Ärsyttää muiden kommentit, miten muka toivomme poikia!
Meillä on viisi tyttöä, neljä heistä elossa. Toinen tyttömme oli syntymästään saakka sairas ja sillon ennustettiin, että hän elää maksimissaan muutaman kuukauden, mutta eli kuitenkin pari vuotta, kunnes hänestä tuli enkelityttömme.
Tuon kokemuksen jälkeen kommentit siitä, että toivoisimme kaksosten olevan poikia (ovat tyttöjä, jos ultra piti paikkansa, ei olla kerrottu tätä tutuille) ja tätä perustellaan just sillä, että kun meillä on vaan tyttöjä niin "täytyyhän" sitä poika/poikiakin olla. Meille se sukupuoli on aina ollut yhdentekevää ja nyt kun on kokemus siitä, ettei lapsi ollutkaan terve niin entistä tärkeämpää on se, että lapsi on terve ja sukupuoli todellakin toissijainen.
Sillähän tuosta pääsis, jos kertois, että kaksoset on luultavasti tyttöjä, mutta sit alkais taas se voivottelu ja kysely, että kait me vielä poikaa yritetään jne. Miksi se on niin vaikea uskoa, ettei kaikki toivo tiettyä sukupuolta.
Kommentit (4)
Sano poikaa vihjaaville että "Toivomme että saamme kaksi elävää lasta, vähät siitä kumpaa sukupuolta ovat"
Meillä anoppi totesi tyttöjen jälkeen kun tuli poika, että nyt ei sitten enää tarvitse tehdä näitä lapsia kun vihdoin tulis se poika ja löi kädet yhteen. Kun tämän jälkeen odotin vielä kuopustamme, hän totesi, no toivottavasti tulee nyt sitten Antille kaveri (poika siis) ja nyt kun sitten tuli tyttö, muistaa aina jokakohdassa sanoa, no ei ole varmaan helppoa olla tuommoisen tyttölauman keskellä. Pelkään, että jonakin kertana sanon takaisin jotain niin ikävää, että loukkaantuu.
surusi tässä sukupuoliasiassa. Meillä kolme poikaa ja jo tokan odotusaikana alkoi se "jospa nyt tulee tyttö" mantra sukulaisilta. Nyt kun meidän lapsiluku on täysi niin silti sitä "koittakaa nyt vielä tyttöä" mantraa hoetaan.
Se satuttaa nini paljon! Sitä kun itse rakastaa enemmän kuin mitään tässä maailmassa noita omia prinssejä, tulee miettineeksi, että pitäisikö mun ollajotankin onneton kun on vain toista lajia?!
Mä olen todennut aina, että "tähän poikalaumaan ei yksikään tyttö sopeutuisi enkä mä halua meille mitään kitiseviä hienohelmoja vinkumaan sukkisten väreistä". En nyt oikeasti tarkoita tytöistä tuollaista (!!!), mutta se on ollut ainut keino millä saan ihmisten suut tukittua ja jotenkin mahtumaan niiden kaaliin että mä olen tosi onnellinen ja ylpeä PERHEESTÄNI - olivatpa sen jäsenet mitä sukupuolta vaan.
Nauti vain ap tytöistäsi ja sano suoraan että "mä toivon että kaksoset on tyttöjä niin saadaan kunnon akkavalta taloon" :D
"Ei, me toivomme, että tämä lapsi jäisi henkiin." Osanottoni ja onnea tulevaan!