Argh...muilla käsittämättömän herkkäunisia lapsia?
Joskus harmittaa niin pirusti, kun poika 1,5v tuntuu heräävän ainakin päikkäreiltä ihan pieneenkin ääneen. Ulko-oveakaan ei voi avata, kun se lukon napsahdus jo herättää. Olen kokeillut kaikki radiot ym mut mikään taustahäly ei auta.
Illalla kun käyn peittelemässä, saattaa alkaa vääntelehtiä jo siitä et mun polvi hiukan naksuu kävellessä =D.
Kylässä päikkärit ei onnistu ollenkaan. Täällä kotona vaan saadaan hissutella.
Kommentit (5)
Syntymästään ovat heränneet vaikka mun varpaan nivelen naksahdukseen. Keskimmäinen taas nukkuu kuin tukki.
Ja ennen kuin kukaan ehtii älähtää, että herkkäuniset lapset on vaan opetettu nukkumaan hiljaisuudessa, niin ei ainakaan meillä pidä paikkaansa.
Esikoinen säpsähteli hereille monta kertaa kesken unien jo ihan vastasyntyneestä. Yritettiin pitää kotona ihan normaalia meteliä (puhuttiin, TV oli päällä jne.), mutta vauva säpsähti hereille, kun lattia vähänkin narahti yms. Ulkona rattaissa nukkuessa heräsi, jos bussi ajoi ohi, varis rääkäisi yms.
Kuopus tietenkin tottui jo mahassa meteliin ja vastasyntyneestä alkaen nukkui esim. olohuoneessa, missä esikoinen leikki äänekkäitä leikkejä, joten voisi luulla, että ei todellakaan heräisi mihinkään ääniin. Väärin meni. Parin viikon ikäisenä alkoi heräillä suht samalla tavalla kuin esikoinen alkoinaan. Tota herkkäunisuutta jatkui molemmilla n. 2-v ikään, mutta sen jälkeen ovat nuhahdettuaan nukkuneet todella sikeästi eli teilläkin on vielä toivoa!
Tota herkkäunisuutta jatkui molemmilla n. 2-v ikään, mutta sen jälkeen ovat nuhahdettuaan nukkuneet todella sikeästi eli teilläkin on vielä toivoa!
Ulkona rattaissa saan nukkumaan joskus tunninkin päikkäreitä, mutta jos joku lapsi huudahtaa kadulla, niin heti herää. Aikuisten huudahdukset ei häritse ollenkaan.
Iltaisin en uskalla laittaa tietsikkaa päälle, kun se käynnistettäessä tuleva "dingdong"-ääni saa lapsen heti hereille.
Tiedän sen. Oma lapseni on herkkäuninen. Päikkäreiden aikaan voin suurin piirtein vaan surrata täällä netissä, olen huomannut. Ihan on isäänsä tullut uniensa kanssa. Isänsä on erittäin huono nukkumaan ja lapsi on samanlainen.
Itse olen hyväuninen. Mun mielestä on ihan myytti, että äiti AINA herää lapsensa itkuun. Mulle on käynyt useinkin niin, että lapsi on huutanut yöllä suoraa huutoa ja mies on herättänyt mut antamaan rintaa vauvalle.