Olisin onnesta soikeana jos jäisin työttömäksi.
Jotenkin vain toivon, että firma menee vanhempainlomani aikana konkkaan.
Se on hyvä työ haaveammatissani ja työkaverit ovat kivoja.
Ehkä siksi minusta ei ole ottamaan lopareita.
Kuitenkin viihdyn kotona hyvin, mutta kotihoidontuella ei paljon juhlita.
Työttömänä saisin enemmän. Säälittää laittaa 9kk ikäinen hoitoon :-(
Ihme homma muuten, että jos on työtön luumu ja vain levittää p*rsettä sohvalla niin saa paremmat tulot.
Jos hoidat lapset kotona ja olet "työllistetty" 24/7, niin siinähän kituutat.
Reilua?
Kommentit (11)
Työkkäri yrittää pakottaa hakemaan mitä omituisempia "työpaikkoja" olemattomilla "palkoilla". Jos et suostu karenssia pukkaa.
Jos vain pomolle kävisi, niin voisin tehdä vaikka 2-3 päivää töitä viikossa.
Saisin soviteltua päivärahaa ja pienen ihmistaimen ei tarvitsisi olla hoidossa paljon.
Mitä pitäisi ottaa etukäteen huomioon?
ap
joka on ennenkin kikkaillut papereilla.
Pitänee käydä joku päivä kahvilla työmaalla...
Voin vaihtaa sairaan mieleni stressaavaan työhösi vaikka heti. Miltä kuulostaisi identiteetin puute, raivarit joita ei voi kontrolloida, ahmimishäiriö sekä ongelmat seksuaalisuuden ja läheisyyden kanssa (niin pitkälle ettet voi edes nukkua puolisosi kanssa samassa huoneessa)? Ja kaikki tämä vain siksi että synnyit perheeseen, jossa sinua kohdeltiin huonosti vauvasta teiniksi!
t. vuosien terapia ei naurata
Voin vaihtaa sairaan mieleni stressaavaan työhösi vaikka heti. Miltä kuulostaisi identiteetin puute, raivarit joita ei voi kontrolloida, ahmimishäiriö sekä ongelmat seksuaalisuuden ja läheisyyden kanssa (niin pitkälle ettet voi edes nukkua puolisosi kanssa samassa huoneessa)? Ja kaikki tämä vain siksi että synnyit perheeseen, jossa sinua kohdeltiin huonosti vauvasta teiniksi! t. vuosien terapia ei naurata
Ymmärrän sitäkin maailmaa. Been there, done that.
t: diagnoosin ja lääkityksen saanut ap
irtisanouduin kun lapsi oli alle 3 v. karenssiaika alkaa kulumaan heti kun on irtisanoutunut vaikkei edes ilmoittais työkkäriin mitään. eli mun karenssi kuluu parhaillaan ja saan kotihoidontukea. eli kun lapsi täyttää 3 v tai aiemminkin jos haluan työttömäksi niin ei ole enää karenssia.
eli alle 3 v lapsen äidin on helppo irtisanoutua.
itse irtisanouduin kun 2000e palkasta ei jää käteen juuri enempää kuin kotihoidontuella lasten hoitomaksujen, työmatkakulujen yms. jälkeen.
työttömäksi kun ilmoittaudun jää rahaa jopa huomattavasti enemmän käteen kuin työssäkäydessä.
irtisanouduin kun lapsi oli alle 3 v. karenssiaika alkaa kulumaan heti kun on irtisanoutunut vaikkei edes ilmoittais työkkäriin mitään. eli mun karenssi kuluu parhaillaan ja saan kotihoidontukea. eli kun lapsi täyttää 3 v tai aiemminkin jos haluan työttömäksi niin ei ole enää karenssia.
eli alle 3 v lapsen äidin on helppo irtisanoutua.
itse irtisanouduin kun 2000e palkasta ei jää käteen juuri enempää kuin kotihoidontuella lasten hoitomaksujen, työmatkakulujen yms. jälkeen.
työttömäksi kun ilmoittaudun jää rahaa jopa huomattavasti enemmän käteen kuin työssäkäydessä.
irtisanouduin kun lapsi oli alle 3 v. karenssiaika alkaa kulumaan heti kun on irtisanoutunut vaikkei edes ilmoittais työkkäriin mitään. eli mun karenssi kuluu parhaillaan ja saan kotihoidontukea. eli kun lapsi täyttää 3 v tai aiemminkin jos haluan työttömäksi niin ei ole enää karenssia. eli alle 3 v lapsen äidin on helppo irtisanoutua. itse irtisanouduin kun 2000e palkasta ei jää käteen juuri enempää kuin kotihoidontuella lasten hoitomaksujen, työmatkakulujen yms. jälkeen. työttömäksi kun ilmoittaudun jää rahaa jopa huomattavasti enemmän käteen kuin työssäkäydessä.
lisäksi kuntalisää. pari sataa enemmän jää työssäkäydessä. mut sitten kun jään työttömäksi jää pari sataa ENEMMÄN kuin työssäkäydessä.
irtisanouduin kun lapsi oli alle 3 v. karenssiaika alkaa kulumaan heti kun on irtisanoutunut vaikkei edes ilmoittais työkkäriin mitään. eli mun karenssi kuluu parhaillaan ja saan kotihoidontukea. eli kun lapsi täyttää 3 v tai aiemminkin jos haluan työttömäksi niin ei ole enää karenssia. eli alle 3 v lapsen äidin on helppo irtisanoutua. itse irtisanouduin kun 2000e palkasta ei jää käteen juuri enempää kuin kotihoidontuella lasten hoitomaksujen, työmatkakulujen yms. jälkeen. työttömäksi kun ilmoittaudun jää rahaa jopa huomattavasti enemmän käteen kuin työssäkäydessä.
lisäksi kuntalisää. pari sataa enemmän jää työssäkäydessä. mut sitten kun jään työttömäksi jää pari sataa ENEMMÄN kuin työssäkäydessä.
Paljon hoitomaksut olisi? Uskomattomalta kuulostaa.
Mutta jos siis otat itse loparit, sinulle tulee karenssi työttömyyskorvauksien suhteen, eikö? Mutta jos sinulla on alle 3v. lapsi, etkö saa siltä karenssiajaltakin kh-tukea, mikäli lapsi ei ole päivähoidossa?
Eli jos otat nyt loparit, ja olet kh-tuella jatkossa, etkö voi sitten siirtyä peruspäivärahalle suoraan kh-tuelta?
*terveisin tietämätön*