Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat myöhässä yli kaksi viikkoa - milloin pitää huolestua?

Vierailija
19.02.2010 |

Olen 41-vuotias nainen ja mulla on ollut kierto aina 23-24 päivää. Viime syksynä kierto alkoi vähän heitellä, yksi kierto oli 13 päivää. Muuten olisin pitänyt sitä jonain välivuotona, mutta kun ne menkat kesti 5 päivää ja oli ihan runsaat. Seuraava kierto oli sitten 28 vrk ja nyt ollaan jo päivässä 38, eikä menkkoja näy eikä kuulu. Normaalisti minulla on hyvin vahvat oireet ennen menkkojen alkua, mutta nyt ei mitään.

Raskaana en usko olevani, sillä mulle on tehty sterilisaatio 7 vuotta sitten. Sterilisaatiossahan on joku prosentin raskausmahdollisuus, mutta sekin lähinnä ensimmäisenä vuonna. Sen jälkeen putket on niin tuhoutuneet, että raskausmahdollisuus on aika teoreettinen, varsinkin kun mulla on jo ikää ja seksiäkään ei niin usein ole.

Viimeisimmässä papa-kokeessa oli jotain pientä muutosta, mutta kontrolli siihen on vasta syksyllä.

Pitäisiköhän ottaa jo yhteys lääkäriin vai odotellako vielä vähän?

Voikohan kyseessä olla ennenaikaiset vaihdevuodet, onko kenelläkään kokemusta sellaisista?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha meidän täällä arvailla. Lääkäri voi ottaa verikokeen, mistä asia selvinnee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä