kuinka pitkä on pisin kiertoväli?oliko se 30pv?
Kommentit (12)
Ihmisillä kyllä vaihtelee noi kiertovälit kovastikin, joillakin on 40 päivän kiertoja...
Siis kuuluuko kysymys että mikä on pisin "normaali" kuukautiskierron pituus, joka siis ei viittaa mihinkään kiertohäiriöön?
35 pv ainakin vielä ihan tavanomaista.
35 on normaali, 36 jo erityinen. Lukee vau.fi raskauslaskurissa ku "leikkii" kierroilla ja ovulaatioilla.
Suunnilleen viikkoa lyhyenpi oli ennen lapsia. Tokikin nyt lastensaamisen jälkeen voisi olla paljon pidempikin, kun lisää pikkuisia ei ole suunnitelmissa :)
"eikö menkat tuu kerran kuussa"
haha, peukkuu sinne!
normaali kiertoväli 38-47 päivää. kyselin pariltakin gynekologilta onko normaalia ja sanoivat, että ei aihetta huoleen.
Mullakin on aina ollut säännöllisen epäsäännölliset, kiertoväli voi olla mitä tahansa 20:n ja 68:n päivän välillä. Toistaiseksi ei ole gynet sanoneet muuta kuin että mulla on epäsäännöllinen kierto.
ettei kuukautiset tule joka kuukausi. minulla on aina tullut kerran kuussa menkat,siis yhden kalenteri kuukauden aikana..outoa jos tulisivat vain joka toinen kuukausi!
Mulla tulee joka kuukausi 20-22päivää välistä kuukautiset olivat normalit/ runsaat ja kipuja alavasta
Minulla oli ennen raskauksia 35 pv. Tulin kuitenkin kahdesti raskaaksi kuukauden sisällä siitä, kun jätin ehkäisyn pois, joten hormonitoiminta oli kunnossa.
Kiertoväli on henkilökohtainen ja voi olla vaikka 21 päivää tai 52 päivää.