Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tarkasti vahditte lapsianne?

Vierailija
20.02.2010 |

Jos olette vaikka kotona ja lapset leikkivät huoneissaan/yhteisessä leikkihuoneessa. Miten usein käytte kurkkimassa huoneeseen? Käyttekö ollenkaan? Vai oletteko koko ajan samassa huoneessa? Minkä ikäisiä teidän lapset ovat? Miten pitkäksi aikaa minuuteissa jätätte lapset keskenänne eri huoneeseen kun teette jotain itse, esim. leivotte keittiössä, pesette lattioita toisissa huoneissa jne. Olette silti kotona, että huudon yms. kuulee, mutta ette näe lapsia.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen ollessa pienempi leikki alakerrassa. Ja oikeastaan vieläkin viihtyy siellä enemmän kuin huoneessaaan, on ainoa lapsi. Olen kyllä aika tarkkaan katsonut päältä, mitä tekee.

Vierailija
2/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan. No 1v8kk on nuorin ja se tykkää enimmäkseen touhuta mun lähettyvillä mutta välillä on sekin isompien seassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5-vuotias poika on uhkarohkea ja erittäin ketterä. On tehnyt vaikka mitä kun mieheni ei ole vahtinut...

Mieheni jättää lapsen juoksevan hanan alle täynnä olevaan kylpyammeeseen ilman tunnontuskia. Minä huusin kuin syötävä kun huomasin yksinäisen kylpijän...

Vierailija
4/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsekkaamassa erikseen, sitten vasta menen, jos alkaa huutoa kuulua.

Vierailija
5/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä tiedän melkeen koko ajan missä on ja mitä tekee. kun tulee liian hiljaista tiedän että tekee pahojaan.isomman kanssa jos on heidän huoneessa kysyn vaan välillä isommalta onko pikkusisko huoneessa en käy katsomassa. Pienempi ei kyllä kauheen kauaa yllensä näköpiiristä pois ole ellei tosiaan ole tekemässä jotain kielettyä.

Vierailija
6/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompaa (4v) käydään katsomassa 5 min välein tai tiheämmin. Pienempää (2v) 2-3 minuutin välein. Yleensä pidetään näköyhteys, mutta jos lapset leikkivät turvallisia leikkejä rauhassa, voidaan jättää muutamaksi minuutiksi itsekseen.

Vierailija
7/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatan huutaa kuopukselle yläkertaan, että mitä tekee. Jos isommat ovat kotona, katsovat hiukan kuopuksen perään, kun se touhuaa mukana.

Isommat jo jo niin isoja, ettei heitä tarvitse vahtia. Kuopuskin on aika järkevä, ei ole enää aikoihin tehnyt mitään typerää. NYt hän on 3,5v.

Vierailija
8/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahdin aika tarkkaan eikä mitään ole sattunut. Toki jos ten ruokaa ja ovat seinän takana, tappelevat ehkä lelusta ja puutun siihen. Lapset on aika rauhallisia.

Vierailija
9/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotiasta käydään kurkkaamassa 5 minuutin välein?

meillä 3,5 ja 7 -vuotiaat saa leikkiä yläkerrassa omassa huoneessaan tai olotilassa ihan niin kauan kuin haluavat ilman valvontaa - toki harvoin puoltatuntiakaan jaksavat olla ilman että käyvät kysymässä jotain tai mulle tulee jotain asiaa, mutta yleensä huikkaillaan kerrosten välillä, en mene huoneeseen puhumaan... 1 v 9 kk saa olla siellä sisarusten kanssa, huutavat hakemaan, jos alkaa häiritä. Muuten 1 v 9 kk haluaa olla äidin jaloissa... Mutta en todellakaan käy varta vasten tarkastelemassa ja vahtimassa lapsia. Ahdistavaa lapselle

Vierailija
10/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän loppujen lopuksi. Siis kuuntelen toisella korvalla kokoajan mitä mahtavat puuhailla, mutta enpä juuri tee tarkastuskäyntejä ilman aihetta. Lapset 4.5v ja 2v, viihtyvät hyvin keskenään ja leikkivät nätisti. Eilen oltiin saunassa ja jätin nuoremman pesuhuoneen puolelle ammeeseen lutraamaan, kokoajan kuitenkin kuulin mitä hän tekee.

