"Kolmasosa kaikista morsiamista on käyttänyt kyseenalaisia temppuja päästäkseen naimisiin."
Nyt tunnustuksia kehiin naiset! Tuliko miehenne kosinta ihan yllätyksenä, vai oliko takana kuukausien, ellei vuosien suostuttelu ja/tai vihjailu rupeama?
http://www.uusisuomi.fi/viihde/85617-kyseenalaisilla-tempuilla-naimisii…
Kolmasosa kaikista morsiamista on käyttänyt kyseenalaisia temppuja päästäkseen naimisiin. Häistä tuli kuitenkin pettymys, kertoo Expressen tv-kanava Reallyn tekemästä brittitutkimuksesta.
Tutkimukseen osallistui 3600 naista. Heistä kolmannes myöntää uhanneensa jättää miehensä, mikäli tämä ei kosi.
17 prosenttia kertoi lähettäneensä itselleen kukkia mielikuvitusihailijalta. Kymmentä prosenttia oli kosittu, kun he tulivat raskaaksi tai teeskentelivät sitä.
Naiset olivat 16-50-vuotiaita ja kaikki olivat menneet naimisiin vuoden aikana. Heistä 60 prosenttia oli siis turvautunut kyseenalaisiin temppuihin kosinnan saadakseen.
18 prosenttia oli ottanut tilanteen haltuunsa ja kosinut tulevaa miestään.
Kun hääpäivä tuli, kolmannes morsiamista ei nauttinut päivästä yhtä paljon kuin olivat toivoneet. 62 prosenttia ei harrastanut seksiä hääyönä. Lähes puolet morsiamista selitti asian väsymyksellä, 31 prosentilla syy oli alkoholi.
Naimisiin pääsyn hinku on ehkä vähän liian suuri. Sillä kysymykseen, katuivatko he mitään hääpäivältään, peräti 25 prosenttia vastasi: valitsemaansa sulhasta.
Kommentit (17)
otin kalenterin esille ja katseltiin sopivia päivämääriä kihloihin menolle (tyyliin 11.11.2011...), muistaakseni aloite tuli minulta. Taidettiin samalla katsoa hääpäivää. Mies ei kosinut, enkä minäkään. Toki oltiin puhuttu naimisiinmenosta. Menimme naimisiin 4,5 kk:n seurustelun jälkeen. Ja yhä ollaan (17 vuotta naimisissaoloa). Raskaaksi tulin häiden jälkeen, en uhannut jättää, meille kummallekin oli itsestäänselvää mennä naimisiin.
suuri prosentti miehistä on käyttänyt kyseenalaisia temppuja välttääkseen päätymästä naimisiin?
mikähän mahtaa olla kyseenalainen temppu, jolla vältetään naimisiin menoa? Teeskenteleekö mies, ettei spermasta ole mihinkään?
kun sanoin miehelle, että en sitten ala minään koekaniikinia eli avovaimona elämään vuosikausia jos meinaa mun kans olla.
Mutta mulle nyt ei ne häät olleetkaan tärkeitä, eikä se päivä prinsessana. Maistraatissa vihittiin edellillä viikolla kun seuraavana muutettiin yhteen.
Hääpäivä ei ollut pettymys kun en koskaan ollut prinsessapäivästä haaveillut. Ja avioliitto on ollut yllätys, että tämä onkin ollut näin hienoa aikaa.
Liittoa takana 16 vuotta.
Itse en siihen painostanut. Naimisiinkin mentiin vasta kun kaksi lasta oli tehty.
mies kosi viivana kun kuuli että olen raskaana ;)
ettei TARVITSISI mennä naimisiin. Nykyinenkin mies kosii vähän väliä ties missä toispolviseisonnassa ja suostuttelee, mutta kun mulla on muutakin tekemistä kuin pitää imeliä humppabileitä väkisin paikalle raahatuille kavereille ja yli-innokkaille sukulaismummoille mauttomassa kermakakussa. Sitten jonkun maistraattiseremonian tarpeellisuutta en ymmärrä ollenkaan. Miten ihmeessä elämäni olisi parempaa naimisissa kuin avoliitossa.
kun ollaan naimisissa. Vastasi että varaa sitten aika maistraatista. Tästä illasta vajaa kuukausi niin oltiin naimisissa.
ennen kuin suostuin. Kosinnat olivat tosi tunteellisia. Myös aiempi poikaystävä oli se joka kosi mutta suhteemme ehti päättyä ennen kihloja. En pidä avioliitosta instituutiona.
mies kosi ihan oma-alotteisesti kun oltiin seurusteltu 2,5 v, nyt ollaan oltu onnellisesti yhdessä jo 11 v, naimisissa 8.
Minusta kaikenlaisten temppujen käyttö parisuhteessa on alhaista, luottamus niistä menee.
huvittavaa että tätä tutkimustulosta tyrkytetään pätevänä meillekin.
kuka tyrkytti pätevänä? vähän medialukutaitoa: katso lähde ja lue uutinen. Kuka pitää US:a pätevänä lähteenä ja ei siinä kyllä sitä suomalaisiin yleistetty
Kun seurustelin mieheni kanssa, kosin itse. Kysyin vaan, että aikooko mennä kanssani naimisiin. Tätä kysymystä pohjusti keskustelu siitä, mitä toivomme lähivuosina tapahtuvan elämässämme. Olin kertonut, että haluan naimisiin ja lapsia.
Mitäs järkeä sitä olisi ollut jatkaa seurustelua, jos mies ei olisi ollut menossa naimisiin kanssani :) Jos mies olisi vastanut ei, niin erohan siitä olisi tullut. Minä halusin naimisiin ja lapsia.
Mä kerroin jo ihan alkuun etten aio jatkaa seurustelua ellei mies halua lapsia seuraavan 5 vuoden aikana. Mies ilmoitti ettei halua lapsia ellemme ole naimisissa. Menimme parin vuoden kuluttua naimisiin. Käytinkö minä nyt sitten niitä epäreiluja keinoja, kun "kiristin" miehen naimisiin?
Oliko kaikissa niissä ko. lehden raportoimissa tapauksisa joissa avopari alkoi odottaa lasta ja päätti sitten mennä naimisiin kyse siitä, että nainen huijasi raskaudella miehen avioon.
Yök mikä naisvihamielinen juttu.
esim. raskaaksitulo olisi kyseenalainen temppu jos on yhdessä miehen kanssa joka tietää miten raskaaksi tullaan
ja jos nainen haluaa naimisiin niin miksei sitä voi miehelle sanoa että ero voi tulla jos ei mennä naimisiin? oisko naisen vaan kiltisti odoteltava mitä mies päättää, nainen ei saa mitään tahtoa, mies päättää milloin mennään naimsiiin ja vain mies saa päättää erostakin jos nainen ei miellytä mutta naiselle se on kyseenalainen temppu...
Naiset käyttävät kyseenalaisia temppuja päästäkseen naimisiin? Ei voi olla totta : (
Me ollaan suomalaisia, ja tuo oli BRITTItutkimus.
Taitaa olla kuitenkin hieman erilainen kulttuuri ja ajatusmaailma ihmisillä briteissä ja suomessa.