee aivan hirveän likaiselle. Siis vaatteet ja hengitys, tosi epäsiistille.
Ei ahdista hengitystä. Itsellä aamuisin oli kauheet limat kurkussa ja tuntu ettei henki kulje. Ja nyt oksettaa kun joku tupakoitsija yskee ja sylkee limojaan. yäk.
jotenkin tuntuu myös että jos tupakoitsijalla on flunssa niin en osaa yhtään sääliä. Oksettaa vaan se yskintä ja taas tupakille. hyi.
Lisäksi tupakoidessa kuvittelin, että tupakoiva nainen on jotenkin hienostunut kun baariin mennessä ykköset yllä polttaa sievästi tupakan. Voin kertoa, ettei ole. itsestäkin nyt kun kattoo kuvia joissa rööki huulessa niin rumalta se näyttää. Ja oikeasti tupakointi ei kerro kyllä ihmisesti mitään hyvää. Näyttää säälittävältä.
"Hyyyyyiiii mikä röökiämmä!" Kun kävelee kadulla mielestään ihan asiallisen näköisenä, mutta polttelee samalla tupakkaa...
Näin todella kävi kerran, ja tuntui aika ikävältä tajuta näyttävänsä nuorten(kin) mielestä niin vastenmieliseltä tupakka suussa.
En haise enää tupakalla (en edes tajunnut miten pahalta rööki oikeesti haisee) ja yskät ja köhät ovat hävinneet. Tupakontivuosia enemmän tai vähemmän 12 takana ja nyt pari vuotta kokonaan polttamatta sitä ennen pidempiä tupakoimattomia jaksoja ja repsahtamisia. Nyt en repsahda enää.
Kun sain tietää olevani raskaana ja siihen jäi tupakointi sillä sekunnilla enkä tuon jälkeen ole polttanut yhtään vaikka mieli on tehnyt ja se haju on välillä tosi ihanaa!
Rahaa säästyy, itselläni atooppinen iho ja on muuten hävinneet finnit pois melkein kokonaan, jaksan enemmän ja olen pirteämpi enkä niinkään kiukkuinen, vaatteet eivät haise pahalta enää..yms yms
Itselläkin yskä loppui, eikä flunssia tule niin helposti.
Ja se keuhkoehtaumataudin riski tosiaan pienenee (oli puhetta toisessa ketjussa).
Jo silloin kun tupakoin, jotenki häpesin sitä ihan hirveästi.
tupakointihan on helvetin typerää, näyttää hölmölta, maksaa kamalasti ja tuhoaa terveyden.
Olen nyt ollut 5 vuiotta polttamatta, ehdin polttaa peräti 10 vuotta.
Iho on kuulemma paremman värinen, jotenkin kuulakkaampi. Mustapäät hävisivät, niitä vastaan taistelin kaikenlaisella aineilla, mutta tupakointihan lisää ihon epäpuhtauksia, joten lopettaminen auttoi siihen.
Henki kulkee paremin, kunto on noussut.
Enää en haise pahalta. Ian oikeasti, tupakan haju on kuvottavaa, kun se tunkee ihon läpi ja hengityksessä!
Rahaa on säästynyt monia tuhansia sen jälkeen kun lopetin.
Lopeta tupakointi sisulla ap!
Itseäni auttoi alkuvaikeuksissa aina ajatukset siitä miten idioottitouhua tupakointi on.
Kysy ap itseltäsi tahdotko olla idiootti?
4v polttamatta ja 10v poltin.
Mulla vaan silti epäpuhtauksia kasvolla ja mustapäitä edelleen, joten täytyy käyttää naamanpesuaineita.
Eli ihon epäpuhtaudet ovat taas henk.kohtaisia. Joillain loppuu tupakoinnin jälkeen, joillain ei :)
eikä tunkkaiselle tupakalle. Päätöksen lopettamisesta tein 18v sitten mutta kesti 11v että pääsin kokonaan tupakasta eroon.
Ravintola iltoina tuli poltettua mutta sitten taas pitkä väli eli en varsinaisesti ollut enää riippuvainen. Yhdistin viinan ja tupakan toisiinsa.
Se mikä mielestäni oli hankalinta oli se tapa kun menet ulos esim. kaupasta, junasta tms käsi oli ensimmäisenä taskulla hakemassa sitä röökiä. Tuo kesti tosi pitkään. Ihossa tai terveydessä yleensä en muista että muutosta olisi tullut. Poltin melkein 10v ja joka päivä olen ollut tyytyväinen että eroon pääsin vaikka siinä aikaa menikin.
Tsemppiä ap!
1. Terveys&ulkonäkö kohentuneet
2. Parempi esimerkki lapselle, kun vanhemmat eivät tupakoi
3. Älytön rahansäästö
poltettuani n.20v. Onnellisin olen siitä etten enää ole tupakan orja.
Suosittelen lämpimästi. Maksaa n.10e
Sen luettuasi et tupakoida halua edes, eikä ole siis mikään saarnauskirja eikä sisällä pelotteluja kammottavuuksista mitä tupakoinnista seuraa.
Upea kirja oli!
Googleta kokemuksia.
Champix - https://eurоclinix.net Kannattaa kokeilla tuоta lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Lopetettuani tupakoinnin, käytin kaksi viikkoa 1 mg päivässä ja sitten olen ottanut vain yhden tabletin päivässä, koska en tunne tarvitsevani enempää. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.
Poltin 20 vuotta, mutta en huomannut mitään eroa lopetettuani. Minuun ei tupakka ollut varmaan mitenkään ehtinyt vaikuttaa. Tupakkayskääkään ei ollut kertaakaan ollut. Olin niitä onnekkaita.
Hajuaisti on parempi, jos se oli tupakoinnin aikaan 6, nyt se on 10+ :)
Iho muuttui paremmaksi, ennen olin kuulemma hieman harmahtava, en enää! (kommentti kaverilta)
Hengitys ei rohise, eikä yskä enää vaivaa. Muutenkin vastustuskyky parempi!
En haise enää pahalle ;) Nyt vasta tajuaa kuinka järkyttävälle ihminen haiskahtaa kun on just polttanut tupakan. Ja kädet lemusi koko ajan ennen. Yök yök!!
Tsemppiä lopettamiseen, kerran se vaan kirpaisee! :)