Vierailija
11/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin saunassa ja jätin nuoremman pesuhuoneen puolelle ammeeseen lutraamaan, kokoajan kuitenkin kuulin mitä hän tekee.

Toivottavasti se mitä kuulit koko ajan oli tyyliin puhetta! Lutraamisen ääniä voi tulla esim. siitäkin, kun lapsi on kaatunut ammeessa tms. ja taistelee hukkumista vastaan.. Hukkua voi nimittäin ihan tosi matalaankin veteen.. Mä en kyllä uskaltaisi jättää noin pientä mihinkään vesileikkeihin, en ammeeseen, enkä esim. lasten uima-altaaseen, joka nyt lähes vastaava kuin amme.

Vierailija
12/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompaa (4v) käydään katsomassa 5 min välein tai tiheämmin. Pienempää (2v) 2-3 minuutin välein. Yleensä pidetään näköyhteys, mutta jos lapset leikkivät turvallisia leikkejä rauhassa, voidaan jättää muutamaksi minuutiksi itsekseen.

Periaatteena on, että lapsi saa olla yksin niin monta minuuttia kuin on ikävuosia. 10-vuotiasta käyn siis tsekkaamassa vain kuudesti tunnissa.

Vierailija
13/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

[/quote]

Periaatteena on, että lapsi saa olla yksin niin monta minuuttia kuin on ikävuosia. 10-vuotiasta käyn siis tsekkaamassa vain kuudesti tunnissa.

[/quote]

... muuten lapsi parka

Vierailija
14/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole jokin jäähyjuttu? Eli jos lapsi laitetaan vaikka jäähylle omaan huoneeseen? Ei tosiaan tulisi mieleen käydä 10 vuotiasta kyttäämässä 10 minsan välein!

Vierailija
16/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt 4v ja 7v.

Vierailija
17/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 10-kuinen ja 4-vuotias, ja ovat yleensä aina samassa huoneessa mun kanssa. Joskus saatan laittaa pyykkejä kuivumaan eri huoneessa, mutta tuolloinkin mulla on näköyhteys. Isompi saa kyllä leikkiä omassa huoneessa yksinkin, joskus leikkiikin, mutta tosi harvoin. En ole sitä koskaan kieltänyt tai ylipäänsä käskenyt pysymään äidin kanssa samassa huoneessa, mutta lapsi vaan tykkää leikkiä mieluummin samassa huoneessa. Ulkona leikkiessä isommankin on koko ajan pysyteltävä mun näkösällä, koska on pari kertaa käynyt sellaisia tilanteita, joissa olen tosissani pelästynyt, kun lapsi on kadonnut näköpiiristä (esim. päätti leikkiä piilosta, muttei kertonut äidille, että leikitään ja hän menee piiloon - säikähdin).

Vierailija
18/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon päästä kaksi vuotta täyttävä poika. Melko rauhallinen. Ei tee pahojaan, ei ole kiinnostunut kiipeilystä tai muusta vaarallisesta. On lähes aina samassa huoneessa kanssani. Joskus saattaa jäädä olkkariin tai omaan huoneeseen leikkimään, kun menen esim tekemään ruokaa. Käyn katsomassa ehkä viiden minuutin välein. Jos kuulen normaaleja leikin ääniä, en käy niinkään usein.

Vierailija
20/27 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulolla olen. Lapset 4,5 v poika ja reilu 6 v tyttö, enimmäkseen puuhailevat keskenään ja sanovat/ilmaantuvat itse kyllä jos tarvetta on.