Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivoisitko että lapsesi menee korkeakouluun?

Vierailija
19.02.2010 |

Itse ehdottomasti toivoisin! JA vielä samaan tiedekuntaan, kun missä puolet suvustani on ollut. Tiedän, että tämä on väärin ja epäsoveliasta ja kaikkea, mutta silti, uskon että korkeakoulutuksesta ei ainakaan mitään haittaa olisi

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan tienaavat elantonsa

Vierailija
2/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joe ei menisi niin tulisi eksääni ja silloin olisi alisuoriutuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin toivon että ei opiskele DI:ksi (itse olen) vaan eräälle muulle alalle. Kyvyt viittavat korkeakouluun onneksi.

Vierailija
4/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aivan mielissäni olisin, jos niin kävisi.

Vierailija
5/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivotyössä kuin fyysisessä työssä. joten sitä ajatellen toivon. Mutta lapset vielä pieniä, joten katsellaan rauhassa.

Vierailija
6/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin itse puolihuolimattomasti, sukulaisten ehdotuksesta, kauppakorkeaan ja olipas tyhmää. En kovin hyvin viihdy ammatissani, mutta eipä tuo "monipuolinen kauppatieteellinen koulutus" kyllä vaihtoehtojakaan tarjoa... Olisi pitänyt lukea opettajaksi, niinkuin aikanaan itse haaveilin! Ajattelin vaan silloin, että en ehkä jaksa opettajana kun äitikin sanoo, että älyä riittäisi moneen muuhunkin hommaan...

Oikeasti haluaisin, että lapsistani tulisi taiteilijoita! Boheemeja ja epäsovinnaisia! Toki menestyneitä. :-))) Mutta siis toivon, että toteuttavat omia haaveitaan.

Vierailija
7/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 15v on aivan liian kypsymätön päättämään, meneekö lukioon vai ammattikouluun. Fakta kuitenkin on, että tämä valinta sulkee monia ovia, jos sitten myöhemmin herääkin siihen, että opiskelu olisi kivaa.

Vierailija
8/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta olisi hienoa, jos pojasta tulisi puuseppä. Itsekin olen käsityöläinen.

Vierailija
9/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen koulutuspolitiikka on sellaista, että kun lapsesi on opiskeluiässä, niin 99,5% suorittaa korkeakoulun. Joten siinä mielessä turha kysymys...

Onko tässä mitään järkeä, se on sitten eri asia...

Vierailija
10/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman alansa. Oli se mikä tahansa.

Eniten toivon, että he perivät isältään tämän käsittämättömän tiedonhalun ja innokkaan tavan tarttua työhön kuin työhön. Korkeakoulututkinnolla ei siihen verrattuna ole paljon painoarvoa.

Vierailija
11/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että lapseni pystyisivät elättämään itsensä sellaisella työllä, jonka he tuntevat mielekkääksi. Vaatipa se työ millaista koulutusta hyvänsä. Lahjoja ja älyä heillä kyllä on, mutta en mitenkään koe, että lahjat tulisivat hukkaan heitetyiksi, vaikka lapseni eivät hankkisikaan akateemista koulutusta. Kunhan pärjäisivät ja olisivat onnellisia.

Vierailija
12/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että onnistuu pääsemään Lahden muotoiluinstituuttiin. Erityislahjakas alallaan.

Vierailija
13/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että löytävät alan mikä heitä kiinnostaa ja mitä työtä he jaksavat mielellään tehdä. Oli korkeakoulutus tai ei.

Vierailija
14/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki äidit meuhkaa kuinka niiden super-tähti saa jopa kolmannella (!!) kymppejä kokeissa ja on NIIN moni-lahjakas, mutta samat mammat ei tässä ketjussa näy :-) No, ehkä ne ei itse olekaan korkeakoulutettuja eivätkä tiedätkä mitä se tarkoittaa...

Vierailija
15/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on sormistaan kätevä, luova ja hänellä hyvä silmä.

Poika vasta 6v. ja toivoin hänen olevan joskus luovalla alalla mikä se sitten onkaan.

Vierailija
16/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi hienompaa olla ammattilumilautailja ja tienata vaikka miljoona vuodessa, kuin siirrellä papereita paikasta toiseen jollain kirjanpitäjän tittelillä..

Vierailija
17/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 15v on aivan liian kypsymätön päättämään, meneekö lukioon vai ammattikouluun. Fakta kuitenkin on, että tämä valinta sulkee monia ovia, jos sitten myöhemmin herääkin siihen, että opiskelu olisi kivaa.

Itse toivon, että lapset kouluttautuvat alalle, jonka tuntevat omakseen. Varmaan kolme vanhinta menee korkeakouluun (yksi on jo), joko ammattikorkeaan tai yliopistoon, neljäs taas luultavasti menee peruskoulun jälkeen ammattikouluun.

Vierailija
18/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki äidit meuhkaa kuinka niiden super-tähti saa jopa kolmannella (!!) kymppejä kokeissa ja on NIIN moni-lahjakas, mutta samat mammat ei tässä ketjussa näy :-) No, ehkä ne ei itse olekaan korkeakoulutettuja eivätkä tiedätkä mitä se tarkoittaa...

Vierailija
19/22 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemaan. Nyt taskussa kolme yliopistotutkintoa, eika mistaan Takahikialta.

En tuntenut mitaan tarvetta vastata koska koulutus oli meilla itsestaanselvyys.

Vierailija
20/22 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä lasteni menestyksellä, vaikka hyvin menestyvätkin koulussa. Itse olen myös menestynyt hyvin ja minulla on kaksi korkeakoulututkintoa. Toivon lasteni menevän korkeakouluihin, koska arvostan korkeaa koulutusta. Toisaalta tietenkin saavat valita, jos lapsella/nuorella ei ole sisäistä motivaatiota, oopiskelu on aikamoisen rankkaa.