Jaksaisitko mennä töihin joka alkaa kello 5 aamulla?
Kommentit (28)
tai no se alkoi 5:30, mutta aika lähelle. Mutta ei haavettakaan että pääsisi yhdeltä pois. Hehheh. Päivä loppui keskimäärin klo 18. Joskus jo klo 16 ja joskus vasta klo 22.
Eikä haavettakaan että siitä maksettais hyvin...
Nousen usein neljältä ja olen mennyt töihinkin kello 5 tai 6.
Muut sitten kömpineet paikalle yhdeksän maissa...
jaksaisin ja menenkin taas äippäloman jälkeen! Tai välillä saatan mennä neljältäkin.
Kun on neljäksi töihin meno on herätys jo kahdelta. Mutta olen huomannut, että tekee paljon tiukempaa herätä aamulla neljältä kuin kahdelta.
Pienten lasten kanssa on ollut rankkaa univelkojen takia. Karjakko menee töihin viideksi, kotiin yhdeksältä päiväkodin kautta. Päivä sitten leikitään, syödään ja nukutaan. Iltalypsylle taas sitten päiväkodin kautta kolmeksi. Mies hakee lapset omien töiden jälkeen ja itse tulen kotiin kuuden ja seitsemän välillä.
jos menis tarpeeksi aikaisin nukkumaan. En kyllä vapaaehtoisesti ottaisi tuollaista työtä.
Ilmeisesti pääsee sitten aikaisin pois, yhdeltä?
Mun työ alkaa kuudelta ja herään puoli viisi.
miehella alkaa tyot joka paiva aamuneljalta. itsellani alkoi kuudelta kahden vuoden ajan
jos pääsisi yhdeltä pois. Pienet päikyt kotona ja lapset voisi hakea kolmelta tarhasta pois. Sopisi mulle. Mä oon aamuimmeinen! :)
mennytkin, vaikka olen täysin iltaihminen, ja heräilen pitkin yötä, jos pitää herätä aamulla, vaikka olisinkin mennyt kahdeksalta nukkumaan. Kerran nukahdinkin töissä kun en ollut saanut nukuttua tarpeeksi ja joskus käytin ruokatunnin (joka oli yhdeltätoista) vessassa torkkumiseen.
ja herätys on 4:10. Karseeta se on, ei siihen totu ikinä. Kesäaikana helpompaa, kun talviaikana.
Nyt teen yötöitä ja ei siinä auta ihmeyellä jaksanko, tehtävä vaan on leipänsä eteen.
Nykyisin en koskaan pääse töihin ennen klo 9.30:a.
kuin kesäaikana kun herätys on kesäisin vielä aikaisemmin!
ja herätys on 4:10. Karseeta se on, ei siihen totu ikinä. Kesäaikana helpompaa, kun talviaikana.
todellakaan pystyisi menemään töihin klo5! Olen tehnyt sellaista vuorotyötä että aamuvuoro alkoi klo6 ja sekin oli aivan kamalaa! Eikä niitäkään vuoroja ollut kuin 2peräkkäin.
Yötyö on taas aivan eri asia, sitä voisin hyvinkin tehdä! (5v teinkin yövuoroja sisältävää työtä ja ne oli mun lemppareita) Olen ilta ja yökukkuja.
Nyt teen yötöitä ja ei siinä auta ihmeyellä jaksanko, tehtävä vaan on leipänsä eteen.
viideksi töihin. Aika rankkaa, mut riittävästi kun nukkuu niin jaksaa. Mukavaa kun pääsee valoisaan aikaan pois (yhdeltä)
Varsinkin jos se työ on aina siihen aikaan alkavaa, kyllähän sitä tottuu mihin vaan.
Vuorotyöt on mulle pahinta, mun alalla työt on lähinnä juuri niitä. Onneksi sain nyt pelkän yötyön.
Mulla tekee tiukkaa herätä klo 7. Olen iltaihminen enkä osaa käydä aikaisin nukkumaan, vaikka miten aikaisin olisi aamulla herätys. Mä en vain totu aikaiseen rytmiin.
aamuviideltä-kuudelta, että niin lapset kuin työ, kämppä ja vähäinen oma elämäkin tulisi sujuneeksi. Ehdoton ilta/yöeläjä olisin luonteeltani, mutta tämä maailma ei pyöri minun elämäni ympärillä. Aina jostakin on tingittävä, että jotain muuta saa.
Tarvitsen 9-10 tunnin yöunet ja nukkuisin mielelläni aamulla ainakin 9:ään. En siis ole mikään aamuvirkku. Nyt normaalia päivätyötä tehdessä kuudelta noustessa väsyttää niin pirusti.
Mutta niin vain tein lähes 10 vuotta työtä, jossa vuorot alkoivat klo 02-05. Työ oli huippukivaa ja joka päivä oli kiva mennä töihin. Pääsin klo 11-12 töistä ja vapaa-aikaa oli todella paljon nykyiseen verrattuna. Ikinä ei ollut vaikea nousta aamulla (tai siis yöllä) ylös sängystä. Pitää vaan mennä ajoissa nukkumaan.
Olen sitä mieltä, että sitä tottuu mihin tahansa, jos haluaa.