Korotatko koskaan ääntäsi?
Jopa huutamiseen asti? Missä tilanteessa?
Minä saatan huutaakin, lapsilleni. Joskus karjasu toimii tehokkaammin kuin puolen tunnin sataan kertaan selittely miksi jotain ei saa tehdä.
Kommentit (8)
kun en mikään kaunis kehotus auta, vaan karmea meno jatkuu. Ja kyllä lastenkin on hyvä ymmärtää, että heidän käytöksensä on täysin sietämätöntä ja että äiti on tosissaan ja vihainen.
ja uskon, että sellaiset ihmiset ovat todella harvassa, jotka eivät koskaan niin tee...
peruskämpässä lapset kyllä kuulevat muutenkin. Hätätilanteessa (siis jos meinaa tulla vahinko ellei tilannetta saa pysäytettyä) saatan karjaista.
Töissä kyllä korotan päivittäin, olen ope. Esim. liikuntatunnilla on pakko.
korotettua ääntä, mutta en varsinaisesti huuda. mulla nousee ääni jo pelkästä ilosta =)
Aikanaan karjuin isommille lapsille joskus monta minuuttia pää punaisena, ihan hävettää muistella. Lapset olivat ihan paniikissa.
Nykyään olen oppinut aika hyvin hillitsemään itseni ja lapsille ei juuri tarvitse huutaa. Joskus kyllä komennan tiukasti. Kuopukselle en ole varmaan koskaan huutanut.
Nykyään huudan lähinnä miehelle, ja hänellekin onneksi harvoin. Ei huutaminen ainakaan paranna mitään tilannetta, ei lasten eikä miehen kanssa.
Siinä on varmaan elämämittainen työsarka, että tuosta tavasta opin pois :(