Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on parempi-kova vai pehmeä kantokoppa?

Vierailija
21.02.2010 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta kova. on vaan turvallisempi ja tukee lasta paremmin.

Vierailija
2/10 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pehmeässä kopassa pään tuki, ja tukiraudat pohjassa. Ihan turvallisena olen pitänyt.

Lämmin ja pehmeä.

Nätti kuosi.

Kannen saa kokonaan pois, vilpoinen kesällä.

Turvavyöt voi vetää pohjassa olevien reikien läpi, hyvä jo ylös nousevalle vauvalle, päiväunilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kovaa vai pehmeää helpompi kantaa päivittäin kerrostalon 4. kerrokseen (ei ole hissiä)?

Esikoisella oli kova kantokoppa ja kannoin sitä pari kerrosta ja muistaakseni se oli hikistä hommaa. Koppa oli Emmaljungan yhdistelmien kova koppa, eli varmaankin aika iso ja painava. Nyt on toinen tulossa ja esikoinen 8-vuotias, eli olen aika pihalla varusteista. Olen pehmeän kopan kannalla, mutta olenko väärässä?

Vierailija
4/10 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kovaa vai pehmeää helpompi kantaa päivittäin kerrostalon 4. kerrokseen (ei ole hissiä)?

Esikoisella oli kova kantokoppa ja kannoin sitä pari kerrosta ja muistaakseni se oli hikistä hommaa. Koppa oli Emmaljungan yhdistelmien kova koppa, eli varmaankin aika iso ja painava. Nyt on toinen tulossa ja esikoinen 8-vuotias, eli olen aika pihalla varusteista. Olen pehmeän kopan kannalla, mutta olenko väärässä?

sanoisinkin, että jos vaunuilla pääsee kotiin sisälle asti niin kova koppa, mutta jos yhtään joutuu kantamaan niin sitten ehdottomasti pehmeä

Vierailija
5/10 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on käytössä kovakoppa ja kannoin sitä ekat 5kk kolmekerrosta päivittäin vähintään kaksi kertaa päivässä ees taas ja en kokenut hankalana.

Kovassa pidän siitä, että pysyy vauvalle "puhtaana", kun lämpöpussi on sitten ollut erikseen isommalle, joka ei enää mahdu koppaan. Tuossa vaiheessa meillä molemmat on jo olleet maan tasossa hereillä ollessa.

Käytettiin myös ekat kkt tuota "matkasänkynä" mummolareissuilla.

Vierailija
6/10 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeä on ollut meillä ainakin todella hyvä ja pitkäikäinen. Tykkään, kun saa lämpöpussiksi, kun lapsi oppinut istumaan. Ja on kevyt kantaa vauvaa siinä,vaikka ei kyllä ole monesti tarvinut kantaa.

Monella on kova koppa jäänyt aika nopeasti pieneksi.

Vierailija
7/10 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut vuosien varrella molempia malleja ja mun mielestä paremmuusjarjestys on tämä:

1.Tilava erillinen vaununkoppa(Emmaljunga Edge)

- Mahtuu lämmikettä, mutta kesällä viileä. Mukavin käyttää.

2. Kova kantokoppa

- Ei ihan niin tilava kuin edellinen, eikä selkänojaa, muuten ok.

3. Pehmeä kantokassi

- Hyvä talvella syntyneelle vauvalle aluksi, muuten ei pitänyt vauva, enkä minä.

Ja pehmeästä kopasta saa myöhemmin lämpöpussin, mutta mielummin otan paremman kopan ja ostan rattaisiin erillisen lämpöpussin. Esim Eisbärchen tms parempi kun on siihen varta vasten tarkoitettu eikä ole edes kallis.

Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
8/10 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka tietää vasta kun on kokeillut, kumpi toimii käytännössä paremmin.

Itse tykkäsin enemmän pehemeästä. Oli pitempi käyttöikä ja kevyempi. Toisaalta kova koppa oli kesävauvalle mukavan viileä ja käytettiin sitä myös matkasänkynä vauva-aikana.

Vierailija
9/10 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella oli pehmeä kantokassi, toisella kovakoppa.

Pehmeä oli paljon parempi, oli lämmin, turvallinen, valjaat sai vedettyä kopan läpi ratasosuudesta etc. Turvallisempi koska kassihan suljetaan koko vartalo-osuudelta vetoketjulla, vain pää jää avoinaiseen osaan.

Kovassa kopassamme "kannen" reunat taittuvat vähän kopan reunojen yli, mutta ainoa oikea kiinnike on kaksi neppiä suuaukon suulla. Eli koppa ei todellakaan ole suljettu, suojaisa tila kuten pehmeässä kantokopassa.

Jos joskus saan kolmannen lapsen niin otan ehdottomasti yhdistelmävaunut pehmeällä kantokassilla.

Vierailija
10/10 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sellaisen olen ajatellut hankkia nytkin. Olin siihen tosi tyytyväinen ja kantaminen onnistui kyllä hyvin. Asuttiin ensin luhtitalon toisessa kerroksessa ja vaunut jätettiin alas pyöräsuojaan ja sitten kerrostalon kolmannessa, jossa vaunut jäi alas vaunusuojaan.

Nyt tosin asutaan rivitalossa, ettei kyllä ole enää sillain kantamista siinä... =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi