Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää tiedä, onko avioliitto lapsen kannalta järkevää, kun mies

Vierailija
19.02.2010 |

aina säännöllisin väliajoin uhkailee, ei tosin ole käynyt käsiksi, mutta sanallisesti laittaa selän seinää vasten (ja toki tulee naaman eteen huutamaan ja uhkaamaan). Viikonloppuisin mukavaakin perheaikaa, puuhailemme ja retkeilemme yhdessä lapsen kanssa. Mutta taas parin-kolmen kuukauden päästä aiheutuu lapsen nähden vastaava tilanne. Ja juu, en minä tahallani ärsytä, mutta jotenkin mies aina ärsyyntyy jostain pikkuseikasta niin, että saa syyn uhkaavalle käytökselleen. Viimeksi tänä aamuna:-(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi pelokas tilanteessa?

Vierailija
2/12 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänsä sanoja, että isä sanoi sitä ja tätä...

Nytkin toinen korva soi, kun mies huusi täysillä suoraan korvaani. Sitten lähti töihin. Laittoi äsken sähköpostia, jossa kertoi oman versionsa tilanteesta, kuinka olin pilannut koko perheen aamun. Ja taustalla se, että vaadin hänen mielestään lapselta liikaa, kuten pyysin niistämään räkäisen nenän. Kuulostaa vähän hölmöltä...siis nää mun jutut.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkääpä juttelemaan noista ongelmista psykologin kanssa. jos se ei onnistu, olisi varmaan lapselle ja sinulle parasta jättää miehesi. ei se mies tuosta itsekseen parane, tilanne vain pahenee ajan kanssa.

Vierailija
4/12 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei kerrota sitä pikkuseikkaa...

Entäs jos perheellä on esim. taloudellisesti tiukkaa ja vaimo on törsännyt viimeisiä rahoja johonkin todella nerokkaaseen.

Tähän kirjoitukseen tulee tietty aika pian vastaus "ei ole rahahuolia". Vika on pakko olla miehessä.

Vierailija
5/12 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä kynsilakoista ja meikeistä ympäri kylppäriä...

Vierailija
6/12 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei kerrota sitä pikkuseikkaa... Entäs jos perheellä on esim. taloudellisesti tiukkaa ja vaimo on törsännyt viimeisiä rahoja johonkin todella nerokkaaseen. Tähän kirjoitukseen tulee tietty aika pian vastaus "ei ole rahahuolia". Vika on pakko olla miehessä.

No haloo... ei uhkailu ole tervettä edes silloin, kun toinen on tehnyt typeryyksiä.

Vierailija
7/12 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aggressiivinen uhkaava käytös, joka saa lapsen pelkäämään, on aina väärin.

Vierailija
8/12 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhkaavaan käytökseen? Miehen mielestä olin lapselle liian tiukka heti aamusta, mies ei tosin tiennyt, mistä olin juuri lapsen kanssa keskustellut, kun puuttui asiaan. En minä ollut riitaa haastamassa! Olin vaan olemuksellani varmaan hemmetin ärsyttävä, kuten aina. Mun on vaikea hyväksyä, että mies ruuvaa multa haluamansa vastauksen johonkin kysymykseensä uhkailemalla ja pakottamalla.

-ap

Vierailija
9/12 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi vanhenee nopeammin Suomessa?

A: Maksuhäiriö

B: Kaunis nainen, jota kannattaa miellyttää hamaan loppuun asti.

Tästähän siinä miehen käytöksessä on kysymys monta kertaa. Ilman luottotietoja saatat olla toisen luokan kansalainen lopun elämääsi.

Vierailija
10/12 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
11/12 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi kokee ihan järkyttävää turvattomuutta noissa tilanteissa. Lapsi reagoia/ alkaa muutenkin tulkitsemaan "ennakoivia merkkejä"... milloin isä taas räjähtää ja vahingoittaa äitiä. On ihan yhtä vahingollista katsoa äitiin kohistuvaa väkivaltaa kuin kokea sitä itse.

Väkivaltainen käytös ei tule loppumaan itsestään. Teoilla on tapana raaistua ajan kuluessa.

Sinun ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä, että omalla käytökselläsi ja ärsyttämällä miestä, aiheutit koko homman. EI...miehellä ei ole oikeutta koskeakaan sinuun väkivaltaisesti (ei karjua korvaan, ei uhkailla) vaikka hän olisi kuinka ärsyyntynyt sinun tekemisistäsi. Tämä on väkivaltaisesti käyttäytyvän miehen tyypillistä toimintaa...hän selittää aina tilanteet niin, että sinulle tulee tunne, että itse kerjäsit "kuritusta" ja olet sen ansainnut. Tämä on sairasta käyttäytymistä mieheltäsi, eikä hänen käytöksensä tule muuttumaan ilman ammattiapua.

Pala palalta miehesi syö sinun itsetuntosi ja omanarvontuntosi. Alat ajatella, että kaikki paha on sinun syytäsi. Pikkuhiljaa alat hiipiä kotona varuillaan ja miettiä jokaista sanaasi,,,ettei vain miehesi hermostuisi. Ja mikä surullisinta, lapsesi alkaa toimimaan ihan samoin. Hänkin pelkää isän agressiota ja koettaa miellyttää häntä ettei vain isä suuttuisi ja vahingoittaisi ketään.

Totuus taitaa kuitenkin olla se, että miten vain sinä varoisitkin...kyllä miehesi keksi jonkin pienen tekosyyn jonka varjolla raivota sinulle. Jos tilanteet alkavat yhtä-äkkiä yllättäen ja milloin mistäkin, ilman että niitä tilanteita voi edes ennakoida...on se vieläkin hankalampi ja vahingollisempi sekä sinulle että lapselle. Jos edes omalla käytöksellään ei voi millään "säädellä" miehen raivokohtauksia...on se todella sietämätön ja pelottava tilanne.

Suosittelen, että haet apua. Koeta saada miehesi lähtemään pariterapiaan. Miehesi tarvitsee myös ehdottomasti omaa hoitoa agression hallintaan. Itse varmaan laittaisin ehdot suhteen jatkumiselle. Eli jos mies suostuisi hoitoon niin suhde voisi jatkua, mutta jos mies ei tunnusta ongalmiaan ja koeta saada niihin muutosta...ottaisi jalat alle ja nopeasti.

Vinkiksi voin sanoa, että kerää kaikki mahdollinen "todistusaineisto" väkivallasta. Jos miehesi lyö...mene lääkäriin ja anna lääkäri kirjaa ne ylös. Tuo korvaan karjuminen on ihan yhtälailla väkivaltaa...siitä vain ei valitettavasti jää jälkeä (toki kuulon alenema, mutta kuinka todistaa mistä se johtuu).

Älä anna miehesi kohdella sinua noin. Jos toista rakastaa ja kunnioittaa, ei häntä silloin satuta tuollatavalla.

Toivon sinulle voimia...toivottavasti sinun ja lapsen olosuhteet muuttuvat tavalla tai toisella turvallisemmaksi!

Vierailija
12/12 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi