Nimipohdintaa Unnan tulevalle pikkusiskolle tai -veljelle. Apuja?
Melko alussahan tässä vielä ollaan, mutta nimiä tykkään pohtia aina pidemmän kaavan mukaan... Nyt haluaisinkin teiltä apua Unna-tyttäremme tulevan pikkusiskon tai -veljen nimen miettimisessä. Pojalle nimi periaatteessa on selvempänä mielessämme, mutta tytölle tuntuu olevan tosi hankala keksiä sopivaa.
Tässä omia mietintöjä tytön nimeksi:
Neela
Liinu
Alva
Alma
Auni
Aida
Aivi
Elve
Edla
Ebba
Eevi
Menni
Seela
Nimi saisi mielellään olla melko lyhyt ja tietty lappalainen vivahde ei myöskään olisi pahitteeksi. Unnan nimi kun tulee saamen kielen sanasta 'pieni'. Myös luontonimistä tykkään kovasti.
Pojan nimiäkin saa ehdottaa. Niistä mieleisimpiä tässä vaiheessa ovat:
Asla
Peik
Niila
Oula
Uula
Paju
Aarni
Hemmo
Aatos
Osma
Sekaisin nimistä,
Veruska 13+1
Kommentit (22)
Usva... Ihan kiva, mutta ehkä ei kuitenkaan. Voi olla että tuo samalla alkukirjaimella alkaminen häiritsee mua jotenkin, vaikka itsekin olin miettinyt pojannimeksi Uulaa. Eli ehkä mielummin jollain muulla kirjaimella sais alkaa nimi kuin U:lla.
Menni on kyllä tosi söde ja ihana nimi! Tässäkin vain vielä mietin, että onko liian samanlaiset Unnan kanssa ja pitääkö nimisarjan jatkua sitten tavallaan sen mukaisena...
Tänään päähäni pälkähti sellainen nimi kuin Eeni. Tytölle siis. Mitäs tykkäätte? Yllätyksekseni tuon nimisiä oli väestörekisterikeskuksen mukaan olemassa vain 5kpl. Aika nätti nimi kuitenkin ja pyörii nyt mun päässäni.
Kiitokset jälleen nimiehdotuksista!
-Veruska rv 14+6-
Unna ja Menni! Mikäs sen parempi!
Myös Louna on aivan ihana! Pojalle ehdottaisin Oulaa, se on mun ykkös lemppari, ja olikin meidän pojalle jo "valmiiksi" suunniteltu.Mutta poika ei ollutkaan yhtään Oulan näköinen, ja se jäi käyttämättä. Ehkä seuraavalle jos sellainen tulee..
Tunnen myös sisarukset Unna ja Nooa, sopii kyllä myös niin hyvin yhteen vaikka Nooa ei lappalainen nimi olekaan..