Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kovapäinen eskarilainen

Vierailija
20.02.2010 |

nyt kaivattaisiin muilta äideiltä ja isiltä vinkkejä. Minulla on eskari-ikäinen lapsi, joka on erittäin erittäin vahvatahtoinen ja temperamenttinen.

Hän voi raivostua silmittömästi, jos asiat eivät mene niinkuin hän tahtoisi. Yritän aina pysyä rauhallisena ja määrätietoisena. Joskus asiat ratkeaakin näin, mutta monesti hän tekee kaikkesna pitääkseen päänsä ja silloin vasta riemu alkaakin: Raivoa, itkua, lyömistä, potkimista.

Olen yrittänyt tätä sylissä pitoa, jotta lapsi rauottuisi. Otan syliin, puhun hänelle rauhallisesti, että sylistä pääsee pois, kun rauhottuu. Kerran meni tuntu, kerran kaksi tuntia ja lapsi pitää päänsä. Hän käyttää energiaansa siihen, että pääsisi irti. Ja jos pääsee irti, niin sama meininki jatkuu.

NÄmä kohtaukset voivat alkaa vaikak paidan pukemisesta tai mistä milloinkin.

Monta kertaa mulla on hermot meny aivan totaalisesti ja monta kertaa nämä uhmat on päättynyt minun totaaliraivoamiseen, kun ei yksinkertaisesti enään jaksa.

Lapsi osaa olla myös kiltti niin halutessaan, täysi "ongelmatapaus" hän ei ole, mutta tahto on niin vahva ja hän ei anna periksi, vaikka mikä olisi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopuksi.

Vierailija
2/2 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla olisi vaan oikeasti muutakin tekemistä kuin pitäää lasta sylissä tuntitolkulla. Monesti vaikka ulos meneminen menee mönkään, ku lapsi päättät ruveta kiukuttelemaan jostain mitättömästä asiasta ja siitä pitää ruveta hänen kanssaa vääntämään. Jos ignooraan asian täysin ja lähden, niin siitä huuto vasta syntyykin.

Hoito-aamuina olen useasti laittanut vain ulkovaatteet päälle ja todennut, että jos ei halua olla päivää yksin kotona, niin kannattaisi tulla. Silloin kömpii ulos yleensä siinä vaiheessa, ku auto on jo pois tallista.

Suihkuun olen joskus "heittänyt" vaatteet päällä, kun ei ole suostunut vaatteita pois ottamaan. Tällasista asioista ei jaksaisi vääntää tuntitolkulla.

Jäähhyjä en ole saanut toimimaan. se pitäisi sitoa johonki tuoliin kiinni, että pysyisi paikoillaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän